Data rozpoczęcia szkolenia:

24.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

10:00

Opis szkolenia:

CEL SZKOLENIA:

przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towaru i usług związanych z reprezentacją, reklamą, sprzedażą premiową oraz świadczeniami na rzecz pracowników.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • pełny zakres wiedzy teoretycznej;
  • pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
  • możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
  • możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
  • szeroki zakres materiałów szkoleniowych.

ADRESACI: Księgowi, główni księgowi, pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.

PROWADZĄCA: MIRELA CHOMONT – radca prawny, doradca podatkowy, absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko-księgowych, były pracownik organów administracji skarbowej. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.

CENA: 290 zł / osoba brutto

Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 15.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.

1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym os osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
• upominki dla kontrahentów,
• wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
• poczęstunki dla kontrahentów,
• hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
• organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo-rekreacyjnych.
3. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków: omówienie interpretacji i orzecznictwa:
• organizacja konferencji i szkoleń o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje, plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe,
• upominki reklamowe dla kontrahentów,
• reklama publiczna i niepubliczna – jednolite traktowanie na gruncie podatkowym.
4. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
• zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów,
• rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług,
• środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
5. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług:
• wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach – kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu,
• zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego.
6. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych:
• wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, wynajem lokali mieszkalnych, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników,
• wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT,
• wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników,
• spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
7. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
• upominki i nagrody dla kontrahentów,
• zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy,
• poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.).
8. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1.
9. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług:
• poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
• świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
• świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS.
10. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
11. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 zł lub 1 gr) skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych.
12. Pytania uczestników.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .