Data rozpoczęcia szkolenia:
23.01.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu przedstawienie i omówienie zagadnień z obszaru kapitałów własnych banków, jak również z rachunku przepływów pieniężnych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Szkolenie jest praktyczne i pozwoli uczestnikom samodzielnie sporządzić RPP i ZZWKW, z wykorzystaniem arkusza Excel.
- Podczas szkolenia zostaną przedstawione wyjaśnienia dotyczące ujęcia trudnych pozycji (w przypadku RPP ujęcie papierów wartościowych), sprzedaży środków trwałych, zaś ZZWKW ujęcie wyceny papierów wartościowych na kapitale z aktualizacji wyceny.
ADRESACI: Uczestnicy szkolenia: główni księgowi i pracownicy zespołów księgowości.
PROWADZĄCA: RENATA JANDA – lustrator w Związku Rewizyjnym Banków Spółdzielczych im. F.Stefczyka, długoletni praktyk w bankowości spółdzielczej, doświadczony wykładowca.
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
I. Zestawienie Zmian w Kapitale Własnym:
1. Fundusz udziałowy – zgoda KNF na wypłatę udziałów członkowskich.
2. Przychody i koszty bieżącego okresu ujęte, zgodnie z zasadami rachunkowości, bezpośrednio w kapitale własnym.
3. Zysk/strata bieżącego okresu, czyli przychody i koszty ujęte w rachunku zysków i strat bieżącego okresu.
4. Niepodzielony wynik finansowy netto lat poprzednich.
5. Korekty błędów i korekty z tytułu zmian polityki rachunkowości czyli przychody i koszty lat poprzednich.
6. Fundusz z aktualizacji wyceny – ujęcie zmian związanych z wyceną papierów wartościowych, likwidacją środków trwałych.
II. Sporządzanie RPP banku spółdzielczego:
1. Przygotowanie do sporządzenia rachunku przepływów pieniężnych – zmiany stanów pozycji bilansowych; ustalenie innych pozycji niż bilansowe, które mają wpływ na wynik finansowy; grupowanie pozycji bilansowych w celu sporządzenia RPP.
2. Omówienie głównych korekt:
• w działalności operacyjnej,
• w działalności inwestycyjnej,
• w działalności finansowej.
3. Wybrane operacje niepieniężne lub wymagające przesunięcia w obrębie RPP.
4. Zmiany w zasadach sporządzania RPP – wytyczne PANA.
5. RPP na przykładzie.
6. Dodatkowe informacje i objaśnienia.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .