Data rozpoczęcia szkolenia:

08.12.2022

Data zakończenia szkolenia:

08.12.2022

Opis szkolenia:

Zgodnie z Systemem Informacji Zarządczej banki mają obowiązek przeprowadzania okresowego przeglądu zarządczego procedur. Coraz więcej przepisów zewnętrznych wymaga przeprowadzania takich przeglądów.   

CEL SZKOLENIA: niniejszego szkolenia jest zebranie w całość procesu przeglądów zarządczych procedur w banku spółdzielczym oraz wspólne przygotowanie notatek z ww. przeglądów.

 

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona identyfikacja zmian przepisów zewnętrznych wymagających wprowadzenia do procedur wewnętrznych banku spółdzielczego.
  2. Szkolenie obejmuje przegląd istotności ryzyka z uwzględnieniem zmian przepisów, definicji ryzyka i ich wpływu na adekwatność kapitałową oraz kulturę ryzyka.
  3. Uczestnik szkolenia otrzyma informacje niezbędne do weryfikacji organizacji zarządzania ryzykiem z uwzględnieniem trzech poziomów zarządzania.
  4. Wspólnie zostanie dokonana weryfikacja limitów pod kątem zgodności z limitami strategicznymi.
  5. Uczestnik otrzyma w ramach szkolenia przykłady:
    1. Strategii zarządzania ryzykiem, uwzględniającej zapisy wynikające między innymi z Rekomendacji S,
    2. Instrukcji oceny adekwatności kapitałowej,
    3. Instrukcji zarządzania ryzykiem kredytowym (w tym DEK, EKZH i koncentracji),
    4. Regulaminu organizacyjnego,
    5. Regulaminu działania Zarządu,
    6. Notatek z przeglądu ww. procedur oraz z przeglądów procedur w zakresie zarządzania ryzykami, polityki wynagradzania itp.

ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, pracowników komórki ds. zarządzania ryzykiem, komórki ds. zgodności, audytorów wewnętrznych, pracowników, kontroli wewnętrznej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.

PROWADZĄCA: RENATA SZOSTAK – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC),  wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni  praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku  Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.

Cena: 490 zł/os brutto 

Plan szkolenia:

godziny realizacji: 9:30-15:00

  1. Identyfikacja zmian przepisów zewnętrznych oraz ich wzajemnych powiązań, mających wpływ na okresowy przegląd zarządczy.
  2. Organizacja przeglądów zarządczych procedur, w tym rola:
    1. Komórki ds. zgodności,
    2. Komórki ds. ryzyka,
    3. Komórki organizacyjno – kadrowej,
    4. Zarządu i Rady Nadzorczej.
  3. Przegląd istotności rodzajów ryzyka występujących w banku spółdzielczym z uwzględnieniem zapisów Rozporządzenia MFFiPR z dnia 08.06.2021r. oraz Metodyki BION.
  4. Weryfikacja limitów:
    1. Apetyt na ryzyko,
    2. Limit strategiczny,
    3. Limity szczegółowe, w tym limit ESG,
    4. Limity związane z Rekomendacją S.
  5. Zasady weryfikacji przyjętych założeń testów warunków skrajnych,
  6. Rola Komórki ds. ryzyka oraz komórek biznesowych na podstawie zapisów Rekomendacji Z KNF.
  7. Zmiany w Instrukcji / Zasadach zarządzania ryzykiem kredytowym z uwzględnieniem Rekomendacji S.
  8. Walidacja metodyk oceny zdolności kredytowej klientów detalicznych z uwzględnieniem oceny zdolności kredytowej przy udzielaniu detalicznych EKZH.
  9. Przegląd Strategii zarządzania ryzykiem:
    1. Zapisy wymagane przez Rekomendację S,
    2. Strategia w obszarze zarządzania ryzykiem stopy procentowej,
  10. Przegląd zarządczy struktury organizacyjnej z uwzględnieniem zmian przepisów.
  11. Weryfikacja:
    1. Regulaminu organizacyjnego,
    2. Regulaminu działania Zarządu.
  12. Przegląd Polityki wynagradzania, weryfikacja wskaźnika wynagrodzeń.
  13. Weryfikacja Polityki unikania konfliktu interesów, etyki bankowej.
  14. Przegląd anonimowego systemu informowania o naruszeniach przepisów prawa, procedur wewnętrznych oraz przyjętych standardów postępowania – standardów etycznych.
  15. Uzupełnienie Systemu Informacji Zarządczej.
  16. Harmonogram wdrażania zmian przepisów.
  17. Pytania i odpowiedzi.

Adres i dane kontaktowe:

Oddział w Rzeszowie

35-025 Rzeszów, ul. Zygmuntowska 14
Renata Bialic – Dyrektor Oddziału FRBS Rzeszów
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel.: 17 86 41 952
fax: 17 86 41 955
kom.: 500 358 648

Zapisz się na szkolenie



    (Bez noclegu, pokój jednoosobowy, pokój dwuosobowy)