Data rozpoczęcia szkolenia:

17.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy z zakresu wymagań nakładanych na banki przez znowelizowaną Rekomendację S.

 KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • poprawa świadomości poziomu ryzyka kredytowego w banku spółdzielczym i możliwość ograniczenia przyszłych potencjalnych strat z portfela kredytowego,
  • zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających przegląd i modyfikację istniejących w banku strategii, polityk, procedur i instrukcji funkcjonujących w obszarze oceny zdolności kredytowej osób fizycznych,
  • nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie dotychczas posiadanej wiedzy w obszarze oceny zdolności kredytowej osób fizycznych.

ADRESACI: Program szkolenia skierowany jest do pracowników wszystkich szczebli organizacyjnych zajmujących się zarządzaniem ryzykiem kredytowym, w szczególności: dyrektorów departamentów,  kierowników zespołów,  specjalistów, właścicieli procesów biznesowych, a także pracowników jednostek compliance i audytorów. Na szkolenie zapraszamy również pozo­stałych pracowników, którzy pragną nabyć, poszerzyć lub usystematyzować wiedzę posiadaną w temacie szkolenia.

PROWADZĄCY: PIOTR NYCZ – manager, ekspert, trener. Absolwent matematyki finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w jednostkach ryzyka, zarówno w sektorze komercyjnym, jak i spółdzielczym. Zdobyte wiedza i doświadczenie  pozwalają  na  pełniejsze  dostosowanie  rozwiązań  omawianych na szkoleniach do specyfiki sektora spółdzielczego.

CENA: 280 zł / osoba brutto

Każda kolejna osoba z banku – 250 zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.

1. Wprowadzenie
1.1. Wstęp
1.2. Obszary objęte Rekomendacją
1.3. Zakres stosowania
1.4. Uwarunkowania regulacyjne
2. Podstawowe pojęcia
3. Zarząd i Rada Nadzorcza
3.1. Strategia zarządzania ryzykiem
3.2. Polityka zarządzania ryzykiem
3.3. Wybrane parametry ryzyka
3.4. Oferta produktowa
3.5. Struktura organizacyjna
4. Identyfikacja, pomiar i ocena ryzyka ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie
4.1. Kredyty walutowe
Przykład
4.2. Okres kredytowania
4.3. Ocena zdolności kredytowej
4.4. Wkład własny
4.5. Korzystanie z zewnętrznych baz danych
4.6. Testy warunków skrajnych
5. Zabezpieczenia
5.1. Rodzaje zabezpieczeń
5.2. Wymagane kryteria zabezpieczeń
5.3. Ocena i monitorowanie wartości zabezpieczenia
5.4. Spadek wartości zabezpieczenia
6. Monitorowanie i raportowanie w zakresie ryzyka ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie
6.1. Pomiar ryzyka
6.2. Monitorowanie i raportowanie ryzyka
Przykład
6.3. Limity kredytowe
Przykład
6.4. Dopasowanie struktury terminowej
6.5. Monitorowanie warunków umownych
6.6. Przeznaczenie kredytu
6.7. Monitorowanie i raportowanie apetytu na ryzyko
7. System kontroli wewnętrznej
8. Relacje z klientami
8.1. Informacje przekazywane klientowi
Przykład
8.2. Przedstawianie oferty klientowi
8.3. Zasady stosowane w relacji z klientami

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .