Data rozpoczęcia szkolenia:

20.05.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

Na podstawie Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. 2024 poz. 731), która implementuje Europejski Akt o Dostępności (EAA), banki są zobowiązane do zapewnienia dostępności swoich usług osobom ze szczególnymi potrzebami do 28 czerwca 2025 r

CEL SZKOLENIA:

Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie projektu Analizy luki wdrożenia Ustawy oraz harmonogramu wdrożenia, a także wspólne opracowanie procedury zapewnienia dostępności usług.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona identyfikacja obszarów wdrożenia zapisów Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (…),
  2. Uczestnicy zapoznają się z zasadami raportowania w zakresie dostępności usług,
  3. Uczestnik otrzyma przykłady:
    1. Analizy luki wdrożenia ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (…),
    2. Harmonogramu wdrożenia ustawy na podstawie analizy luki,
    3. Procedury zapewnienia dostępności usług,
    4. Instrukcji SIZ w obszarze dostępności usług,

ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, szczególnie do Członka Zarządu ds. handlowych, pracowników odpowiedzialnych za opracowanie procedur w zakresie dostępności usług, komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych, oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

PROWADZĄCY: RENATA SZOSTAK–MAŁYSA – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC),  wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni  praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.

CENA: 300 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Definicja dostępności na podstawie zapisów Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. 2024 poz. 731).
2. Definicja wymagań Ustawy w trzech obszarach:
a) architektonicznym,
b) cyfrowym,
c) informacyjno-komunikacyjnym.
3. Zakres stosowania ustawy:
a) produkty i usługi objęte regulacjami (np. bankowość elektroniczna, aplikacje mobilne, obsługa w placówkach).
b) Obowiązki banku spółdzielczego.
4. Wymagania techniczne i funkcjonalne:
a) Dostępność serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.
b) Ułatwienia w obsłudze klienta w placówkach bankowych (np. pętle indukcyjne, materiały w alfabecie Braille’a).
5. Komunikacja z osobami z niepełnosprawnościami:
a) Podstawy komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
b) Wykorzystanie alternatywnych i wspomagających form komunikacji.
c) Przykłady dobrych praktyk w komunikacji.
6. Szkolenia pracowników w zakresie obsługi klientów z różnymi potrzebami.
7. Analiza luki wdrożenia ustawy o dostępności usług – samoocena dostępności usług.
8. Harmonogram działań w celu pełnego wdrożenia Ustawy.
9. Procedura zapewnienia dostępności usług:
a) Definicja obszarów stosowania ustawy,
b) Zgodność z wytycznymi WCAG 2.1,
c) Zasada użycia prostego języka,
d) Podział zadań w zakresie zapewnienia dostępności usług,
e) Promowanie kultury dostępności wśród personelu banku,
f) Procedura zgłaszania potrzeb w zakresie dostępności,
g) Deklaracja dostępności,
h) Raportowanie w sprawie dostępności usług.
10. Obowiązki informacyjne, w tym zasady raportowania w sprawie dostępności usług:
a) Informacja na stronie internetowej Banku,
b) Raportowanie analizy luki wdrożenia Ustawy,
c) Raportowanie roczne o stanie zapewniania dostępności usług bankowych, zgodnie z wymogami ustawy,
d) Przekazywanie raportów do odpowiednich organów nadzoru, w tym do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
11. Omówienie zmian w pozostałych regulacjach Banku:
a) Zasady zarządzania zmianami (nowe produkty, nowe procedury),
b) Instrukcja skarg i reklamacji,
c) SIZ,
d) Polityka informacyjna.
12. Kontrola wewnętrzna w zakresie dostępności usług.
13. Pytania i odpowiedzi.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .