Data rozpoczęcia szkolenia:

06.03.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Uczestnik rozwinie kompetencje pozwalające mu na prawidłowe ustanowienie oraz zmianę prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu, w tym:

  1. wybór odpowiedniego sposobu zabezpieczenia, w zależności od charakteru wierzytelności kredytowej oraz sytuacji majątkowej kredytobiorcy,
  2. prawidłowe przygotowanie (wypełnienie) dokumentów związanych z ustanowieniem lub zmianą zabezpieczenia na rzecz banku,
  3. poprawne sformułowanie wniosku o wpis zabezpieczenia do odpowiedniego rejestru (rejestru zastawów, księgi wieczystej),
  4. zweryfikowanie, czy doszło do skutecznego ustanowienia wybranej formy zabezpieczenia (np. w drodze analizy treści księgi wieczystej),
  5. uniknięcie najbardziej typowych i najczęściej spotykanych w praktyce błędów związanych z ustanawianiem zabezpieczeń na rzecz banku.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

Uzyskanie wiedzy przydatnej w pracy na zajmowanym stanowisku

ADRESACI: Szkolenie jest adresowane do pracowników banków zajmujących się ustanawianiem zabezpieczeń spłaty kredytu na rzecz banku.

PROWADZĄCY: Michał Mikołajczak – radca prawny, prawnik-praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze prawnej banków oraz klientów indywidualnych, specjalizujący się w problematyce prawa bankowego, hipotecznego oraz egzekucyjnego, uczestnik kilkuset postępowań sądowych i egzekucyjnych z udziałem banków, autor publikacji z zakresu prawa cywilnego oraz postępowania cywilnego (m.in. „Egzekucja z rachunku bankowego. Komentarz.”), ceniony i doświadczony trener (ponad 200 przeprowadzonych szkoleń stacjonarnych oraz webinarów)

CENA: 290 zł / osoba brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 13.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Ogólne zasady przyjmowania zabezpieczeń przez banki
1.1. Dopuszczalność udzielenia kredytu bez zabezpieczenia
1.2. Zabezpieczenie kredytu
1.3. Nadzabezpieczenie

2. Rodzaje prawnych zabezpieczeń
2.1. Weksel własny in blanco
2.1.1. Wystawienie weksla in blanco
2.1.2. Elementy weksla in blanco
2.1.3. Deklaracja do weksla in blanco
2.1.4. Poręczenie wekslowe – awal (art. 30–32 pr. weksl.)

2.2. Poręczenie (art. 876–887 k.c.)
2.2.1. Udzielanie poręczenia
2.2.2. Rodzaje poręczenia
2.2.3. Treść poręczenia
2.2.4. Zakres zobowiązania poręczyciela
2.2.5. Wygaśnięcie zobowiązania poręczyciela
2.2.6. Poręczenie wekslowe a tzw. zwykłe poręczenie

2.3. Przelew (cesja) wierzytelności na zabezpieczenie (art. 509–518 k.c.)
2.3.1. Wierzytelności mogące być przedmiotem przelewu
2.3.2. Rodzaje przelewu wierzytelności
2.3.3. Zawarcie umowy przelewu wierzytelności
2.3.4. Treść umowy
2.3.5. Elementy umowy przelewu
2.3.6. Umowa przelewu zawarta pod warunkiem rozwiązującym
2.3.7. Umowa przelewu zawarta pod warunkiem zawieszającym

2.4. Pełnomocnictwo do dysponowania rachunkiem bankowym (art. 95–109 k.c.)

2.5. Zastaw rejestrowy
2.5.1. Ustanowienie zastawu rejestrowego
2.5.2. Przedmiot zastawu rejestrowego
2.5.3. Umowa zastawnicza
2.5.4. Treść umowy
2.5.5. Strony umowy zastawniczej
2.5.6. Zbieg obciążeń
2.5.7. Wygaśnięcie zastawu
2.5.8. Zaspokojenie zastawnika

2.6. Przewłaszczenie na zabezpieczenie
2.6.1. Forma przewłaszczenia
2.6.2. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do tożsamości (art. 155–170 oraz 710–719 k.c.)
2.6.3. Przewłaszczenie rzeczy oznaczonych co do gatunku (art. 155–170 oraz 835–845 k.c.)
2.6.4. Przewłaszczenie nieruchomości

2.7. Kaucja

2.8. Blokada środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych

2.9. Zabezpieczenia finansowe
2.9.1. Pojęcie zabezpieczenia finansowego
2.9.2. Podmiot mogący ustanowić zabezpieczenie finansowe
2.9.3. Przedmiot zabezpieczenia finansowego
2.9.4. Rodzaje zabezpieczeń finansowych
2.9.5. Ustanowienie zabezpieczenia finansowego
2.9.6. Odnotowanie zabezpieczenia finansowego
2.9.7. Zaspokajanie roszczeń banku z zabezpieczenia finansowego
2.9.8. Zabezpieczenie finansowe a postępowanie upadłościowe
2.9.9. Wygaśnięcie zabezpieczenia finansowego

2.10 Hipoteka umowna (art. 65 u.k.w.h.)
2.10.1. Charakter zabezpieczenia hipotecznego
2.10.2. Przedmiot hipoteki
2.10.3. Hipoteka łączna
2.10.4. Repartycja hipoteki
2.10.5. Zakres obciążenia hipoteką
2.10.6. Wierzytelność hipoteczna
2.10.7. Ustanowienie i powstanie hipoteki
2.10.7.1. Dokumenty niezbędne do ustanowienia hipoteki
2.10.7.2. Forma ustanowienia hipoteki
2.10.7.4. Suma hipoteczna
2.10.7.5. Klauzule niedozwolone
2.10.8. Zmiana treści hipoteki
2.10.8.1. Zasady zmiany treści hipoteki
2.10.8.2. Zastąpienie zabezpieczonej wierzytelności inną wierzytelnością
2.10.8.3. Zmiana przedmiotu hipoteki łącznej
2.10.8.4. Zmiana pierwszeństwa hipotek
2.10.8.5. Zmiana wierzyciela hipotecznego
2.10.9. Zmiana treści wierzytelności hipotecznej
2.10.10. Wygaśnięcie hipoteki i opróżnione miejsce hipoteczne
2.10.10.1. Przyczyny wygaśnięcia hipoteki
2.10.10.2. Skutki wygaśnięcia hipoteki
2.10.10.3. Opróżnione miejsce hipoteczne

2.11. Hipoteka przymusowa

2.12. Akt notarialny (art. 777 § 1 pkt 4, 5 i 6 k.p.c.)

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .