Data rozpoczęcia szkolenia:

28.11.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

Szerokie omówienie tematu  inwentaryzacji w  banku zarówno inwentaryzacji rocznej jak i okresowej   pod względem wymagań ustawowych jak również  ujęto  stronę  praktyczną. Praktyczna strona wzmocniona została  wzorami dokumentów.

 

CELE SZKOLENIA:

szkolenia jest   przedstawienie tego tematu w sposób przystępny i praktyczny z zastosowaniem konkretnych przykładów księgowań oraz propozycji zastosowań  w zakresie  możliwych do wykorzystania druków i  wzorów uchwał zarządu, pism i instrukcji.   Szkolenie uwzględnia specyfikę banków spółdzielczych.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

uczestnicy szkolenia otrzymają  bardzo szeroką informację z tematu inwentaryzacji  jak też wsparcie  poprzez wskazanie szeregu nadających się do wykorzystania rozwiązań praktycznych.

Obszerne materiały oraz instrukcja  wraz z załącznikami gotowymi do wykorzystania  na płytce w  załączeniu dla uczestników.

ADRESACI: szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się tematyką inwentaryzacji i rozliczeń inwentaryzacji: Główni księgowi, pracownicy pionów księgowych, osoby pełniące funkcje Przewodniczących Komisji Inwentaryzacyjnej, członkowie Zarządów odpowiedzialni za pion finansowy. Dobrze przygotowany do swojej roli Przewodniczący jest dużą pomocą dla Głównego Księgowego w jego pracy związanej z zakończeniem roku

PROWADZĄCA: LIDIA SZAJNOWSKA – ekonomista, posiada wiedzę i wieloletnie doświadczenie praktyczne w bankowości spółdzielczej, jak i w innych sektorach gospodarki. Doświadczony analityk w dziedzinie rachunkowości i ogólnego prawa podatkowego, w tym m.in. problemów wynikających ze styku prawa bilansowego z prawem podatkowym. Doświadczony wykładowca, nauczyciel akademicki w szkołach wyższych oraz prowadzący szkolenia z dziedzin rachunkowości i podatków.

CENA: 280 zł / osoba brutto

Każda kolejna osoba z banku – 250z ł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Pojęcie i ustawowy obowiązek realizacji inwentaryzacji
2. Cel inwentaryzacji
3. Etapy inwentaryzacji
– zaplanowanie
– przeprowadzenie
– terminy i częstotliwość
4. Metody inwentaryzacji
– spis z natury
– drogą uzyskania pisemnych potwierdzeń
– drogą porównania danych z ksiąg rachunkowych
6. Zasady inwentaryzacji
– zasady kompletności
– zasady jednokrotności
– zasady porównywalności
7. Przebieg i dokumentacja inwentaryzacji
– zarządzenie ( Uchwała ) o inwentaryzacji ( wzorzec)
– rola i zadania Komisji Inwentaryzacyjnej
– dokumentacja zespołów spisowych
– dokumentacja Komisji Inwentaryzacyjnej
– dokumentacja w księgowości
– sam proces inwentaryzacji
8. Rozliczenie inwentaryzacji
– rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
– rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych
– kwalifikowanie niedoborów do kosztów lub NKUP
– ustalenie zasad odpowiedzialności i kryterium winy
– ustalenie i egzekwowanie (dochodzenie) wysokości roszczenia wobec osób odpowiedzialnych
9. Rola biegłego rewidenta
10. Szczególne przypadki inwentaryzacji
11. Błędy i nieprawidłowości w przeprowadzaniu inwentaryzacji

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .