Data rozpoczęcia szkolenia:
17.05.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy z zakresu wymagań nakładanych na banki przez znowelizowaną Rekomendację S.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- poprawa świadomości poziomu ryzyka kredytowego w banku spółdzielczym i możliwość ograniczenia przyszłych potencjalnych strat z portfela kredytowego,
- zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających przegląd i modyfikację istniejących w banku strategii, polityk, procedur i instrukcji funkcjonujących w obszarze oceny zdolności kredytowej osób fizycznych,
- nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie dotychczas posiadanej wiedzy w obszarze oceny zdolności kredytowej osób fizycznych.
ADRESACI: Program szkolenia skierowany jest do pracowników wszystkich szczebli organizacyjnych zajmujących się zarządzaniem ryzykiem kredytowym, w szczególności: dyrektorów departamentów, kierowników zespołów, specjalistów, właścicieli procesów biznesowych, a także pracowników jednostek compliance i audytorów. Na szkolenie zapraszamy również pozostałych pracowników, którzy pragną nabyć, poszerzyć lub usystematyzować wiedzę posiadaną w temacie szkolenia.
PROWADZĄCY: PIOTR NYCZ – manager, ekspert, trener. Absolwent matematyki finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w jednostkach ryzyka, zarówno w sektorze komercyjnym, jak i spółdzielczym. Zdobyte wiedza i doświadczenie pozwalają na pełniejsze dostosowanie rozwiązań omawianych na szkoleniach do specyfiki sektora spółdzielczego.
CENA: 280 zł / osoba brutto
Każda kolejna osoba z banku – 250 zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
1. Wprowadzenie
1.1. Wstęp
1.2. Obszary objęte Rekomendacją
1.3. Zakres stosowania
1.4. Uwarunkowania regulacyjne
2. Podstawowe pojęcia
3. Zarząd i Rada Nadzorcza
3.1. Strategia zarządzania ryzykiem
3.2. Polityka zarządzania ryzykiem
3.3. Wybrane parametry ryzyka
3.4. Oferta produktowa
3.5. Struktura organizacyjna
4. Identyfikacja, pomiar i ocena ryzyka ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie
4.1. Kredyty walutowe
Przykład
4.2. Okres kredytowania
4.3. Ocena zdolności kredytowej
4.4. Wkład własny
4.5. Korzystanie z zewnętrznych baz danych
4.6. Testy warunków skrajnych
5. Zabezpieczenia
5.1. Rodzaje zabezpieczeń
5.2. Wymagane kryteria zabezpieczeń
5.3. Ocena i monitorowanie wartości zabezpieczenia
5.4. Spadek wartości zabezpieczenia
6. Monitorowanie i raportowanie w zakresie ryzyka ekspozycji kredytowych zabezpieczonych hipotecznie
6.1. Pomiar ryzyka
6.2. Monitorowanie i raportowanie ryzyka
Przykład
6.3. Limity kredytowe
Przykład
6.4. Dopasowanie struktury terminowej
6.5. Monitorowanie warunków umownych
6.6. Przeznaczenie kredytu
6.7. Monitorowanie i raportowanie apetytu na ryzyko
7. System kontroli wewnętrznej
8. Relacje z klientami
8.1. Informacje przekazywane klientowi
Przykład
8.2. Przedstawianie oferty klientowi
8.3. Zasady stosowane w relacji z klientami
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .