Data rozpoczęcia szkolenia:
14.03.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Kompleksowe omówienie instytucji beneficjenta rzeczywistego w świetle ustawowej definicji. Uczestnicy zapoznani zostaną z zasadami identyfikacji beneficjentów rzeczywistych w różnych formach prawnych. Szkolenie oparte będzie o przykłady z praktyki. W jego ramach omówione zostaną również zagadnienia funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, w tym zgłaszania rozbieżności.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Szkolenie ma charakter praktyczny i będzie uwzględniać stosowanie poszczególnych przepisów w świetle praktyki bankowej i sądowej.
ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób rozpoczynających pracę w banku, jak również dla pracowników posiadających doświadczenie w obszarze objętym szkoleniem.
PROWADZĄCY: JACEK KWIECIEŃ – radca prawny, dyplomowany pracownik banku w ramach programu standaryzacji Związku Banków Polskich, wykładowca w ramach studiów podyplomowych organizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, członek zarządu spółki zajmującej się windykacją i obrotem wierzytelnościami, pełnił funkcję dyrektora ds. wierzytelności trudnych w jednej z instytucji finansowych.
CENA: 280 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Uwagi wstępne
2. Legalna definicja beneficjenta rzeczywistego – część ogólna i część szczegółowa. Pojęcie beneficjenta rzeczywistego w dyrektywie AML
3. Stosowanie środka bezpieczeństwa finansowego – identyfikacja i weryfikacja beneficjenta rzeczywistego
4. Identyfikacja i weryfikacja beneficjentów rzeczywistym w różnych formach prawnych:
4.1. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą
4.2. Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej
4.3. Osoba nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnej
4.4. Podmiot w upadłości i restrukturyzacji oraz w zarządzie sukcesyjnym
4.5. Spółka cywilna
4.6. Spółki osobowe
4.7. Spółki kapitałowe – spółki z o.o. i akcyjne
4.8. Spółki będące własnością podmiotów publicznych
4.9. Spółdzielnie
4.10.Stowarzyszenia i fundacje
4.11.Związki zawodowe
4.12.Partie polityczne
4.13.Jednostki samorządu terytorialnego
4.14.Jednostki organizacyjne Skarbu Państwa
4.15.Jednostki organizacyjne systemu oświaty i szkolnictwa wyższego
4.16.Wspólny mieszkaniowe – duże i małe
4.17.Inne osoby prawne i jednostki organizacyjne
5. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – zasady funkcjonowania
6. Zgłaszanie beneficjentów rzeczywistych do Centralnego Rejestru
7. Zasady ustalania i zgłaszania rozbieżności do Centralnego Rejestru, omówienie komunikatu GIIF
8. Pytania uczestników szkolenia
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .