Data rozpoczęcia szkolenia:
15.01.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Szkolenie uwzględnia zmiany wynikające między innymi z :
- ustawy z dnia 30.03.2021r. implementującej V Dyrektywę UE, w tym zwłaszcza zmian dotyczących: zakresu stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, zasad z jego korzystania oraz odnotowywania rozbieżności, anonimowego zgłaszania nacisków na osoby realizujące obowiązki z zakresu AML,
- ustawą z dnia 16 października 2019r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, oraz innych ustaw wprowadzających zmiany,
- interpretacjami GIIF wydanych w formie Komunikatów oraz indywidualnych interpretacji.
Cele szkolenia:
- rozwinięcie kompetencji pozwalających na prawidłową realizację obowiązków związanych z PPP i FT (w tym pozwalających na poprawę wewnętrznych procedur oraz prawidłową parametryzację systemów informatycznych wykorzystywanych do rejestracji transakcji, oceny ryzyka oraz analiz transakcji),
- poznanie zasad stosowania w Banku przepisów z zakresu PPP i FT,
- zapoznanie się z praktyką i przykładami prania w polskim systemie bankowym,
- zapoznanie się z najczęściej występującymi uwagami po kontrolach GIIF i KNF oraz najnowszymi interpretacjami przepisów wydanymi przez GIIF w zakresie identyfikacji beneficjentów rzeczywistych, sposobu rejestracji niektórych typów transakcji podlegających rejestracji oraz formy zgłaszania transakcji określonych w art. 8.3, 16 i 17 ustawy,
- podczas szkolenia omówione będą zmiany w zakresie obowiązków instytucji obowiązanych wynikających z wdrożenia do polskiego porządku prawnego przepisów tzw. Dyrektywy AML V.
Korzyści ze szkolenia:
- ograniczenie ryzyka i strat finansowych Banku związanych z nieprawidłową organizacją procesu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (PPP i FT).
- dbałość o wizerunek banku – profesjonalni i kompetentni pracownicy – program szkolenia uwzględnia specyfikę sektora bankowości spółdzielczej w szczególności odnośnie zakresu prowadzonej działalności, segmentu obsługiwanych klientów, posiadanych systemów informatycznych oraz współpracy w ramach zrzeszenia ograniczenie ryzyka i strat finansowych Banku związanych z nieprawidłową organizacją procesu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.
Adresaci: członkowie Zarządów Banków Spółdzielczych odpowiedzialni za realizację obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu, koordynatorzy i analitycy rejestru, audytorzy, pracownicy działów obsługi klienta, inne osoby zainteresowane tematyką szkolenia.
Trener: RYSZARD KOWALIK – praktyk w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu. Wieloletnie doświadczenie w sektorze finansowo- bankowym, realizował w instytucjach finansowych liczne projekty wdrożeniowe, między innymi koordynował wdrożenie program PPP i FT w Bankach Spółdzielczych zrzeszonych w Banku BPS S.A. Doświadczony wykładowca i wieloletni współpracownik FRBS.
CENA: 280 zł / osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 13.30
- Podstawy prawne przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.
- Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu jako element ryzyka operacyjnego banku.
- Opracowanie procedur wewnętrznych z uwzględnieniem Komunikatów GIIF.
- Omówienie zagadnień związanych z:
- katalogiem transakcji podlegających rejestracji oraz trybu ich przekazywania do GIIF,
- oceną ryzyka oraz stosowaniem środków bezpieczeństwa finansowego w tym zwłaszcza: identyfikacji i weryfikacji klienta i osób działających w jego imieniu, celu i zamierzonego przez klienta charakteru stosunków gospodarczych oraz badania źródła pochodzenia wartości majątkowych, którymi obracają klienci,
- identyfikacją klientów i beneficjentów rzeczywistych jako osób na politycznie eksponowanym stanowisku politycznym tzw. PEP,
- realizacją transakcji okazjonalnej oraz obsługą klienta incydentalnego,
- analizą transakcji klientów w tym badanie źródła pochodzenia wartości majątkowych, którymi oni obracają,
- realizacją obowiązków związanych z transferem środków pieniężnych,
- zamrażaniem wartości majątkowych, oraz stosowania szczególnych środków ograniczających wobec niektórych osób i podmiotów,
- typowaniem transakcji podejrzanych oraz transakcji spełniających przesłanki uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa prania pieniędzy oraz tryby ich zgłaszania do GIIF,
- zgłaszaniem przez pracowników naruszeń przepisów.
- Przykłady prania pieniędzy w polskim systemie bankowym.
- Zasady przetwarzania danych osobowych.
- Uwagi pokontrolne KNF oraz GIIF po kontrolach w Bankach Spółdzielczych.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .