Data rozpoczęcia szkolenia:
23.05.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
10:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
Przybliżenie uczestnikom wyzwań wynikających z zarządzania ciągłością działania i zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi w banku. Podstawą szkolenia będą obecne i przyszłe regulacje branżowe (Rekomendacje D i M oraz rozporządzenie DORA), oraz doświadczenia praktyczne prowadzącego szkolenie związane z tworzeniem i organizacją programów ciągłości działania.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Przypomnienie obecnie obowiązujących regulacji branżowych w zakresie ciągłości działania.
- Wyjaśnienie podstaw merytorycznych z zakresu ciągłości działania.
- Zrozumienie w jaki sposób wzrost cyberzagrożeń wpływa na znaczenie, ale także sposób planowania ciągłości działania.
- Wyjaśnienie roli kadry zarządzającej w planowaniu ciągłości działania.
- Zapoznanie się z nowymi elementami ciągłości działania, które będą wymagane po wejściu w życie rozporządzenia DORA (od 2025 r.).
ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do członków zarządów i dyrektorów banków spółdzielczych oraz osób pełniących rolę ekspertów merytorycznych w strukturze organizacyjne banku (specjaliści ds. zgodności, zarządzania ryzykiem, audytu wewnętrznego).
PROWADZĄCY: Jakub Bojanowski jest doświadczonym menedżerem i doradcą, który od ponad 20 lat zajmuje się tematyką zarządzania ryzykiem informatycznym. Podczas swojej wieloletniej kariery w międzynarodowej firmie doradczej współpracował z różnorodnymi instytucjami doradzając ich kierownictwu w zakresie bezpieczeństwa informacji i zapobiegania skutkom cyberprzestępczości. Już w 2000 roku audytował jeden z pierwszych uruchomionych w Polsce systemów bankowości elektronicznej i doradzał bankom przy tworzeniu polityk bezpieczeństwa informacji. W trakcie swojej kariery współpracował również z bankami spółdzielczymi kierując projektem opracowania polityki bezpieczeństwa informatycznego w Banku Polskiej Spółdzielczości i wytycznych do bezpieczeństwa informatycznego dla Grupy BPS.
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 13.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Regulacje w zakresie ciągłości działania dla sektora bankowego (współzależności i różnice pomiędzy Rekomendacjami D i M).
2. Przegląd ważniejszych metodyk w zakresie ciągłości działania (norma ISO 22301, Narodowe Standardy Cyberbezpieczeństwa).
3. Typowe wyzwania dla planowania ciągłości działania.
4. Czynniki sukcesu i zagrożenia dla projektów przygotowania planów ciągłości działania.
5. Znaczenie realistycznych wymagań wobec planowania ciągłości – podejście top-down.
6. Synergie i różnice pomiędzy planowaniem awaryjnym i planowaniem kryzysowym.
7. Plan ciągłości działania, a cyberincydenty.
8. Trendy w planowaniu ciągłości – rozporządzenie DORA
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .