Data rozpoczęcia szkolenia:
13.02.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
SZKOLENIE DWUDNIOWE!!!
TERMINY KURSU: II zjazd – 13-14.02.2025r.; III zjazd – 5-6.03.2025r.
CEL KURSU:
Celem kursu jest przybliżenie osobom aplikującym na stanowisko głównego księgowego niezbędnych informacji z dziedziny rachunkowości bankowej oraz prawa podatkowego, tak aby po jego ukończeniu mogły one w sposób pewny i rzetelny wykonywać powierzoną im pracę.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Tematyka kursu obejmuje:
- podstawy rachunkowości bankowej – zasady rachunkowości,
- zaawansowaną rachunkowość bankową z elementami sprawozdawczości finansowej,
- ewidencję najważniejszych i trudniejszych transakcji bankowych,
- wybrane zagadnienia podatkowe,
ADRESACI:
Szkolenie przygotowuje do pracy na stanowisku samodzielnego księgowego, a w perspektywie do pracy jako główny księgowy.
PROWADZĄCY: ROBERT KONIECZNY – specjalista z zakresu systemu zarządzania ryzykiem, planowania finansowego oraz rachunkowości bankowej i podatkowej, wieloletni szkoleniowiec i praktyk bankowy na stale współpracującym z FRBS.
CENA: 750 zł/os brutto/zjazd
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09:00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
CZĘŚĆ II – ZASADY EWIDENCJI I WYCENY WYBRANYCH AKTYWÓW TRWAŁYCH I OBROTOWYCH ORAZ KLASYFIKACJA
1. Zasady ewidencji wybranych aktywów trwałych i obrotowych oraz wycena i klasyfikacja:
1.1. Aktywa trwałe
1.2. Aktywa przyjęte za długi – rozliczenie przewłaszczeń, zastawów w ujęciu bilansowym i podatkowym
2. Ewidencja operacji z udziałem środków pieniężnych.
3. Ewidencja pozabilansowa zobowiązań udzielonych i otrzymanych oraz pozostałych.
4. Klasyfikacja, ewidencja i wycena papierów wartościowych nabywanych przez bank:
4.1. Klasyfikacja, ewidencja i wycena aktywów finansowych
4.2. Klasyfikacja, ewidencja i wycena papierów wartościowych
5. Przykłady księgowań i wyceny poszczególnych składników aktywów i pasywów
CZĘŚĆ III – ZASADY USTALANIA WYNIKU FINANSOWEGO PODATEK DOCHODOWY BIEŻĄCY I ODROCZONY ELEMENTY SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO BANKU ELEMENTY ANALIZY FINANSOWEJ
1. Zasady ustalania wyniku finansowego banku:
1.1. Koszty działalności banku
1.2. Przychody działalności banku
1.3. Wynik działalności banku
2. Krajowe standardy rachunkowości:
2.1. KSR nr 6 – rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe”
2.2. KSR nr 7 – zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dniu bilansowym – ujęcie i prezentacja
3. Podatek dochodowy od osób prawnych – bieżący i odroczony:
3.1. Podatek dochodowy bieżący
3.2. Podatek dochodowy odroczony
4. Zagadnienia prawa podatkowego:
4.1. Podatek dochodowy od osób fizycznych
4.2. Podatek od towarów i usług vat
4.3. Podatek od nieruchomości i inne podatki lokalne
5. Elementy analizy finansowej banku:
5.1. Podstawowe wskaźniki dotyczące oceny sytuacji ekonomiczno- finansowej oraz analiza aktywów i pasywów bilansu i kont wynikowych
5.2. Wykorzystanie wniosków analizy dla celów zarządczych i nadzorczych (zarząd, rada nadzorcza)
6. Egzamin
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .