Data rozpoczęcia szkolenia:
08.10.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy w obszarze oceny zabezpieczeń na nieruchomościach z wykorzystaniem baz danych o rynku nieruchomości i praktycznego zastosowania wymagań wynikających z Rekomendacji J
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- poprawa świadomości ryzyka kredytowego w zakresie oceny wartości zabezpieczeń hipotecznych .
- nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy w zakresie przepisów prawnych związanych z procesem wyceny i szacowania nieruchomości
ADRESACI: Szkolenie kierowane jest do pracowników zaangażowanych w proces kredytowy pojedynczej ekspozycji kredytowych, w szczególności analityków kredytowych oraz osób odpowiedzialnych za monitoring.
PROWADZĄCY: JAKUB MARKIEWICZ – rzeczoznawca majątkowy, analityk finansowy, wykładowca akademicki WSB Toruń w zakresie analizy finansowej i bankowości, wieloletni pracownik sektora bankowego (w tym 8 lat w banku spółdzielczym) w zakresie analiz kredytowych, oceny zabezpieczeń, monitoringu oraz restrukturyzacji kredytobiorców.
CENA: 280 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 250zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Cel wdrożenia nowelizacji Rekomendacji J,
2. Pojęcia Rekomendacji J
3. Gromadzenie danych o rynku nieruchomości:
· Wiarygodne źródła o rynku nieruchomości,
· Procedury wewnętrzne, uwzględniające wykorzystanie bazy danych o rynku nieruchomości w procesie kredytowym,
· Rodzaje danych
3. Tworzenie bazy danych o rynku nieruchomości:
· Wystandaryzowany opis nieruchomości w bazie danych o rynku nieruchomości,
· Cechy obligatoryjne i fakultatywne,
· Zasilenie przez bank zewnętrznej bazy danych,
· Dokumentacja, którą bank może wykorzystać do zasilenia bazy danych o rynku nieruchomości
4. Wiarygodność bazy danych o rynku nieruchomości
· Warunki uznania bazy danych za wiarygodną,
· Weryfikacja wiarygodności bazy danych
5. Korzystanie z bazy danych o rynku nieruchomości
· Zasady określania nieruchomości podobnych,
· Długość okresu do porównania nieruchomości,
· Stosowanie współczynnika korygującego ze względu na zróżnicowanie cech nieruchomości,
· Procedury banku opisujące sytuacje braku możliwości wykorzystania informacji pochodzącej z bazy danych,
6. Praktyczne przykłady wyceny zabezpieczenia na nieruchomości z wykorzystaniem baz o nieruchomościach.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .