Data rozpoczęcia szkolenia:
23.05.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest omówienie aktualnych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków przez banki spółdzielcze, uwzględnieniem najnowszych interpretacji organów podatkowych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- udzielenie odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia zadane na czacie, dotyczące zagadnień będących przedmiotem szkolenia oraz innych aktualnych zagadnień podatkowych,
- szkolenie uwzględnia praktyczne przykłady dla omawianych zagadnień.
W związku z zaplanowaną w punkcie 10 sesją pytań i odpowiedzi zachęcamy do wcześniejszego (jeszcze przed szkoleniem) przygotowania pytań, by w trakcie szkolenia wkopiować je w pole czatu. Przyspieszy to sposób komunikacji oraz zwiększy ilość zadanych pytań, co z pewnością wzbogaci szkolenie o rozwiązanie problemów podatkowych z Państwa codziennej pracy.
ADRESACI: Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe banków spółdzielczych, w tym w szczególności do pracowników działów finansowo-księgowych.
PROWADZĄCY: PIOTR PASSOWICZ – doradca podatkowy, wieloletnie doświadczenie w firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym (m.in. Ernst & Young Sp. z o.o.). Doświadczony wykładowca, prowadził liczne szkolenia na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą oraz dla banków spółdzielczych. Członek Prezydium Rady Podatkowej PKPP „Lewiatan”, ekspert podatkowy Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych. Członek International Fiscal Association (IFA). Uczestniczy w posiedzeniach komisji parlamentarnych dot. prawa podatkowego.
Cena: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- CIT i PIT – dywidendy wypłacane przez bank
Obowiązki banku w związku z wypłatą / postawieniem do dyspozycji dywidendy na rzecz udziałowców banku w zakresie rozliczenia PIT (udziałowcy – osoby fizyczne) oraz CIT (udziałowcy – osoby prawne). Skutki podatkowe przeznaczenia zysku na podniesienie wartości udziałów.
- PIT i PSD – wypłata udziałów po zmarłym udziałowcu
Obowiązki banku w związku z wypłatą udziałów po zmarłym udziałowcu, w tym zagadnienia związane z dywidendą należną zmarłemu udziałowcowi, wypłatą osobom wskazanym / niewskazanym w deklaracji członkowskiej, wypłatą na rzecz współmałżonka zmarłego udziałowca.
- CIT i PIT – wydatki związane z organizacją ZP
Wydatki ponoszone przez bank w związku z organizacją zebrania przedstawicieli (np. wynajem sali, drobny poczęstunek, obiad) – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, skutki w PIT. Wynagrodzenia, diety, zwrot kosztów oraz prezenty / gadżety reklamowe dla przedstawicieli w związku z udziałem w zebraniu przedstawicieli banku spółdzielczego – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, w jakim zakresie i w jaki sposób podlegają opodatkowaniu PIT.
- CIT i PIT – wydatki związane z działalnością RN
Udział członka RN w szkoleniu / wycieczce / spotkaniu integracyjnym – aktualne interpretacje. Wynagrodzenia, diety – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, opodatkowanie PIT. Skutki podatkowe przekazania członkowi RN prezentu w związku z zakończeniem kadencji. Wydatki ponoszone przez bank w związku z działalnością RN (np. wynajem sali, drobny poczęstunek, obiad, zakup komputerów / tabletów) – w jakim zakresie stanowią KUP dla banku, skutki w PIT.
- CIT, PIT i PSD – wybrane świadczenia na rzecz pracowników banku
Świadczenia dla pracowników banku, m. in. wycieczki i imprezy integracyjne, prezenty i nagrody, szkolenia, „pakiety medyczne”, świadczenia z ZFŚS, w tym zwiększony odpis na ZFŚS, pokrycie zaległych składek ZUS, inne zagadnienia wynikające z aktualnych interpretacji. Świadczenia dla pracowników stanowiące darowiznę. Darowizna a zapomoga – czym różnią się zasady opodatkowania / zwolnienia.
- Pozostałe zagadnienia
Odroczenie wejścia w życie KSeF, propozycje MF dotyczące modyfikacji przepisów o KSeF przed ich wejściem w życie. Wybrane zagadnienia związane z zaliczaniem wydatków do KUP / nKUP. Odliczanie „ulgi na sponsoring” oraz darowizn w CIT-8/ CIT-8O/ CIT-CSR. Inne zagadnienia wynikające z aktualnych interpretacji i orzecznictwa.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .