Data rozpoczęcia szkolenia:

28.11.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

12:30

Opis szkolenia:

Wybór odpowiedniej ścieżki rozwoju, plany wieloletnie, a więc założenia strategiczne powinny uwzględniać takie elementy zarządzania jak miejsce Banku w systemie finansowym w przyszłości, kierunki rozwoju technologii informatycznych oraz zasady zrównoważonego rozwoju. Wszystkie dokumenty o charakterze strategicznym (strategia działania, Strategia zarządzania ryzykami, Strategia operacyjnej odporności cyfrowej, Strategia ESG) powinny być ze sobą spójne i wytyczać jeden wspólny kierunek działań, uwzględniający budowę siły kapitałowej Banku.

CEL SZKOLENIA:

Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie weryfikacji Strategii działania, Strategii zarządzania ryzykiem, Strategii operacyjnej odporności cyfrowej (DORA), Strategii ESG, Strategii planowania i zarządzania kapitałowego pod kątem zmian przepisów,  oraz przygotowanie Założeń do planu na 2025r

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Uczestnicy szkolenia otrzymają projekt Strategii działania banku spółdzielczego z uwzględnieniem czynników ESG, DORA, bancassurance itp.,
  2. W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymają Strategię zarządzania ryzykiem, w której zostały wyodrębnione (w formie załączników) cele strategiczne w zakresie ESG, ICT oraz Bancassurance,
  3. Uczestnicy otrzymają Strategię operacyjnej odporności cyfrowej oraz Strategię ESG,
  4. Uczestnicy szkolenia otrzymają projekt Założeń do planu na 2025r. wraz z politykami (kadrowa, handlowa, kredytowa, nakładów inwestycyjnych itp.), uwzględniającymi min.  kierunku działań w celu wdrożenia ESG w działalności kredytowej oraz w działalności własnej Banku,
  5. Przekazane zostaną przykłady raportów z weryfikacji Strategii oraz założeń do planu, w tym polityk.
  6. Udostępniona zostanie zweryfikowana Instrukcja planowania, zawierająca testy warunków skrajnych, w tym testy odwrócone w zakresie ryzyka bancassurance.

ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do Członków Rad Nadzorczych, Członków Zarządu, pracowników ds. marketingu (budowa oferty kredytowej), pracowników ds. kadr (polityka kadrowa), komórki handlowej, pracowników komórki ds. ryzyka, komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

PROWADZĄCA: RENATA SZOSTAK–MAŁYSA – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC),  wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni  praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.

CENA: 280 zł/os brutto

Każda kolejna osoba z banku – 250 zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Identyfikacja ryzyk istotnych w zarządzaniu bankiem spółdzielczym, przegląd limitów strategicznych (w tym na ryzyko ESG, ICT)
2. Strategia zarządzania ryzykiem z wyodrębnieniem załączników zawierających cele strategiczne w obszarach:
a. Ryzyko ESG,
b. Ryzyko ICT,
c. Bancassurance.
d. Uwzględnienie DORA i ESG w pozostałych rodzajach ryzyka (płynność, stopa procentowa itp.)
e. Aktualizacja celów strategicznych w zakresie zarządzania adekwatnością kapitałową (wskaźnik bufora antycyklicznego, BASEL III),
3. Strategia działania banku spółdzielczego z uwzględnieniem uzupełnienia celów strategicznych min. o:
a. Cele handlowe – kształtowanie oferty kredytowej z uwzględnieniem ESG, oferty produktowej o czynniki cyberbezpieczeństwa, uwzględnienie kierunków działań związanych ze sprzedażą ubezpieczeń,
b. Cele związane z zarządzaniem ryzykiem – zmiany w obszarze zarządzania ryzykiem kredytowym i operacyjnym (ESG), zarządzanie ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa cyfrowego (DORA), ryzyko bancassurance, inne,
c. Cele związane z zarządzaniem kapitałami – min. zmiany związane z buforem antycyklicznym,
4. Strategia ESG:
a. Działalność kredytowa,
b. Działalność własna Banku,
5. Strategia operacyjnej odporności cyfrowej (DORA):
a. Wyłączenie z ogólnej strategii działania,
b. Kierunki działań w zakresie zabezpieczeń,
c. Kierunki działań w zakresie planów awaryjnych i planów ciągłości działania,
d. Pozostałe uzupełnienia na podstawie Rozporządzenia PE i Rady,
6. Weryfikacja Założeń do planu z uwzględnieniem czynników ESG, DORA, Bancassurance, BASEL III:
a. Uzupełnienie Polityki handlowej,
b. Weryfikacja Polityki kadrowej,
c. Polityka kredytowa,
d. Plan nakładów inwestycyjnych
e. inne.
7. Omówienie raportów z przeglądu zarządczego Strategii Banku oraz z weryfikacji Założeń do planu na 2025r.
8. Pytania i odpowiedzi.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .