Szanowni Państwo,
Z dniem 22 lipca 2017 roku wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 23 marca 2017 roku o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami, nakładające na banki obowiązek wyłonienia i przeszkolenia personelu kredytodawcy. Fundacja Rozwoju Bankowości Spółdzielczej uprzejmie informuje, iż realizuje szkolenia zakończone egzaminem dla personelu kredytodawcy.
W sprawie terminów i lokalizacji szkoleń proszę się kontaktować z Oddziałami Fundacji.
Fundacja Rozwoju Bankowości Spółdzielczej oferuje przeprowadzenie szkoleń zakończonych egzaminem w następującej formie:
- Pracownicy zakwalifikowani przez bank do odbycia szkolenia i zgłoszeni do Fundacji, otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
- Po zapoznaniu się z materiałami szkoleniowymi w drodze samokształcenia, pracownik odbędzie jednodniowe szkolenie podsumowujące, podczas którego omówione zostaną najważniejsze zagadnienia związane z zawieraniem umów o kredyt hipoteczny i obsługą tych produktów.
- Szkolenie zostanie zakończone testem sprawdzającym złożonym z 50 pytań.
- W przypadku udzielenia prawidłowych odpowiedzi na co najmniej 70{641a32c6b4524d6715034633a8114db6c5112409f2e17d3d3ba503e39da83a33} pytań, pracownik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zakończonego egzaminem
Przypominamy, że personelem kredytodawcy zobowiązanym do udziału w szkoleniu kończącym się egzaminem są:
- pracownicy banku i osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych, bezpośrednio zaangażowani w czynności objęte ustawą lub uczestniczący w obsłudze konsumentów w zakresie kredytu hipotecznego. Są to zarówno pracownicy uczestniczący w procesie zawierania umów o kredyt hipoteczny, jak i uczestniczący w późniejszej obsłudze tych umów,
- bezpośredni przełożeni osób, o których mowa powyżej.
UWAGA!
Z obowiązku przeszkolenia zakończonego egzaminem są zwolnione 2 kategorie pracowników banku (przesłanki rozłączne):
- osoby, które ukończyły wyższe studia ekonomiczne (na wydziale ekonomicznym uczelni bądź ukończyły kierunki: ekonomia, finanse/rachunkowość, bankowość) lub prawnicze i uzyskały tytuł magistra. Nie należą do tej grupy osoby, które uzyskały licencjat na wydziale ekonomii oraz osoby, które uzyskały tytuł magistra w innej dziedzinie, a następnie ukończyły ekonomiczne lub prawnicze studia podyplomowe.
- osoby posiadające przynajmniej 5 – letniego udokumentowane doświadczenie w zakresie zawierania umów o kredyt hipoteczny, ich dystrybucji oraz pośrednictwa kredytu hipotecznego. W przypadku, gdy pracownik pracował na kilku stanowiskach zaliczanych do „personelu kredytodawcy”, udokumentowane doświadczenie należy zsumować.
Dla Pracowników spełniających powyższe przesłanki, a chcących zapoznać się ze zmianami
w działalności kredytowej, dokonać analizy istniejących regulacji pod kątem ich zmiany oraz uaktualnić swoją wiedzę Fundacja również będzie realizować takie szkolenia. Zapraszamy do zapoznania się z aktualnymi harmonogramami naszych szkoleń.
Banki Spółdzielcze zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt bezpośrednio
z Oddziałami Fundacji:
Oddział w Krakowie
tel.: 12 655 13 19 wew. 912 kom.: 500 358 608 e-mail: malgorzata.gladysz@frbs.org.pl |
Oddział w Rzeszowie
tel.: 17 86 41 952 kom.: 500 358 648 e-mail: Renata.Bialic@bankbps.pl |
Oddział w Warszawie
tel.: 22 53 95 118 kom.: 797 308 503 e-mail: frbs.warszawa@bankbps.pl |
|
Oddział we Wrocławiu
tel.: 71 346 09 64 kom.: 500 358 650 e-mail: Krzysztof.Janka@bankbps.pl |
Filia w Lublinie
tel.: 81 728 57 80 kom.: 797 308 502 e-mail: piotr.ulinski@frbs.org.pl |