Data rozpoczęcia szkolenia:
20.05.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Na podstawie Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. 2024 poz. 731), która implementuje Europejski Akt o Dostępności (EAA), banki są zobowiązane do zapewnienia dostępności swoich usług osobom ze szczególnymi potrzebami do 28 czerwca 2025 r
CEL SZKOLENIA:
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przygotowanie projektu Analizy luki wdrożenia Ustawy oraz harmonogramu wdrożenia, a także wspólne opracowanie procedury zapewnienia dostępności usług.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona identyfikacja obszarów wdrożenia zapisów Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (…),
- Uczestnicy zapoznają się z zasadami raportowania w zakresie dostępności usług,
- Uczestnik otrzyma przykłady:
- Analizy luki wdrożenia ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (…),
- Harmonogramu wdrożenia ustawy na podstawie analizy luki,
- Procedury zapewnienia dostępności usług,
- Instrukcji SIZ w obszarze dostępności usług,
ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, szczególnie do Członka Zarządu ds. handlowych, pracowników odpowiedzialnych za opracowanie procedur w zakresie dostępności usług, komórki ds. zgodności, kontroli wewnętrznej, audytorów wewnętrznych, oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
PROWADZĄCY: RENATA SZOSTAK–MAŁYSA – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC), wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.
CENA: 300 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Definicja dostępności na podstawie zapisów Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz.U. 2024 poz. 731).
2. Definicja wymagań Ustawy w trzech obszarach:
a) architektonicznym,
b) cyfrowym,
c) informacyjno-komunikacyjnym.
3. Zakres stosowania ustawy:
a) produkty i usługi objęte regulacjami (np. bankowość elektroniczna, aplikacje mobilne, obsługa w placówkach).
b) Obowiązki banku spółdzielczego.
4. Wymagania techniczne i funkcjonalne:
a) Dostępność serwisów internetowych i aplikacji mobilnych.
b) Ułatwienia w obsłudze klienta w placówkach bankowych (np. pętle indukcyjne, materiały w alfabecie Braille’a).
5. Komunikacja z osobami z niepełnosprawnościami:
a) Podstawy komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami.
b) Wykorzystanie alternatywnych i wspomagających form komunikacji.
c) Przykłady dobrych praktyk w komunikacji.
6. Szkolenia pracowników w zakresie obsługi klientów z różnymi potrzebami.
7. Analiza luki wdrożenia ustawy o dostępności usług – samoocena dostępności usług.
8. Harmonogram działań w celu pełnego wdrożenia Ustawy.
9. Procedura zapewnienia dostępności usług:
a) Definicja obszarów stosowania ustawy,
b) Zgodność z wytycznymi WCAG 2.1,
c) Zasada użycia prostego języka,
d) Podział zadań w zakresie zapewnienia dostępności usług,
e) Promowanie kultury dostępności wśród personelu banku,
f) Procedura zgłaszania potrzeb w zakresie dostępności,
g) Deklaracja dostępności,
h) Raportowanie w sprawie dostępności usług.
10. Obowiązki informacyjne, w tym zasady raportowania w sprawie dostępności usług:
a) Informacja na stronie internetowej Banku,
b) Raportowanie analizy luki wdrożenia Ustawy,
c) Raportowanie roczne o stanie zapewniania dostępności usług bankowych, zgodnie z wymogami ustawy,
d) Przekazywanie raportów do odpowiednich organów nadzoru, w tym do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
11. Omówienie zmian w pozostałych regulacjach Banku:
a) Zasady zarządzania zmianami (nowe produkty, nowe procedury),
b) Instrukcja skarg i reklamacji,
c) SIZ,
d) Polityka informacyjna.
12. Kontrola wewnętrzna w zakresie dostępności usług.
13. Pytania i odpowiedzi.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .