Data rozpoczęcia szkolenia:

17.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

12:30

Opis szkolenia:

Zapraszamy na szkolenie w temacie oceny zdolności kredytowej osób fizycznych prowadzone w formie wykładu przerywanego licznymi praktycznymi przykładami.

Zakres tematyczny programu obejmuje wiedzę niezbędną w procesie oceny zdolności kredytowej osób fizycznych w banku spółdzielczym. Szkolenie uwzględnia aktualne przepisy i uwarunkowania nadzorcze.

CELE SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy dotyczącej kompleksowej oceny zdolności kredytowej osób fizycznych.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • poprawa świadomości poziomu ryzyka kredytowego w banku spółdzielczym i możliwość ograniczenia przyszłych potencjalnych strat z portfela kredytowego,
  • zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających przegląd i modyfikację istniejących w banku strategii, polityk, procedur i instrukcji funkcjonujących w obszarze oceny zdolności kredytowej osób fizycznych,
  • nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie dotychczas posiadanej wiedzy w obszarze oceny zdolności kredytowej osób fizycznych.

ADRESACI: Szkolenie kierowane jest do pracowników różnego szczebla: Zarządu, Rady Nadzorczej oraz dyrektorów/ kierowników i specjalistów pracujących w obszarze ryzyka kredytowego, a także pracowników audytu i kontroli wewnętrznej.

PROWADZĄCY: PIOTR NYCZ – manager, ekspert, trener. Absolwent matematyki finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w jednostkach ryzyka, zarówno w sektorze komercyjnym, jak i spółdzielczym. Zdobyte wiedza i doświadczenie  pozwalają  na  pełniejsze  dostosowanie  rozwiązań  omawianych na szkoleniach do specyfiki sektora spółdzielczego.

CENA: 280 zł/os brutto

Każda kolejna osoba z banku – 250zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

I. Wprowadzenie
1. Uwarunkowania regulacyjne
2. Podstawowe pojęcia
II. Proces oceny zdolności kredytowej osób fizycznych
1. Obszary badania zdolności kredytowej
1.1. Analiza ilościowa
1.2. Analiza jakościowa
2. Źródła dochodów
3. Wymagania dokumentacyjne potwierdzające źródło i wysokość dochodu
4. Ustalenie dochodu w oparciu o dokumentację
4.1. Umowa o pracę, kontrakt menedżerski, mianowanie, powołanie, wybór, kontrakt
4.2. Zawód marynarza
4.3. Działalność gospodarcza
4.4. Wynajem nieruchomości
4.5. Umowa zlecenie, umowa o dzieło
4.6. Działalność rolnicza
4.7 Świadczenie przedemerytalne, emerytura, renta, renta strukturalna
4.8. Wybrane zawody
5. Weryfikacja dokumentacji
5.1. Kalkulatory wynagrodzeń
5.2. Weryfikacja w oparciu o dodatkowe dokumenty
5.3. Inne weryfikacje
5.4 Bazy on-line wykonywania określonego zawodu
6. Zobowiązania finansowe klienta
7. Zgodność analizowanych dokumentów z oryginałami
8. Analiza sytuacji finansowej
8.1. Wysokość średnich miesięcznych dochodów netto
8.2. Koszty utrzymania
8.3. Minima socjalne, minima egzystencji a koszty utrzymania
8.4. Aktualizacja danych o minimach
8.5. Koszty finansowe (kredytowe i niekredytowe)
9. Kalkulacja zdolności kredytowej
10. Wskaźnik DtI/ DStI
11. Konsolidacja zobowiązań
12. Wspólnota majątkowa
13. Analiza historii kredytowej

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .