Data rozpoczęcia szkolenia:
24.06.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
10:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
- przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy w zakresie podatku reprezentacji i reklamy;
- w trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnej i prawidłowej realizacji obowiązków wynikających rozliczania świadczeń na rzecz pracowników .
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- pełny zakres wiedzy teoretycznej;
- pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
- możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
- możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
- szeroki zakres materiałów szkoleniowych.
ADRESACI: Księgowi, główni księgowi, pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.
PROWADZĄCA: MIRELA CHOMONT – radca prawny, doradca podatkowy, absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko-księgowych, były pracownik organów administracji skarbowej. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.
CENA: 290 zł / osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 15.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
a) możliwość zaliczenia wydatków reklamowych do kosztów uzyskania przychodu
b) wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentacje
c) definicja legalna „wydatków na reprezentacje”
d) czy organ podatkowy może zakwestionować wysokość wydatku poniesionego przez przedsiębiorcę?
2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
a) upominki i gadżety dla kontrahentów,
b) wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
c) poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie przedsiębiorcy, w trakcie wyjazdów i w restauracjach,
d) hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
e) organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych,
f) darmowe szkolenia dla kontrahentów
3. Kiedy należy sporządzić PIT-11 w związku z wydatkami dla kontrahentów?
4. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
a) organizacja konferencji o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje,
b) plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
c) szkolenia dla kontrahentów
d) udostępnienie telefonu, samochodu i lokalu dla kontrahenta
e) gadżety reklamowe dla kontrahentów
f) upominki świąteczne dla kontrahentów
g) zakup reklam na faceeboku, google czy innych platformach
5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
a) zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
b) rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
c) środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
d) ulga sponsorska od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
e) ulga na ekspansję od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług
a) wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
b) zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego
c) regulamin sprzedaży premiowej
d) Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych
7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 gr) – czy jest to dopuszczalne? (skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych).
8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych
a) definicja „przychodu pracowniczego” według Trybunału Konstytucyjnego (w tym możliwość zastosowania tych zasad do umów zleceń)
b) wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
c) wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
d) wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
e) spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług
f) wynajem lokali mieszkalnych dla pracowników – skutki podatkowe
9. Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
10. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
a) upominki i nagrody dla kontrahentów,
b) zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
c) poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
11. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1
12. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
a) poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
b) świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
c) świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
13. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług i podatkiem PIT oraz CIT
14. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
15. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
16. Pytania uczestników
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .