Data rozpoczęcia szkolenia:
28.11.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Szerokie omówienie tematu inwentaryzacji w banku zarówno inwentaryzacji rocznej jak i okresowej pod względem wymagań ustawowych jak również ujęto stronę praktyczną. Praktyczna strona wzmocniona została wzorami dokumentów.
CELE SZKOLENIA:
szkolenia jest przedstawienie tego tematu w sposób przystępny i praktyczny z zastosowaniem konkretnych przykładów księgowań oraz propozycji zastosowań w zakresie możliwych do wykorzystania druków i wzorów uchwał zarządu, pism i instrukcji. Szkolenie uwzględnia specyfikę banków spółdzielczych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
uczestnicy szkolenia otrzymają bardzo szeroką informację z tematu inwentaryzacji jak też wsparcie poprzez wskazanie szeregu nadających się do wykorzystania rozwiązań praktycznych.
Obszerne materiały oraz instrukcja wraz z załącznikami gotowymi do wykorzystania na płytce w załączeniu dla uczestników.
ADRESACI: szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się tematyką inwentaryzacji i rozliczeń inwentaryzacji: Główni księgowi, pracownicy pionów księgowych, osoby pełniące funkcje Przewodniczących Komisji Inwentaryzacyjnej, członkowie Zarządów odpowiedzialni za pion finansowy. Dobrze przygotowany do swojej roli Przewodniczący jest dużą pomocą dla Głównego Księgowego w jego pracy związanej z zakończeniem roku
PROWADZĄCA: LIDIA SZAJNOWSKA – ekonomista, posiada wiedzę i wieloletnie doświadczenie praktyczne w bankowości spółdzielczej, jak i w innych sektorach gospodarki. Doświadczony analityk w dziedzinie rachunkowości i ogólnego prawa podatkowego, w tym m.in. problemów wynikających ze styku prawa bilansowego z prawem podatkowym. Doświadczony wykładowca, nauczyciel akademicki w szkołach wyższych oraz prowadzący szkolenia z dziedzin rachunkowości i podatków.
CENA: 280 zł / osoba brutto
Każda kolejna osoba z banku – 250z ł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Pojęcie i ustawowy obowiązek realizacji inwentaryzacji
2. Cel inwentaryzacji
3. Etapy inwentaryzacji
– zaplanowanie
– przeprowadzenie
– terminy i częstotliwość
4. Metody inwentaryzacji
– spis z natury
– drogą uzyskania pisemnych potwierdzeń
– drogą porównania danych z ksiąg rachunkowych
6. Zasady inwentaryzacji
– zasady kompletności
– zasady jednokrotności
– zasady porównywalności
7. Przebieg i dokumentacja inwentaryzacji
– zarządzenie ( Uchwała ) o inwentaryzacji ( wzorzec)
– rola i zadania Komisji Inwentaryzacyjnej
– dokumentacja zespołów spisowych
– dokumentacja Komisji Inwentaryzacyjnej
– dokumentacja w księgowości
– sam proces inwentaryzacji
8. Rozliczenie inwentaryzacji
– rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
– rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych
– kwalifikowanie niedoborów do kosztów lub NKUP
– ustalenie zasad odpowiedzialności i kryterium winy
– ustalenie i egzekwowanie (dochodzenie) wysokości roszczenia wobec osób odpowiedzialnych
9. Rola biegłego rewidenta
10. Szczególne przypadki inwentaryzacji
11. Błędy i nieprawidłowości w przeprowadzaniu inwentaryzacji
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .