Data rozpoczęcia szkolenia:
10.04.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- lepsze zrozumienie cyberzagrożeń w życiu zawodowym i prywatnym,
- zrozumienie podstawowych zasad zarządzania cyberbezpieczeństwem w banku,
- spełnienie wymogów formalnych w zakresie edukacji kadry menedżerskiej z zakresu bezpieczeństwa,
- wskazanie tematów z zakresu informacji i technologii, które powinny być przedmiotem zainteresowania rady nadzorczej banku
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- wrażliwość uczestników na sytuacji w których potencjalnie mogą być celem cyberataku,
- poznanie zmian regulacyjnych w obszarze cyberbezpieczeństwa w zakresie,
- poznanie oczekiwań wobec roli kadry menedżerskiej wynikających z Rozporządzenie DORA,
ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do członków rad nadzorczych i zarządów banków spółdzielczych. Od uczestników nie jest wymagana wiedza z zakresu technologii i informatyki.
PROWADZĄCY: Jakub Bojanowski jest doświadczonym menedżerem i doradcą, który od ponad 20 lat zajmuje się tematyką zarządzania ryzykiem informatycznym. Podczas swojej wieloletniej kariery w międzynarodowej firmie doradczej współpracował z różnorodnymi instytucjami doradzając ich kierownictwu w zakresie bezpieczeństwa informacji i zapobiegania skutkom cyberprzestępczości. Już w 2000 roku audytował jeden z pierwszych uruchomionych w Polsce systemów bankowości elektronicznej i doradzał bankom przy tworzeniu polityk bezpieczeństwa informacji. W trakcie swojej kariery współpracował również z bankami spółdzielczymi kierując projektem opracowania polityki bezpieczeństwa informatycznego w Banku Polskiej Spółdzielczości i wytycznych do bezpieczeństwa informatycznego dla Grupy BPS
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 11.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Krajobraz cyberzagrożeń
• Kim są współcześni hakerzy
• W jaki sposób działają
• Hakerzy jako zagrożenie dla banku i kadry menedżerskiej
2. Nowoczesne zarządzanie cyberbezpieczeństwem
• Tradycyjne standardy bezpieczeństwa informacji
• Różnice między bezpieczeństwem IT, cyberbezpieczeństwem (odpornością cyfrową)
• Zarządzanie cyberbezpieczeństwem w sektorze finansowym – Rozporządzenie DORA i krajowy system cyberbezpieczeństwa
3. Najważniejsze wymagania Rozporządzenie DORA
• Założenia Rozporządzenia DORA
• Obowiązki organu nadzorczego (zarządu i rady nadzorczej)
• Strategia odporności cyfrowej i ramy zarządzania ryzykiem
• Rozwiązania organizacyjne – raportowanie do zarządu i rady nadzorczej
• Audyt i testy systemów
• Audyt dostawców usług ICT i wyzwania wdrożeniowe
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .