Data rozpoczęcia szkolenia:

21.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Przybliżenie tematyki chmury obliczeniowej i konsekwencji wynikających z jej coraz szerszego (także w praktyce bankowej) wykorzystania. Temat chmury będzie omówiony przez pryzmat zarządzania ryzykiem technologicznym i zgodności z regulacjami. Uczestnicy zyskają wiedzę umożliwiającą im realizowanie obowiązków w ramach w roli organach banku, który wykorzystuje chmurę obliczeniową lub przygotowuje się do jej wykorzystania.

 KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Wyjaśnienie podstaw technologicznych funkcjonowania chmury obliczeniowej.
  • Zrozumienie różnic pomiędzy różnymi modelami świadczenia usług w chmurze.
  • Obiektywne spojrzenie na ryzyka informatyczne związane z eksploatacją chmury.
  • Poznanie typowych faktów i mitów związanych z wykorzystaniem chmury.

ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do członków rad nadzorczych i zarządów banków spółdzielczych.

PROWADZĄCY: Jakub Bojanowski jest doświadczonym menedżerem i doradcą, który od ponad 20 lat zajmuje się tematyką zarządzania ryzykiem informatycznym. Podczas swojej wieloletniej kariery w międzynarodowej firmie doradczej współpracował z różnorodnymi instytucjami doradzając ich kierownictwu w zakresie bezpieczeństwa informacji i zapobiegania skutkom cyberprzestępczości. Już w 2000 roku audytował jeden z pierwszych uruchomionych w Polsce systemów bankowości elektronicznej i doradzał bankom przy tworzeniu polityk bezpieczeństwa informacji. W trakcie swojej kariery współpracował również z bankami spółdzielczymi kierując projektem opracowania polityki bezpieczeństwa informatycznego w Banku Polskiej Spółdzielczości i wytycznych do bezpieczeństwa informatycznego dla Grupy BPS.

CENA: 270 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 11.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Architektura systemów informatycznych – model klasyczny i chmura obliczeniowa.
2. Wyzwania (ryzyka) dla eksploatacji systemów IT w modelu klasycznym i w chmurze.
3. Powszechność chmury obliczeniowej – różne modele usług i eksploatacji usług internetowych.
4. Modele IaaS; PaaS; SaaS, itp.
5. Regulacje dotyczące eksploatacji chmury. Wytyczne EUNB i KNF.
6. Kwestia zaufania i nadzoru do dostawców usług informatycznych – rola zarządu i rady nadzorczej.
7. Modele oceny ryzyka dostawców: teoria i praktyka rynkowa.
8. Rozporządzenie DORA i jego wpływ na zarządzanie ryzykiem dostawców.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .