Data rozpoczęcia szkolenia:
16.07.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
12:30
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy i świadomości w zakresie wdrażania dostępności architektonicznej oraz komunikacyjno-informacyjnej.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Zdobycie praktycznej wiedzy o dostępności
- Lepsze zrozumienie obowiązujących przepisów (Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze)
ADRESACI: Szkolenie skierowane jest do członków Rad Nadzorczych Banków Spółdzielczych.
PROWADZĄCA: Anna Janus – ekspertka w zakresie polityki społecznej, deinstytucjonalizacji oraz dostępności usług publicznych. Adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej, autorka licznych publikacji naukowych dotyczących samorządności, partycypacji politycznej i zarządzania publicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji i koordynacji projektów krajowych i międzynarodowych, w tym w ramach programu Horyzont 2020 oraz Europejskiego Funduszu Społecznego. Pracowała jako doradca dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w zakresie administracji publicznej (projekt EFS), a także jako ekspert w projektach dotyczących monitorowania wdrażania Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących dostępności, audytach dostępności instytucji publicznych i przestrzeni, a także we wdrażaniu polityk równościowych i strategii dostępności w administracji publicznej i sektorze prywatnym.
CENA: 170 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
- Wprowadzenie – czym jest dostępność usług?
- Kim są osoby ze szczególnymi potrzebami – definicje, przykłady.
- Czym jest dostępność w praktyce – zrozumiałość, użyteczność, fizyczna dostępność.
- Po co bankom dostępność – nie tylko obowiązek, ale i przewaga konkurencyjna.
- Kontekst unijny – Europejski Akt o Dostępności.
- Zaufanie klienta i wizerunek instytucji zaufania publicznego.
- Ustawa o dostępności niektórych produktów i usług – nowe obowiązki banków
- Zakres ustawy – kogo dotyczy i od kiedy obowiązuje.
- Jakie produkty i usługi bankowe muszą być dostępne? (np. bankomaty, terminale, serwisy internetowe, usługi telefoniczne).
- Obowiązki informacyjne i projektowe.
- Standardy dostępności oraz wzorce europejskie.
- Sankcje i nadzór – kto kontroluje
- Rola zarządu i rady nadzorczej w procesie wdrożenia ustawy
- Obowiązki planistyczne i nadzorcze.
- Wdrożenie dostępności jako część strategii instytucji.
- Zasady odpowiedzialności finansowej i prawnej.
- Koordynacja i powołanie odpowiednich osób lub zespołów.
- Sprawozdawczość i dokumentowanie działań.
- Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami
- Podstawowe zasady zachowania i komunikacji – co warto wiedzieć.
- Jak nie bać się kontaktu z klientem z niepełnosprawnością.
- Przykłady komunikacji wspierającej.
- Stereotypy i błędy – jak ich unikać.
- Praktyczne wskazówki – kto i jak może pomóc w placówce bankowej.
- Przykłady z sektora bankowego – dobre i złe praktyki
- Co zrobiły już banki komercyjne – inspiracje.
- Przykłady nieudanych wdrożeń – czego unikać.
- Koszty vs. efekty – jak planować rozsądnie.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .