Data rozpoczęcia szkolenia:

23.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest omówienie aktualnych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków przez banki spółdzielcze, uwzględnieniem najnowszych interpretacji organów podatkowych.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • udzielenie odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia zadane na czacie, dotyczące zagadnień będących przedmiotem szkolenia oraz innych aktualnych zagadnień podatkowych,
  • szkolenie uwzględnia praktyczne przykłady dla omawianych zagadnień.

W związku z zaplanowaną w punkcie 10 sesją pytań i odpowiedzi zachęcamy do wcześniejszego (jeszcze przed szkoleniem) przygotowania pytań, by w trakcie szkolenia wkopiować je w pole czatu. Przyspieszy to sposób komunikacji oraz zwiększy ilość zadanych pytań, co z pewnością wzbogaci szkolenie o rozwiązanie problemów podatkowych z Państwa codziennej pracy.

ADRESACI: Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe banków spółdzielczych, w tym w szczególności do pracowników działów finansowo-księgowych.

PROWADZĄCY: PIOTR PASSOWICZ – doradca podatkowy, wieloletnie doświadczenie w  firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym (m.in. Ernst & Young Sp. z o.o.). Doświadczony wykładowca, prowadził liczne szkolenia na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą oraz dla banków spółdzielczych. Członek Prezydium Rady Podatkowej PKPP „Lewiatan”, ekspert podatkowy Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych. Członek International Fiscal Association (IFA). Uczestniczy w posiedzeniach komisji parlamentarnych dot. prawa podatkowego.

 Cena: 290 zł/os brutto

Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 14.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

  1. CIT i PIT – dywidendy wypłacane przez bank

Obowiązki banku w związku z wypłatą / postawieniem do dyspozycji dywidendy na rzecz udziałowców banku w zakresie rozliczenia PIT (udziałowcy – osoby fizyczne) oraz CIT (udziałowcy – osoby prawne). Skutki podatkowe przeznaczenia zysku na podniesienie wartości udziałów.

  1. PIT i PSD – wypłata udziałów po zmarłym udziałowcu

Obowiązki banku w związku z wypłatą udziałów po zmarłym udziałowcu, w tym zagadnienia związane z dywidendą należną zmarłemu udziałowcowi, wypłatą osobom wskazanym / niewskazanym w deklaracji członkowskiej, wypłatą na rzecz współmałżonka zmarłego udziałowca.

  1. CIT i PIT – wydatki związane z organizacją ZP

Wydatki ponoszone przez bank w związku z organizacją zebrania przedstawicieli (np. wynajem sali, drobny poczęstunek, obiad) – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, skutki w PIT. Wynagrodzenia, diety, zwrot kosztów oraz prezenty / gadżety reklamowe dla przedstawicieli w związku z udziałem w zebraniu przedstawicieli banku spółdzielczego – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, w jakim zakresie i w jaki sposób podlegają opodatkowaniu PIT.

  1. CIT i PIT – wydatki związane z działalnością RN

Udział członka RN w szkoleniu / wycieczce / spotkaniu integracyjnym – aktualne interpretacje. Wynagrodzenia, diety – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, opodatkowanie PIT. Skutki podatkowe przekazania członkowi RN prezentu w związku z zakończeniem kadencji. Wydatki ponoszone przez bank w związku z działalnością RN (np. wynajem sali, drobny poczęstunek, obiad, zakup komputerów / tabletów) – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, skutki w PIT.

  1. CIT, PIT i PSD – wybrane świadczenia na rzecz pracowników banku

Świadczenia dla pracowników banku, m. in. wycieczki i imprezy integracyjne, prezenty i nagrody, szkolenia, „pakiety medyczne”, świadczenia z ZFŚS, w tym zwiększony odpis na ZFŚS, pokrycie zaległych składek ZUS, inne zagadnienia wynikające z aktualnych interpretacji. Świadczenia dla pracowników stanowiące darowiznę. Darowizna a zapomoga – czym różnią się zasady opodatkowania / zwolnienia.

  1. Pozostałe zagadnienia

Odroczenie wejścia w życie KSeF, propozycje MF dotyczące modyfikacji przepisów o KSeF przed ich wejściem w życie. Wybrane zagadnienia związane z zaliczaniem wydatków do KUP / nKUP. Odliczanie „ulgi na sponsoring” oraz darowizn w CIT-8/ CIT-8O/ CIT-CSR. Inne zagadnienia wynikające z aktualnych interpretacji i orzecznictwa.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .