Data rozpoczęcia szkolenia:
18.11.2024
Data zakończenia szkolenia:
18.11.2024
19.11.2024
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
• podniesienie kwalifikacji Dyrektorów Finansowych w obszarze rachunkowości finansowej i zarządczej
• nabycie umiejętności w zakresie wyceny aktywów oraz analizy skutków podjętych decyzji w obszarze kwalifikacji aktywów
• praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu rachunkowości i matematyki finansowej dla celów weryfikacji poprawności wyceny aktywów
• zapoznanie się z kryteriami klasyfikacji aktywów
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
• poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu wyceny aktywów
• nabycie praktycznych weryfikacji poprawności wyceny aktywów oraz ich skutków dla sprawozdań finansowych
• wymiana doświadczeń z prowadzącymi posiadającymi wieloletnie doświadczenie w zakresie wyceny aktywów, wymiana doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia
ADRESACI:
Wiceprezesi ds. finansowo-księgowych, Dyrektorzy finansowi, Główni księgowi, pracownicy działów finansowych
PROWADZĄCY:
Robert Jurek: Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. 35-letnie doświadczenie w finansach. Wieloletni autor i wykładowca z zakresu oceny ryzyka podmiotów niefinansowych oraz instytucji finansowych (firmy leasingowe, banki), projektów inwestycyjnych przeprowadzanych dla banków komercyjnych, funduszy inwestycyjnych, przedsiębiorstw. W latach 90-tych członek Rady Programowej ds. szkoleń w BGŻ, absolwent szkoleń z zakresu oceny projektów wg metodologii Banku Światowego, „Train the trainer” w Londynie, były wykładowca Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Doświadczenie w działach controllingu i finansów, w tym firm korporacyjnych oraz instytucji finansowych w zakresie oceny ryzyka oraz projektowania i wdrażania „MIS” oraz „workflow”. Od 2012 roku Wiceprezes Zarządu ds. finansowo-księgowych w Hexa Banku Spółdzielczym.
Kamil Niewczas: Dyrektor Departamentu Rachunkowości i Sprawozdawczości w Banku BPS S.A. – posiada doświadczenie w ramach projektów implemetacji Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, w tym MSSF9 „Klasyfikacja, wycena i utrata wartości składników aktywów finansowych”, przygotowania i konsolidacji sprawozdań finansowych oraz projektowania i wdrażaniu procesów sprawozdawczych w oparciu o hurtownie danych. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów podyplomowych ACCA
CENA BRUTTO SZKOLENIA:
Grupa powyżej 20 os. |
Grupa powyżej 30 os. |
Cena za dwa dni Konferencji: |
1480 zł | 1360 zł | udział w szkoleniu, obiady, przerwy kawowe oraz uroczysta kolacja integracyjna (bez kosztu noclegu) |
220 zł | 220 zł | nocleg pokój 1 – osobowy |
310 zł | 310 zł | nocleg pokój 2 – osobowy |
Plan szkolenia:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
- Termin: 18-19 listopada 2024 r.
- Miejsce: Hotel AVANGARDA, Królowej Bony 3, 06-230 Różan
- Czas trwania warsztatów:
18 listopada w godz. 10.00 – 18.00 (w przerwie lunch, uroczysta kolacja od 19.30)
19 listopada w godz. 10.00 – 13.00 (po konferencji lunch)
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień I – Wybrane zagadnienia z zakresu wyceny aktywów oraz pasywów
Część I
1) Papiery wartościowe oraz instrumenty finansowe w PSR:
a) Podstawie regulacje w zakresie papierów wartościowych oraz instrumentów finansowych
b) Klasyfikacja oraz początkowe ujęcie,
c) Wycena oraz zaprzestanie ujmowania,
d) Prezentacja papierów wartościowych oraz instrumentów finansowych w sprawozdaniu finansowym.
2) Praktyczne przykłady z zakresu wyceny aktywów i pasywów.
Część II
1) Efektywna stopa procentowa w księdze głównej Banku:
a) Metodyka efektywnej stopy procentowej (ESP),
b) Kalkulacja wartości aktywów i pasywów według metody ESP,
c) Prezentacja skutków wyceny według ESP w sprawozdaniu finansowym.
2) Praktyczne przykłady z zakresu metody ESP.
Dzień II
Część I. Zastosowanie baz danych w rachunkowości oraz procesach zarządczych.
1) Pojęcie baz produkcyjnych, hurtowni danych, data marts, ETL, MIS
2) Sposoby weryfikacji poprawności wyceny aktywów i zobowiązań,
3) Praktyczne przykłady wykorzystania danych do weryfikacji informacji, sporządzania i wykorzystania do celów zarządczych,
4) Zasady współpracy banku z biegłymi rewidentami oraz dostawcami systemów finansowo-księgowych.
Adres i dane kontaktowe:
Oddział w Warszawie
Magdalena Rycembel
Dyrektor Oddziału
kom. 797 308 503
tel. +48 (22) 53 95 328, fax. +48 (22) 57 81 443
e-mail.: magdalena.rycembel@frbs.org.pl