Data rozpoczęcia szkolenia:

10.04.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

12:30

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Zapoznanie uczestników szkolenia z  praktycznymi metodami analizy terenu działania i pozycji konkurencyjnej swojego banku – w kontekście jego modelu biznesowego.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

Od kliku lat KNF, w ramach oceny stabilności banku, duży nacisk kładzie na pozycję konkurencyjną banku w kontekście jego modelu biznesowego. Wiele BS otrzymało z tego obszaru obniżone oceny ze względu na niezrozumienie tematu, niewłaściwy opis oraz błędy i słabości samego modelu biznesowego. Dzięki szkoleniu zrozumiecie Państwo jak przeanalizować  teren działania swojego banku, ocenić jego potencjał, oszacować udziały rynkowe w wybranych segmentach oraz ocenić pozycję konkurencyjną swojego banku.

ADRESACI: Członkowie Zarządu i kadra kierownicza banków spółdzielczych oraz pracownicy odpowiedzialni za marketing, sprzedaż oraz tworzenie strategii i planów marketingowych, sprzedażowych swoich banków.

PROWADZĄCY: PIOTR LANCMAŃSKI – wieloletni praktyk w zakresie zarządzania, doradztwa i szkoleń. Ukończył studia z zakresu zarządzania w USA i Francji (Executive Master of Business Administration). Posiada prawie 20 lat doświadczenia w bankowości, w tym 17 lat w bankowości spółdzielczej. Zdobył doświadczenie również w zakresie raportowania dla Rad Nadzorczych, jak i kierowania pracą Rady Nadzorczej (ponad 10 lat pracy, jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Wielkopolskiej Izby Przemysłowo Handlowej w Poznaniu). Doświadczony wykładowca.

CENA: 280 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. TEREN DZIAŁANIA I POZYCJA KONKURENCYJNA JAKO ELEMENTY MODELU BIZNESOWEGO BS
1.1 Pojęcie Modelu Biznesowego
1.2 Typowe obszary i elementy tworzące Model Biznesowy
1.3 Przykładowy model biznesowy BS
1.4 Model biznesowy banku i ryzyka z nim związane wg Metodyki BION
1.5 Model biznesowy banku spółdzielczego a banku komercyjnego
1.6 Metody zarabiania na Modelu Biznesowym

2 TEREN DZIAŁANIA BS
2.1 Identyfikacja terenu działania i rynków BS
1) Teren działania BS– ujęcie formalne i praktyczne
2) Identyfikacja rzeczywistego terenu działania BS
3) Definiowanie rynku BS – centra biznesowe
2.2 Szacowanie potencjału terenu działania BS
1) Wskaźniki tworzące potencjał terenu działania
2) Źródła danych niezbędnych do oceny potencjału terenu działania BS
3) Propozycja metody szacowania potencjału terenu działania
2.3 Prezentacja przykładu

3 POZYCJA KONKURENCYJNA NA RYNKU BS
3.1 Wskaźniki konkurencyjności w sektorze bankowym
3.2 Udziały w rynku kluczowym wskaźnikiem konkurencyjności banku
1) Metody liczenia udziałów rynkowych
2) Dane niezbędne do wyliczenia udziałów rynkowych
3) Źródła niezbędnych danych
4) Wyszukiwanie danych w bazie Banku Danych Lokalnych GUS
5) Szacowania udziałów rynkowych w kluczowych segmentach
3.3 Narzędzia analizy konkurencji
3.4 Przykładowa analiza konkurencji
3.5 Prezentacja przykładu

4 WNIOSKI i KOREKTA MODELU BIZNESOWEGO BS
4.1 Główne zagrożenia Modelu Biznesowego i strategii banku zgodnie z wytycznymi EBA
4.2 Wnioski z oceny terenu, udziałów rynkowych i pozycji konkurencyjnej naszego banku
4.3 Korekta obszaru Klienta w Modelu Biznesowym banku

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .