Data rozpoczęcia szkolenia:

27.05.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

W kontekście zmian wprowadzanych przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej („DORA”) postępowanie z danymi osobowymi, szczególnie w zakresie retencji danych cyfrowych (anonimizacja) danych osobowych w systemach IT to zagadnienia stale aktualne i wymagające stałej weryfikacji metod  zarządzania ryzykiem naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych

 CEL SZKOLENIA:

Celem niniejszego szkolenia. przegląd zasad archiwizacji oraz anonimizacji cyfrowych danych osobowych, z uwzględnieniem przeglądu tabeli retencji danych.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Uczestnik szkolenia otrzyma tabelę retencji danych osobowych w istotnych procesach z uwzględnieniem anonimizacji danych w systemach IT.
  2. Uczestnik szkolenia otrzyma przykład zapisów dotyczących:
    1. zasad kopiowania danych osobowych,
    2. zasad anonimizacji danych osobowych, zgodnie z tabelą retencji danych osobowych.

ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, Inspektorów Ochrony Danych (IOD), ABI, ASI, pracowników komórek ds. zarządzania ryzykiem, pracowników komórki ds. zgodności, komórki ds. funkcji kontroli, audytorów wewnętrznych oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

PROWADZĄCA: RENATA SZOSTAK – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC),  wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni  praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.

CENA: 260 zł osoba/brutto

Kolejna osoba z banku 230 zł osoba/brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 10.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

  1. Wpływ Rozporządzenia „DORA” na zasady archiwizowania krytycznych danych cyfrowych w banku,
  2. Zasady sporządzania i przechowywania kopii danych krytycznych z uwzględnieniem odporności cybernetycznej,
  3. Zasady anonimizacji danych osobowych w systemach IT,
  4. Warunki techniczne anonimizacji danych cyfrowych – schemat usuwania danych z kopii,
  5. Weryfikacja tabeli retencji danych – w tym terminów anonimizacji danych cyfrowych, zależnych od zgromadzonych zgód;
  6. Przykłady zapisów w wewnętrznych procedurach Banku
  7. Pytania i odpowiedzi.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .