Data rozpoczęcia szkolenia:

08.08.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

10:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

  • przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy w zakresie KSef;
  • w trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na przygotowanie uczestników szkolenia na zmiany jakie będa obowiązywały w zakresie KSef w roku 2026.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • pełny zakres wiedzy teoretycznej;
  • pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
  • możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
  • możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
  • szeroki zakres materiałów szkoleniowych.

ADRESACI: Księgowi, główni księgowi, pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.

PROWADZĄCA: MIRELA CHOMONT-WOLAK – radca prawny, doradca podatkowy, absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko-księgowych, były pracownik organów administracji skarbowej. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.

CENA: 290 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 15.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

Krajowy System e-Faktur – planowane zmiany na 2026r.

a. dotychczasowe regulacje prawne dotyczące obowiązywania KSEF
b. omówienie projektu nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF oraz wejście w życie przepisów
c. najnowsze wyjaśnienia Ministerstwa Finansów w zakresie KSEF
d. struktura FA(3)
e. zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i archiwizowanie faktur,
f. jakie poczynić kroki w celu wdrożenia nowego KSeF – system stanie się obowiązkowy od 2026 r.
g. czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
h. czy stosowanie KSeF będzie wymagało zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
i. czy będzie dostępny wzór faktur?
j. termin przechowywania faktur w KSeF,
k. struktury logiczne i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,
l. zachęty do stosowania KSeF,
• 40-dniowy zwrot podatku VAT,
• ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
• brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
• brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
m. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
n. proces wystawienia faktury w KSeF:
• możliwość wystawienia faktury bezpośrednio z KSeF,
• wystawienia faktury w KSeF poprzez system informatyczny podatnika,
• wystawienia faktury w KSeF poprzez tworzenie „pliku wsadowego”.
o. walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia:
p. zgodność faktury wysyłanej do KSeF ze strukturą FA_VAT,
q. obowiązkowe dane, które musi posiadać faktury, żeby było możliwej jej wystawienie w KSeF.
r. omówienie elementów faktur wystawionych w KSeF
s. rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR),
t. kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF
• podatnik zwolniony z VAT,
• podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej,
• działalność nierejestrowana,
• podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT,
u. informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.)
v. weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF:
• rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
• sposób nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
• wyjątkowe sytuacje, w którym będzie konieczność z korzystania z formularza ZAW-FA,
• odpowiedzialność karno-skarbowa osoby korzystającej z uprawnień do korzystania z KSeF.
w. informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników,
x. w jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów,
y. jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii i sytuacji kryzysowej w KSeF,
z. opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR,
aa. nowe regulacje określające termin wystawienia faktury,
bb. zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF,
cc. zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
• czy faktury wystawione poza KSeF można korygować w formie ustrukturyzowanej?
• czy faktury ustrukturyzowane (wystawione w KSeF) można korygować w formie „tradycyjnej”?
• czy do faktury ustrukturyzowanej można wystawić notę korygującą?
• czy jest możliwe anulowanie faktury ustrukturyzowanej?
• preferencje związane w wystawieniem faktur korygujących w KSeF.
dd. nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować,
ee. Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
• moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
• data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT oraz PIT/CIT
• moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
• moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.
ff. dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF,
gg. płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi,
hh. co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących, czy one znikną?
ii. akceptacja stosowania faktur w KSeF,
jj. data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – zasady,
kk. jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje,
ll. faktury zaliczkowe – nowe zasady wystawiania,
mm. faktury RR (w tym korygujące) – nowe zasady wystawiania,
nn. rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym – nowe zasady,
oo. zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
pp. przepisy przejściowe.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .