Data rozpoczęcia szkolenia:
11.12.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
Problematyka transakcji płatniczych, usług płatniczych realizowanych przez banki na rzecz klientów stanowi niezwykle ważną sferę działalności każdego banku. Szkolenie wprowadza w prawne aspekty i skutki nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Pozwoli na poznanie i uporządkowanie wiedzy z zakresu czynów przestępczych występujących w środowisku internetowym. Tematyka szkolenia nie obejmuje omówienia przestępstw popełnianych przy użyciu kart płatniczych i względem infrastruktury kartowej.
CELE SZKOLENIA:
• omówienie regulacji prawnych dotyczących autoryzowania transakcji płatniczej, uznania transakcji płatniczej za nieautoryzowaną – kiedy transakcja jest oszukańcza,
• przedstawienie obowiązków ostrożnościowych użytkowników oraz stosowanych środków bezpieczeństwa przez banki – dostawców usług płatniczych,
• omówienie postaci zjawiskowych transakcji oszukańczych w środowisku internetowym oraz wybranych regulacji prawnych kwalifikujących czyny przestępcze, których dopuszczają się sprawcy realizujący transakcje oszukańcze z nieuprawnionym wykorzystaniem danych uwierzytelniających.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
• ograniczenie ryzyka i potencjalnych strat banku z nieprawidłowego stosowania regulacji ustawowych dotyczących świadczonych usług płatniczych, eliminacja potencjalnych błędów przy realizowaniu stosunku prawnego umowy rachunku bankowego w jego funkcjonalności prowadzenia rozliczeń bezgotówkowych,
• pogłębienie wiedzy w zakresie omawianej problematyki usług płatniczych wykonywanych przez banki ze wskazaniem orzecznictwa sądów i poglądów doktryny jak również wskazań praktycznych,
• zwrócenie szczególnej uwagi na aspekty bezpiecznego wykonywania transakcji płatniczych i odpowiedzialności banku jako dostawcy usług płatniczych.
ADRESACI: Do udziału w szkoleniu zapraszamy: pracowników działów „bankowości elektronicznej” i bezpieczeństwa informatycznego, Członków Zarządów banków, pracowników zajmujących się sprzedażą i marketingiem produktów bankowych, osób zajmujących się ryzkiem operacyjnym i oceną zgodności, pracowników obsługi prawnej, audytorów.
PROWADZĄCY: ZDZISŁAW OSADA – radca prawny, Zastępca Dyrektora Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego, kierował Zespołem Ryzyka Operacyjnego i Zgodności w BFG, były dyrektor departamentów prawnych w Urzędzie KNF i NBP, doradca Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach bezpieczeństwa prawnego instytucji finansowych, w szczególności w zakresie stosunków umownych, tajemnic sektorowych, restrukturyzacji i przymusowej restrukturyzacji oraz bezpieczeństwa prawnego podmiotów krajowego systemu stabilności finansowej, jak również w problematyce praw konsumentów – klientów podmiotów rynku finansowego. Wieloletni współpracownik FRBS.
CENA: 280 zł/osoba brutto
Każda kolejna osoba z banku – 250zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 13.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Co to są transakcje oszukańcze?
2. Dyrektywa PSD 2 oraz rozporządzenie RTS – wskazania dla podmiotów rynku finansowego w zakresie bezpieczeństwa świadczenia usług płatniczych.
3. Czym jest autoryzacja transakcji płatniczej oraz:
• niezbędne elementy,
• istota zgody płatnika – oświadczenie woli,
• uwierzytelnienie,
• ciężar dowodzenia autoryzacji transakcji płatniczej.
4. Obowiązki ostrożnościowe banku i użytkownika w zakresie bezpieczeństwa realizacyjnego transakcji płatniczych i instrumentów płatniczych.
5. Stosowanie środków ostrożnościowych w celu zapobiegania transakcji oszukańczych.
6. Autoryzowane i nieautoryzowane transakcje płatnicze:
• istotna różnica,
• nieautoryzowana transakcja płatnicza – podejrzenie działań oszukańczych.
7. Postacie zjawiskowe działań przestępczych w środowisku internetowym.
8. Kwalifikacja przestępstw ukierunkowanych na kradzież tożsamości użytkownika, przeciwko ochronie informacji, przeciwko mieniu oraz przeciwko interesom majątkowym w obrocie cywilnoprawnym:
• kradzież tożsamości,
• bezprawne uzyskanie informacji,
• utrudnienie zapoznania się z informacją,
• niszczenie danych informatycznych,
• uszkodzenie danych informatycznych,
• zakłócenie systemu komputerowego,
• wytwarzanie programów komputerowych,
• oszustwo komputerowe,
• wyłudzenie kredytu.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .