Data rozpoczęcia szkolenia:
13.01.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
10:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- Zapoznanie uczestników z projektem nowelizacji ustawy o podatkach od osób prawnych, fizycznych i VAT;
- w trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnej i prawidłowej realizacji obowiązków wynikających rozliczania podatków
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- pełny zakres wiedzy teoretycznej;
- pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
- możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
- możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
- szeroki zakres materiałów szkoleniowych.
ADRESACI: Księgowi, główni księgowi, pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.
PROWADZĄCA: MIRELA CHOMONT-WOLAK – radca prawny, doradca podatkowy, absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko-księgowych, były pracownik organów administracji skarbowej. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.
CENA: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 15.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Nowy projekt nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
a) znaczenie wyroku TK z dnia 4 lipca 2023 r. o sygn. akt: SK 14/21 oraz wyroku NSA 13 lutego 2024 r. o sygn. akt: II FSK 4345/21 i uchwały 7 Sędziów NSA o sygn. akt III FPS 1/22, w świetle zasad opodatkowania,
b) nowa, podatkowa, definicja pojęć ,,budynek” i ,,budowla” – zmiana zasad przedmiotu opodatkowania, jak nowe definicje wpłyną na dotychczasową kwalifikacje i wysokość podatku?
c) uregulowaniu opodatkowania obiektów kompleksowych i niejednorodnych,
d) Infrastruktura kolejowa wchodząca w skład terminala towarowego – zmiany w zakresie zwolnienia z opodatkowania,
e) nowe zasady opodatkowania gruntów, budynków i budowli na obszarze części lotniczych lotnisk publicznego,
f) ograniczenie zwolnienia z opodatkowania podatkiem od nieruchomości Instytutów Badawczych – jak poprawnie od 2025 r. należy interpretować zajęcie obiektów na realizację działań podstawowych?
g) zmiana zasad opodatkowania garaży wielostanowiskowych w budynkach mieszkalnych.
2. Planowane zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych:
a) kasowy PIT – nowa rewolucyjna zasada powstania obowiązku podatkowego.
b) zmiany w zakresie ograniczenia opodatkowanie dochodów (przychodów) z kapitałów pieniężnych,
c) nowa kwota wolna od podatku? – poselski projekt EW-020-1232/23,
d) zmiany w zakresie składki zdrowotnej od 2025 r. Czy składka zostanie zlikwidowana od przychodów (dochodów) ze zbycia środków trwałych?
e) zmiany w zakresie rozliczania straty od przychodów z działalności gospodarczej,
f) nowe zasady zwolnienia przychodów ze sprzedaży przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych,
g) pomniejszenie od 2025 r. dochodu przedsiębiorstwa w spadku opodatkowanego tzw. podatkiem liniowym o odliczenia z tytułu np. dokonanych darowizn,
h) zwolnienie z obowiązku wpłacania w trakcie roku zaliczek na podatek PIT podatników, którzy prowadzą działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki jawnej, spółki partnerskiej i spółki komandytowej, w przypadku, gdy spółka zawiesiła wykonywanie działalności gospodarczej,
3. Podatek dochodowy od osób prawnych:
a) JPK-CIT – nowy obowiązek sprawozdawczy od 2025 r.
b) minimalny podatek dochodowy – pierwsze rozliczenie w 2025 r. za rok 2024
d) ograniczenie rozliczeń gotówkowych w transakcjach B2C – sankcja przychodowa,
e) nowy limit dla transakcji gotówkowych B2B.
4. Podatek VAT:
a) mali podatnicy VAT w UE– procedura SME od 2025 r.
b) zmiana zasada opodatkowania imprez wirtualnych (tj. streamingu),
c) nowe zasady ustalania miejsca świadczenia niektórych usług i korzystania z procedury VAT marża,
d) przygotowanie do zmian w zakresie obowiązkowego KseF od 2026 r. – zapowiedź kolejnej nowelizacji ustawy o KSEF
e) system kaucyjny od 2025r.
f) podatek od plastiku
5. Pytania i odpowiedzi
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .