Data rozpoczęcia szkolenia:

22.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

10:00

Opis szkolenia:

Na pracodawcy, jako płatniku składek oraz zaliczek na podatek, ciąży  odpowiedzialność za dokonywanie prawidłowych naliczeń, a popełnione błędy mogą skutkować dodatkowym obciążeniem finansowym pracodawcy, jak również sankcjami przewidzianymi w obowiązujących przepisach.

Zagadnienia omawiane podczas naszego szkolenia będą uzupełniane o przykłady, które w praktyczny sposób zaprezentują w jaki sposób skorygować daną nieprawidłowość oraz jakie konsekwencje dla pracodawcy może oznaczać popełnienie danego błędu

CEL SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i umiejętności osób odpowiedzialnych za naliczanie listy płac, a także uświadomienie osobom odpowiedzialnym za sporządzanie naliczeń, konsekwencji, jakie mogą wyniknąć z błędów popełnionych na liście.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu korygowania wynagrodzeń, zasiłków, składek i podatku dochodowego,
  • podniesienie kompetencji osób odpowiedzialnych za naliczanie wynagrodzeń w celu ograniczenia konsekwencji dla pracodawcy w razie naruszenia przepisów prawa.

ADRESACI: Do udziału w naszym szkoleniu zapraszamy pracowników zajmujących się obsługą kadrowo-płacową, w szczególności naliczaniem listy płac i obsługą PPK.

PROWADZĄCA: KATARZYNA SOBIESZCZAŃSKA – niezależny ekspert i doradca ds. ZUS, specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych, umów cywilnoprawnych i programu Płatnik świadczący usługi doradcze dla małych i średnich przedsiębiorstw, współpracownik kancelarii prawnych. Specjalista ds. kadr i płac z ponad 17-letnim doświadczeniem. Praktyk od lat zainteresowany tematyką związaną z ubezpieczeniami społecznymi. Przez ponad 5 lat osoba odpowiedzialna za sprawy ZUS w jednym z największych banków w Polsce. Od kilku lat prowadząca szkolenia i wspierająca firmy w zakresie spraw kadrowo-płacowych, w szczególności ubezpieczeń społecznych. Swoje szkolenia opiera na praktyce i doświadczeniu. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Ubezpieczeń w SGH w Warszawie i Prawa Pracy na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu ubezpieczeń społecznych, umów cywilnoprawnych, prawa pracy oraz obsługi programu Płatnik na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

CENA: 310 zł/osoba brutto

Każda kolejna osoba z banku – 280 zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 14.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.

I. Korygowanie błędnie naliczonych wynagrodzeń i zasiłków na liście płac – konsekwencje rozliczeń składkowo-podatkowych w dokumentacji ubezpieczeniowej i podatkowej.
1. Nadpłata i niedopłata wynagrodzenia – czy można odzyskać od pracownika lub zleceniobiorcy nadpłacone wynagrodzenie?
2. Wypłacenie zasiłku w zawyżonej lub zaniżonej wysokości.
3. Wypłacenie wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku chorobowego.
4. Uznanie zdarzenia za wypadek przy pracy – wypłata zasiłku lub wynagrodzenia chorobowego zamiast zasiłku wypadkowego.
5. Dopłata składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z umowy zlecenia w przypadku błędnego rozstrzygnięcia tzw. zbiegu ubezpieczeniowego (korekty składek i zaliczki na podatek oraz ich finansowanie a sporządzenie PIT-11):
• błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zakładu pracy,
• błędne oskładkowanie umowy zlecenia z winy zleceniobiorcy.
6. Uznanie umowy o dzieło za umowę zlecenia.
7. Nadpłata składek ZUS w wyniku przekroczenia tzw. trzydziestokrotności – sporządzenie korekty rozliczenia składek wraz z korygowaniem dokumentów rozliczeniowych, obliczenie zaliczki na podatek oraz kwoty zwrotu dla ubezpieczonego.
8. Uznanie umowy zlecenia za umowę o pracę.
II. Korygowanie wpłat do PPK.
1.Konsekwencje zawarcia umowy o prowadzenie w nieprawidłowym terminie – co w przypadku nie zawarcia dla pracownika umowy o prowadzenie mimo obowiązku ustawowego?
2. Naliczenie i przekazanie wpłat do instytucji finansowej mimo złożenia przez uczestnika deklaracji z rezygnacją z dokonywania wpłat do PPK.
3. Korygowanie nieprawidłowości w zakresie błędnie naliczonych wpłat na PPK:
• korygowanie naliczonych wpłat do PPK w przypadku rozliczenia zwolnienia lekarskiego w kolejnym miesiącu,
• korygowanie naliczonej wpłaty na PPK w przypadku, gdy pracownikowi zostało wypłacone za wysokie wynagrodzenie,
• korygowanie nieprawidłowości w przypadku błędnego rozstrzygnięcia zbiegu ubezpieczeniowego dla osoby zatrudnionej na umowę zlecenia,
• korekta z tytułu błędnie naliczonych wpłat dla uczestnika korzystającego z obniżenia wpłaty podstawowej do PPK,
• korygowanie wpłaty dodatkowej wnoszonej przez uczestnika PPK.
4. Korygowanie nieprawidłowości w zakresie pobrania zaliczek na podatek dochodowy od wpłat pracodawcy.
5. Rozliczanie wpłat nienależnych po zmianach od 21 listopada 2022r. – obowiązki pracodawcy.
III. Korygowanie dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS za okresy wsteczne po zmianach od 1 stycznia 2024r.
IV. Korekty pobranych zaliczek na podatek a korygowanie PIT-11 i PIT-4R za ubiegłe lata.
V. Odpowiedzialność pracodawcy za błędne naliczenia wynagrodzeń, zasiłków i wpłat do PPK.
VI. Pytania – czas dla uczestników szkolenia.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .