Data rozpoczęcia szkolenia:
23.01.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Wytyczne EBA/GL/2021/06 wprowadziły obowiązki wskazujące na konieczność uwzględnienia w ramach oceny odpowiedniości Członków Zarządu (zarówno indywidualnej jak i zbiorowej) kompetencji w zakresie zarządzania m.in. ryzykami ESG. Wytyczne EBA/GL/2021/06 zastąpiły wcześniejsze wytyczne EBA/GL/2017/12.
Zrównoważone finanse dotyczą zarówno działań obejmujących ochronę klimatu, jak i szerzej rozumianego środowiska, a całą istotę zrównoważonego finansowania tworzą rozporządzenia dot. Taksonomii, SFDR oraz dyrektywy CSRD.
CEL SZKOLENIA:
- Celem szkolenia jest prezentacja ważniejszych pojęć dotyczących zrównoważonego rozwoju, wytycznych i obowiązków regulacyjnych banków, których forma przyjęcia przekładać będzie się na realizowaną strategię i przyjęty scenariusz realizacji zmian klimatycznych.
- Zapoznanie uczestników z nowymi wymaganiami przepisów prawa i nadzorczych oraz ich wpływem na funkcjonowanie Bank Spółdzielczego w najbliższych latach.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy zgodnie z nowymi wymaganiami, nałożonymi na Członków Zarządów i Rad Nadzorczych podmiotów nadzorowanych wytycznymi EBA/GL/2021/06.
ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, Członków Rady Nadzorczej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
PROWADZĄCY: DR INŻ. TOMASZ WAŁOWSKI – trener bankowy, expert ESG w sektorze finansowym, posiada Europejski Certyfikat Bankowy w ramach standardów europejskich EFCB oraz tytuł samodzielnego i dyplomowanego pracownika bankowego. Od ponad 28 lat jest pracownikiem sektora spółdzielczego. Obecnie jest pełnomocnikiem Zarządu ds. zrównoważonych finansów w Poznańskim Banku Spółdzielczym w Poznaniu. Jest wykładowcą akademickim WSB MERITO w Warszawie i we Wrocławiu w ramach podyplomowych studiów Zarządzania ryzykiem ESG .Ukończył m.in. Studia Podyplomowe Zarządzanie Ryzykiem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studia Podyplomowe studia „ESG w Praktyce„ na Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych w Sopocie.
CENA: 280 zł / osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
1. Wytyczne dla Rad Nadzorczych i Zarządów opracowane na podstawie wytycznych KNF, ZBP, WEF
– sprawozdawczość niefinansowa
– rola komitetu audytu
– ryzyko ESG
– wyzwania strategiczne ESG
– raporty ESG na rynku dla sektora bankowego
2. Praktyczne aspekty odpowiedniości członków organów bankowych z wykorzystaniem formularzy oceny KNF
– arkusze oceny ryzyko ESG
3. Polityki w Banku w tym polityka różnorodności, wynagrodzeń, praw człowieka- jak zbudować i zrozumieć te dokumenty
4. Analiza istotności w Strategii ESG – co oznacza i jak ją włączyć w model biznesowy banku
5. Analiza portfelowa ESG – SIZ dla Rad Nadzorczych i Zarządów
6. Raportowanie niefinansowe – CSRD, ESRS, Dyrektywa CRD6 RozpCRR3
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .