Data rozpoczęcia szkolenia:

16.07.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

12:30

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy i świadomości w zakresie wdrażania dostępności architektonicznej oraz komunikacyjno-informacyjnej.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Zdobycie praktycznej wiedzy o dostępności
  • Lepsze zrozumienie obowiązujących przepisów (Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze)

ADRESACI: Szkolenie skierowane jest do członków Rad Nadzorczych Banków Spółdzielczych.

PROWADZĄCA: Anna Janus – ekspertka w zakresie polityki społecznej, deinstytucjonalizacji oraz dostępności usług publicznych. Adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej, autorka licznych publikacji naukowych dotyczących samorządności, partycypacji politycznej i zarządzania publicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji i koordynacji projektów krajowych i międzynarodowych, w tym w ramach programu Horyzont 2020 oraz Europejskiego Funduszu Społecznego. Pracowała jako doradca dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w zakresie administracji publicznej (projekt EFS), a także jako ekspert w projektach dotyczących monitorowania wdrażania Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących dostępności, audytach dostępności instytucji publicznych i przestrzeni, a także we wdrażaniu polityk równościowych i strategii dostępności w administracji publicznej i sektorze prywatnym.

CENA: 170 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.

  1. Wprowadzenie – czym jest dostępność usług?
  • Kim są osoby ze szczególnymi potrzebami – definicje, przykłady.
  • Czym jest dostępność w praktyce – zrozumiałość, użyteczność, fizyczna dostępność.
  • Po co bankom dostępność – nie tylko obowiązek, ale i przewaga konkurencyjna.
  • Kontekst unijny – Europejski Akt o Dostępności.
  • Zaufanie klienta i wizerunek instytucji zaufania publicznego.
  1. Ustawa o dostępności niektórych produktów i usług – nowe obowiązki banków
  • Zakres ustawy – kogo dotyczy i od kiedy obowiązuje.
  • Jakie produkty i usługi bankowe muszą być dostępne? (np. bankomaty, terminale, serwisy internetowe, usługi telefoniczne).
  • Obowiązki informacyjne i projektowe.
  • Standardy dostępności oraz wzorce europejskie.
  • Sankcje i nadzór – kto kontroluje
  1. Rola zarządu i rady nadzorczej w procesie wdrożenia ustawy
  • Obowiązki planistyczne i nadzorcze.
  • Wdrożenie dostępności jako część strategii instytucji.
  • Zasady odpowiedzialności finansowej i prawnej.
  • Koordynacja i powołanie odpowiednich osób lub zespołów.
  • Sprawozdawczość i dokumentowanie działań.
  1. Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami
  • Podstawowe zasady zachowania i komunikacji – co warto wiedzieć.
  • Jak nie bać się kontaktu z klientem z niepełnosprawnością.
  • Przykłady komunikacji wspierającej.
  • Stereotypy i błędy – jak ich unikać.
  • Praktyczne wskazówki – kto i jak może pomóc w placówce bankowej.
  1. Przykłady z sektora bankowego – dobre i złe praktyki
  • Co zrobiły już banki komercyjne – inspiracje.
  • Przykłady nieudanych wdrożeń – czego unikać.
  • Koszty vs. efekty – jak planować rozsądnie.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .