Fundacja Rozwoju Bankowości Spółdzielczej oraz Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji z Poznania podpisały dziś porozumienie o strategicznej współpracy w prowadzeniu zintegrowanych działań edukacyjnych na rzecz sektora banków spółdzielczych. Porozumienie podpisano w obecności prezesów Banku BPS SA – Zdzisława Kupczyka i SGB-Banku SA – Mirosława Skiby.
Oba podmioty szkoleniowe, stale współpracujące z dwoma zrzeszeniami działającymi w sektorze bankowości spółdzielczej, zobowiązały się do wspólnych działań w zakresie ustawicznego szkolenia zawodowego pracowników banków spółdzielczych, doskonalenia umiejętności i podnoszenia kwalifikacji kadr menedżerskich bankowości spółdzielczej, ułatwień w transferze wiedzy do banków spółdzielczych oraz podnoszenia kwalifikacji personelu bankowego.
– Bankowość spółdzielcza stoi przed licznymi wyzwaniami, które przynosi szybko zmieniający się, coraz bardziej konkurencyjny, rynek. Aby na nim efektywnie funkcjonować musimy w swoich działaniach wyprzedzać te zmiany. Stawia to wysokie wymagania przed kadrą zarządzającą i pracownikami banków spółdzielczych – mówi Prezes Zarządu Banku BPS SA, Zdzisław Kupczyk. – Rutynowe działania wynikające z doświadczeń przeszłości już nie wystarczą. Potrzebna jest nowa wiedza i stałe jej uzupełnianie. Permanentne kształcenie i podnoszenie kwalifikacji na wszystkich szczeblach naszego działania. Podpisane porozumienie stwarza zorganizowane ramy do wdrażania takiego procesu w całym sektorze bankowości spółdzielczej. Partnerstwo z BODiE oraz FRBS daje gwarancję wysokiego poziomu oraz koordynacji działań edukacyjnych adresowanych do banków spółdzielczych. Jako bank zrzeszający wspieramy taką inicjatywę.
– Współpracując w sferze szkoleniowej w obu zrzeszeniach osiągniemy efekt skali, zmniejszymy koszty edukacji personelu i podniesiemy poziom kwalifikacji pracowniczych na zdecydowanie wyższy poziom – mówi prezes zarządu SGB-Banku SA, Mirosław Skiba.
– Ta inicjatywa wychodzi również naprzeciw oczekiwaniom banków spółdzielczych, które bywają zasypywane dziesiątkami ofert o charakterze konferencyjno-szkoleniowym, nie zawsze gwarantującymi odpowiedni poziom merytoryczny i organizacyjny. Znając doświadczenia BODiE i FRBS możemy być pewni, że kierowane do banków propozycje edukacyjne będą spełniały najwyższe wymagania profesjonalizmu i wiedzy bankowej.
W porozumieniu o współpracy zdefiniowano również obszar wspólnych zadań, który będzie obsługiwany przez oba podmioty. Wśród nich między innymi podniesienie kwalifikacji kadr pracowników sektora w zakresie produktów, usług i procesów bankowych, a także kwalifikacji kadr menedżerskich poprzez opracowywanie działań i programów rozwijających liderów w bankowości spółdzielczej.
FRBS i BODiE zamierzają również prowadzić szkolenia przygotowujące bankowość do działań w sferze mobilnej poprzez rozwój umiejętności technicznych. Współpraca obejmuje także budowanie nowoczesnych form kształcenia poprzez wykorzystanie technik nauczania zdalnego i tworzenie specjalistycznych, wspólnych programów szkoleniowych, które będą realizowane lokalnie.
Partnerzy zadeklarowali jednocześnie gotowość wsparcia banków spółdzielczych w pozyskiwaniu grantów i dofinansowania do realizowanych projektów rozwojowych.
Doceniając potencjał i wieloletnie doświadczenie BODiE oraz FRBS, dwa Banki Zrzeszające widzą konieczność podjęcia wspólnych działań w zakresie dostarczenia wiedzy
i umiejętności w sposób nowoczesny i efektywny. Dlatego zobowiązują BODiE i FRBS do zawarcia strategicznego partnerstwa na rzecz prowadzenia wspólnych działań edukacyjnych na rzecz sektora banków spółdzielczych. Bank BPS i SGB-Bank deklarują wsparcie dla podjętych wspólnych działań w zakresie podnoszenia kompetencji i umiejętności pracowników sektora bankowości spółdzielczej.
Jak podkreśla Prezes Zarządu FRBS, Pan Krzysztof Story: Celem podpisywanego porozumienia jest pogłębienie współpracy między partnerami – instytucjami, które od ponad 20 lat aktywnie działają na rzecz sektora bankowości spółdzielczej. Partnerstwo to domyślnie wymiana doświadczeń, transfer wiedzy, a także dzielenie się wypracowanymi rozwiązaniami edukacyjnymi.
W czasach, gdzie jedyne pewne to zmiana, a stałe podnoszenie kompetencji pracowników jest wpisane w rozwój instytucji finansowych Fundacja i BODIE łączą siły, by bardziej efektywnie działać na rzecz banków spółdzielczych. W dobie rewolucji technologicznej i wymiany pokoleniowej chcemy podnosić konkurencyjność oraz wspierać zarządy i pracowników w nabywaniu rynkowych kwalifikacji. Jeszcze wiele rozwiązań pozostało do wdrożenia.
Mamy bardzo wiele wspólnego. Obydwie instytucje to prężnie działające firmy szkoleniowe i placówki edukacyjne, z udokumentowanym wysokim standardem świadczenia usług szkoleniowych i doradczych.
Wierzymy, że deklaracja strategiczna usprawni pracę nad kluczowymi rozwiązaniami rozwojowymi dla całego sektora.