Data rozpoczęcia szkolenia:
11.12.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
10:00
Opis szkolenia:
Celem szkolenia jest przekazanie w formie praktycznych warsztatów najważniejszych informacji dotyczących raportowania schematów podatkowych oraz pokazanie na przykładach, w jaki konkretny sposób dokonać raportowania schematów podatkowych krok po kroku. Dzięki szkoleniu uczestnicy zostaną przygotowani do samodzielnego raportowania schematów podatkowych.
CELE SZKOLENIA:
- przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy w zakresie MDR;
- w trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnej i prawidłowej realizacji obowiązków wynikających z MDR.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- pełny zakres wiedzy teoretycznej;
- pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
- możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
- możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
- szeroki zakres materiałów szkoleniowych.
ADRESACI: Księgowi, główni księgowi, pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.
PROWADZĄCA: MIRELA CHOMONT – radca prawny, doradca podatkowy, absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko-księgowych, były pracownik organów administracji skarbowej. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.
CENA: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00-15.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
1. Wstęp do raportowania:
a. Podstawy prawne (polskie i unijne) wdrożenia MDR;
b. Objaśnienia Ministra Finansów dotyczące przepisów Ordynacji podatkowej w zakresie MDR (w tym zakres ochrony wynikający z objaśnień).
2. Podmioty zobowiązane do raportowania – definicje:
a. Kim jest promotor?
b. Kim jest korzystający?
c. Kim jest wspomagający?
d. Czy przedsiębiorcy zatrudniający lub współpracujący z radcami prawnymi, adwokatami lub doradcami podatkowymi są korzystającymi lub promotorami?
e. Członkowie Zarządu – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
f. Pracownicy merytoryczni – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
g. Pracownicy księgowości, w tym główny księgowy – w jakich rolach mogą wystąpić i jaką mogą ponosić odpowiedzialność?
3. Definicja schematów podatkowych:
a. Rodzaje schematów podatkowych:
• krajowe,
• transgraniczne,
• standaryzowane.
b. Definicja uzgodnienia.
c. Definicja kryterium głównej korzyści podatkowej.
d. Definicja kwalifikowanego korzystającego.
e. Przykłady okoliczności w działalności przedsiębiorców, które nie powodują obowiązku raportowania:
• bieżące doradztwo podatkowe,
• audyty i przeglądy,
• szkolenia,
• składanie deklaracji podatkowych,
• sporządzanie objaśnień podatkowych.
4. Terminy i sposób raportowania z uwzględnieniem zmian wynikających z 1 lipca 2023r.
a. Terminy raportowania.
b. Sposób i forma raportowania.
c. Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji.
d. Zmiany w terminach raportowania z uwagi na COVID-19.
e. Zniesienie zawieszenia zgłaszania krajowych schematów podatkowych od dnia 1 lipca 2023r.
5. Raportowanie schematów podatkowych na przykładach krok po kroku.
a. Raportowanie schematu podatkowego na przykładzie degresywnej amortyzacji.
b. Raportowanie schematu podatkowego na przykładzie leasingu operacyjnego.
c. Raportowanie schematu podatkowego na przykładzie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
d. Raportowanie schematu podatkowego na przykładzie samozatrudnienia.
e. Raportowanie schematu podatkowego na przykładzie dywidendy.
f. Raportowanie schematu podatkowego na przykładzie podatku od nieruchomości.
6. Pytania i odpowiedzi.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .