Data rozpoczęcia szkolenia:

30.06.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE AKADEMII :

  1. Przypomnieć zakres wymagań i przepisów wpływających na zadania komórki
    zgodności (ryzyka braku zgodności, compliance) w Banku
  2. Rozpoznać nowe wymagania nadzorcze w zakresie compliance i na tej podstawie ocenić potrzebę dokonania zmian w organizacji oraz regulacjach wewnętrznych
  3. Umieć rozpoznać i ocenić nowe obszary ryzyka Banku, wynikające ze zmian przepisów w 2020 r i wykorzystać to w planowaniu działania

KORZYŚCI Z AKADEMII :

  1. Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku
  2. Uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów dotyczących compliance

TERMINY AKADEMII: III zjazd –  30 czerwca 2025r.

GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: III zjazd –  9.00 – 12.00

ADRESACI: Członkowie Zarządu; Pracownicy stanowisk ds. zgodności (compliance); Pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej.

PROWADZĄCY: WOJCIECH  IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej  Rady  Spółdzielczej,  współpracownik  Związku  Rewizyjnego  Banków  Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.

CENA SZKOLENIA:

320 zł/os brutto/zjazd

Zalecamy udział w całym cyklu (3 części) przekazanie pełnego zakresu programu szkolenia.

Udział w poszczególnych pojedynczych (wybranych) zjazdach jest też możliwy.

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

 

CZĘŚĆ TRZECIA
Sesja 1. Mechanizmy kontrolne i kontrola wewnętrzna w zakresie polityki wynagrodzeń i polityki informacyjnej
1. Ryzyko niezgodności w zakresie przepisów dotyczących:
1) Polityki wynagrodzeń, w tym neutralności wynagrodzeń oraz przepisów Rekomendacji Z KNF w zakresie wynagrodzeń
2) Polityki informacyjnej (III filar)
3) Przekazywania informacji na zapytania członków banku lub klientów
4) Ujawniania lub przekazywania informacji wymaganych przepisami Prawa bankowego, w tym osób o specjalnych potrzebach
2. Identyfikacja mechanizmów kontrolnych w zakresie zapobiegania ryzyku niezgodności
1) Polityka wynagrodzeń, Regulamin wynagradzania
2) Polityka/zasady polityki informacyjnej
3) Polityka/zasady w zakresie Zasad Ładu Korporacyjnego
3. Ocena skuteczności stosowania mechanizmów kontrolnych – testy i weryfikacja
4. Metodyka testów komórki ds. zgodności i pytania kontrolne (check lista)
Sesja 2. Mechanizmy kontrolne i kontrola wewnętrzna w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
1. Ryzyko niezgodności w zakresie realizacji przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu:
1) Strategia/Polityka w zakresie ryzyka AML wg wytycznych EBA
2) Wyznaczenie osób odpowiedzialnych – Ustawa AML, Wytyczne EBA
3) Rozpoznawanie i ocena ryzyka prania brudnych pieniędzy
4) Procedura wewnętrzna
5) Wadliwa realizacja środków bezpieczeństwa finansowego
a) Identyfikacja klienta i poznaj swojego klienta
b) Beneficjenci rzeczywiści
c) Postępowanie z PEP
d) Bieżące monitorowanie stosunków gospodarczych
6) Rejestracja transakcji
7) Przechowywanie dokumentów i informacji
8) Zgłaszanie przez pracowników rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów
2. Identyfikacja mechanizmów kontrolnych w zakresie zapobiegania ryzyku niezgodności
1) Zasady/Procedura w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
2) Mechanizmy w systemach informatycznych
3) Dokumentacja klienta i analizy
4) Szkolenia
3. Metodyka testów komórki ds. zgodności i pytania kontrolne (check lista)

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .