Data rozpoczęcia szkolenia:

27.09.2019

Data zakończenia szkolenia:

27.09.2019

Opis szkolenia:

4 września 2018r została uchwalona ustawa o pracowniczych planach kapitałowych, która stopniowo obejmuje następujące podmioty:

I etap      1 lipca 2019 Podmioty zatrudniające co najmniej 250 osób

II etap    1 stycznia 2020 Podmioty zatrudniające co najmniej 50 osób III etap  1 lipca 2020 Podmioty zatrudniające co najmniej 20 osób

IV etap  1 stycznia 2021 Pozostałe podmioty i jednostki sektora finansów publicznych

CELE SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest przedstawienie i przybliżenie przepisów ustawy oraz przygotowanie przedsiębiorstwa/banku na wdrożenie pracowniczych planów kapitałowych. Główny nacisk oprócz zagadnień ogólnych położony zostanie na praktyczne wskazówki i uwagi w kontekście kosztów oraz wdrożenia PPK w banku, dokonania wyboru instytucji zarządzającej itp.

Uczestnicy szkolenia uzyskają niezbędną wiedzę, aby przygotować się do prawidłowego wdrożenia pracowniczych planów kapitałowych w swoim banku.

ADRESACI: Szkolenie kierowane jest do Zarządów, Kadry zarządzającej, działów HR,  rad pracowniczych, osób które będą odpowiedzialne za wdrażanie Pracowniczych Planów Kapitałowych  w Banku.

TRENER: Od 15 lat związany z rynkiem kapitałowym i finansowym, wieloletni pracownik domów maklerskich i instytucji sektora bankowego. Wykładowca Fundacji Giełdy Papierów Wartościowych, Autor artykułów i komentarzy m.in. dla miesięcznika BANK, portalu Bankier, Puls Biznesu. Manager posiadający wieloletnie doświadczenie na rynku finansowym i kapitałowym również w sektorze spółdzielczym.

Posiadane certyfikaty i kwalifikacje:

  • Egzamin Komisji Nadzoru Finansowego na Agenta Firm Inwestycyjnych
  • Studium Dealerów Rynków Finansowych rekomendowany przez Stowarzyszenie Rynków Finansowych ACI Poland – Certyfikat z zakresu rynku pieniężnego i walutowego nr 144/SDRF/2013
  • Certyfikat udziału w XI edycja konkursu BANRISK – the Stanford Game

Plan szkolenia:

1. Podstawy prawne oraz główne założenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.
a) cel wprowadzenia PPK
b) czym PPK różni się od OFE, PPE
c) inne formy oszczędzania na emeryturę
2. Obowiązki pracodawcy w zakresie PPK
a) ustawowe terminy
b) zwolnienie z obowiązku tworzenia PPK
c) obowiązki informacyjne i administracyjne pracodawcy
d) rola związków zawodowych i reprezentacji pracowniczych w tworzeniu PPK
e) sankcje i kary
3. Mechanizmy funkcjonowania PPK
a) Dobrowolność uczestnictwa
b) Mechanizm wypłaty środków
4. Fundusze zdefiniowanej daty
a) zasady inwestowania
b) bezpieczeństwo i nadzór nad środkami zgormadzonymi w PPK
5. Koszty związane z funkcjonowanie pracowniczych planów kapitałowych.
a) Koszty zarządzania
b) Inne opłaty
6. Praktyczne aspekty przydatne podczas wdrożenia PPK w Banku
a) Dokumenty korporacyjne
b) Informacje przedwdrożeniowe
c) Przydatne platformy internetowe
7. Czym się kierować przy wyborze instytucji finansowej
a) Doświadczenie
b) Wyniki inwestycyjne
c) Wskaźniki
d) Inne czynniki mogące mieć wpływ na wybór instytucji

Adres i dane kontaktowe:

Oddział w Rzeszowie

35-025 Rzeszów, ul. Zygmuntowska 14
Renata Bialic – Dyrektor Oddziału FRBS Rzeszów
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel./fax: 17 86 41 952
kom.: 500 358 648

MIEJSCE SZKOLENIA:

OLSZTYN – Sala szkoleniowa – Bank BPS, Al. M.J.Piłsudskiego 32
rozpoczęcie szkolenia – godz.9.00

Zapisz się na szkolenie