Data rozpoczęcia szkolenia:

17.04.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest podniesienie świadomości i praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania dostępności architektonicznej oraz komunikacyjno-informacyjnej.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Zdobycie praktycznej wiedzy o dostępności
  • Wzrost kompetencji pracowników w zakresie obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami
  • Lepsze zrozumienie obowiązujących przepisów

ADRESACI: Szkolenie skierowane jest do pracowników Banków Spółdzielczych.

PROWADZĄCA: Anna Janus – ekspertka w zakresie polityki społecznej, deinstytucjonalizacji oraz dostępności usług publicznych. Adiunkt w Pomorskiej Szkole Wyższej, autorka licznych publikacji naukowych dotyczących samorządności, partycypacji politycznej i zarządzania publicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji i koordynacji projektów krajowych i międzynarodowych, w tym w ramach programu Horyzont 2020 oraz Europejskiego Funduszu Społecznego. Pracowała jako doradca dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w zakresie administracji publicznej (projekt EFS), a także jako ekspert w projektach dotyczących monitorowania wdrażania Konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnościami. Specjalizuje się w szkoleniach dotyczących dostępności, audytach dostępności instytucji publicznych i przestrzeni, a także we wdrażaniu polityk równościowych i strategii dostępności w administracji publicznej i sektorze prywatnym.

CENA:

150 zł/os brutto (przy uczestnictwie w szkoleniu min. 10 osób z jednego banku)

170 zł/os brutto (przy uczestnictwie w szkoleniu min. 5 osób z jednego banku)

190 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 13.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.

1. Wprowadzenie do dostępności i savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami
a) Podstawowe pojęcia i definicje
b) Kim są osoby ze szczególnymi potrzebami?
c) Różnice między niepełnosprawnością a szczególnymi potrzebami
d) Uniwersalne projektowanie i racjonalne usprawnienia
e) Postawy i bariery
• Najczęstsze bariery w dostępie do usług bankowych (architektoniczne, cyfrowe, organizacyjne, komunikacyjne)
• Jak unikać dyskryminacji i budować przyjazne środowisko obsługi?
f) Studium przypadku: dobre i złe praktyki w obsłudze klientów
2. Podstawy prawne – wymagania Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze
a) Najważniejsze regulacje nowej ustawy
• Jakie produkty i usługi muszą spełniać nowe standardy dostępności?
• Nowe obowiązki instytucji finansowych
b) Dostępność usług finansowych w świetle nowego prawa
• Dokumenty i informacje w formatach dostępnych
• Strony internetowe, aplikacje mobilne i bankowość elektroniczna
• Dostosowanie terminali płatniczych, bankomatów i placówek bankowych
c) Konsekwencje prawne za brak wdrożenia przepisów
• Kontrola wdrażania ustawy i skargi klientów
• Kary finansowe i inne sankcje dla banków
3. Savoir-vivre w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami w bankach
a) Obsługa osób niewidomych i słabowidzących
• Jak prowadzić rozmowę i przekazywać dokumenty?
• Dostosowanie komunikacji cyfrowej
b) Obsługa osób Głuchych i słabosłyszących
• Podstawowe zasady komunikacji
• Wsparcie w postaci języka migowego i napisów
c) Obsługa osób z niepełnosprawnością ruchową
• Przystosowanie placówek i stanowisk obsługi
• Pomoc przy formalnościach i dokumentach
d) Obsługa osób z trudnościami poznawczymi i intelektualnymi
• Jak upraszczać komunikaty i unikać paternalizmu?
• Wsparcie w zrozumieniu procedur bankowych
4. Praktyczne wdrażanie zasad dostępności i savoir-vivre w bankach
a) Ocena dostępności placówek i usług bankowych
• Audyt wewnętrzny – jak ocenić dostępność swojej placówki?
• Kluczowe błędy i propozycje usprawnień
b) Wdrażanie polityki dostępności w instytucjach finansowych
• Szkolenia pracowników i procedury obsługi klientów
• Technologie wspomagające dostępność
c) Ćwiczenia praktyczne i symulacje obsługi klienta
• Scenariusze rozmów i sytuacji problemowych
• Jak reagować na skargi dotyczące dostępności?
d) Testowanie wiedzy i podsumowanie szkolenia

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .