Data rozpoczęcia szkolenia:
30.06.2022
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest:
- omówienie zmian w podatkach od 1.07.2022 (poprawki do „Polskiego Ładu”) w zakresie istotnym dla banków spółdzielczych,
- omówienie pozostałych aktualnych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków przez banki spółdzielcze wynikających z najnowszych interpretacji organów podatkowych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- udzielenie odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia zadane na czacie, dotyczące zagadnień będących przedmiotem szkolenia oraz innych aktualnych zagadnień podatkowych,
- szkolenie uwzględnia praktyczne przykłady dla omawianych zagadnień.
W związku z zaplanowaną w punkcie 3 sesją pytań i odpowiedzi zachęcamy do wcześniejszego (jeszcze przed szkoleniem) przygotowania pytań, by w trakcie szkolenia wkopiować je w pole czatu. Przyspieszy to sposób komunikacji oraz zwiększy ilość zadanych pytań, co z pewnością wzbogaci szkolenie o rozwiązanie problemów podatkowych z Państwa codziennej pracy.
ADRESACI: Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe banków spółdzielczych, w tym w szczególności do pracowników działów finansowo-księgowych.
TRENER: PIOTR PASSOWICZ – doradca podatkowy, wieloletnie doświadczenie w firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym (m.in. Ernst & Young Sp. z o.o.). Doświadczony wykładowca, prowadził liczne szkolenia na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą oraz dla banków spółdzielczych. Członek Prezydium Rady Podatkowej PKPP „Lewiatan”, ekspert podatkowy Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych. Członek International Fiscal Association (IFA). Uczestniczy w posiedzeniach komisji parlamentarnych dot. prawa podatkowego.
CENA: 260 zł/osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
- Zmiany od 1.07.2022 („poprawki do Polskiego Ładu”)
Zmiany obowiązujące (w większości) od 1.07.2022, m. in. w zakresie: zmiana skali podatkowej poprzez obniżenie stawki PDOF z 17 % do 12 %, zmiana wysokości kwoty pomniejszającej zaliczkę na podatek (dotychczas 425 zł) i ustalanie jej indywidualne w zależności od treści PIT-2 oraz innych oświadczeń złożonych przez pracownika, likwidacji „ulgi dla klasy średniej” oraz obowiązku porównywania wysokości zaliczek wg przepisów z 2021 i 2022, rozszerzenia zakresu informacji objętych oświadczeniem PIT-2, składania PIT-2 u więcej niż jednego płatnika, składania PIT-2 przez osoby niebędące pracownikami (np. zleceniobiorcy), zakresy odpowiedzialności płatnika w przypadku podania przez pracownika lub inna osobę nieprawdziwych informacji w PIT-2, ulgi dla samotnych rodziców i zasad uwzględniania tej ulgi przy obliczaniu wysokości zaliczek na PDOF, ulgi dla rodzin wielodzietnych („ulga 4+”), zmiany w zakresie zwolnienia z podatku świadczeń dokonywanych na rzecz byłych pracowników po przejściu na emeryturę, obowiązek informacyjny nakładany na pracodawcę w odniesieniu do nowych pracowników, zmiana terminu wprowadzenia obowiązku składania JPK_KR, zmiany dotyczące składek zdrowotnych, pozostałe zmiany.
- Wybrane zagadnienia związane z rozliczaniem podatków przez BS wynikające z aktualnych interpretacji i orzecznictwa
Wybrane aktualne interpretacje i wyroki dotyczące m. in. wypłaty dywidendy spadkobiercy zmarłego udziałowca (19% PIT, czy podatek od spadków i darowizn?), dofinansowania podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników, sponsoringu (z uwzględnieniem przepisów wprowadzających od. 1.01.2022 r. „ulgę na sponsoring”) i darowizn.
- Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące aktualnych zagadnień podatkowych
Odpowiedzi na pytania uczestników, także dotyczące zagadnień podatkowych innych niż wymienione w punktach poprzednich.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.