Data rozpoczęcia szkolenia:
26.05.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości na temat mobbingu, dyskryminacji i innych niepożądanych zachować w miejscu pracy oraz przekazanie praktycznej wiedzy – w jaki sposób spełniać ustawowy obowiązek przeciwdziałania tym zjawiskom.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Zdobycie wiedzę na temat aktualnych przepisów kodeksu pracy oraz zmian, które są w przygotowaniu.
- Zrozumienie kluczowych pojęć i różnic między nimi. Szkolenie umożliwia uczestnikom dokładne zrozumienie definicji i praktycznych aspektów mobbingu oraz dyskryminacji, dzięki czemu będą potrafili odróżnić te zjawiska od dopuszczalnych zachowań w miejscu pracy.
- Zrozumienie, jak mobbing wpływa na atmosferę w pracy oraz wyniki organizacji
ADRESACI: Szkolenie jest przeznaczone dla pracodawców, osób zarządzających oraz pracowników działów HR i kadr – osób, które powinny umieć rozpoznać i odpowiednio zareagować na przypadki mobbingu.
PROWADZĄCA: MONIKA ZIELIŃSKA – posiada prawie trzydziestoletnie doświadczenie w działach kadr i płac firm różnej wielkości (od kilkuosobowych do dużych sieci handlowych) i różnych branż (usługowej, handlowej, transportowej). Wieloletnia właścicielka firmy prowadzącej usługi kadrowo-płacowe oraz doradcze i szkoleniowe. Współpracowała z wydawnictwem Infor publikując artykuły dotyczące praktycznego stosowania prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia:
GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: 09:30-13:00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
I. Niedozwolone praktyki i niepożądane zachowania w miejscu pracy
1. Omówienie podstawowych terminów i przepisów prawa pracy
II. Dyskryminacja
1. Czym jest dyskryminacja
2. Czy każde nierówne traktowanie jest dyskryminacją
3. Przesłanki dyskryminacji
4. Rodzaje dyskryminacji
III. Mobbing
1. Definicje mobbingu
2. Rodzaje mobbingu
3. Przejawy mobbingu – jakie zachowania mogą być uznane za mobbing
4. Przebieg mobbingu
5. Sprawca i ofiara mobbingu
6. Mobbing a konflikt
7. Mobbing a dyskryminacja
8. Zachowania, które mobbingiem nie są – prawo pracodawcy/przełożonego do wydawania poleceń, nadzorowania, kontrolowania i dyscyplinowania pracowników
IV. Obowiązek pracodawcy przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji
1. Ryzyko osobowe pracodawcy i odpowiedzialność za działania podwładnych
2. Konsekwencje prawne dla pracodawcy i mobbera
3. Jakie działania powinien podjąć pracodawca (szkolenia pracowników, ankiety, budowanie świadomości i promowanie kultury szacunku, wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników oraz zasad komunikacji)
4. Procedury antymobbingowe
5. Roszczenia pracowników związane z wystąpieniem mobbingu i dyskryminacji
V. Kierunek zmian i projektowana nowelizacja przepisów związanych z mobbingiem i dyskryminacją
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .