Data rozpoczęcia szkolenia:

13.06.2023

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

12:30

Opis szkolenia:

CEL SZKOLENIA:

pozyskanie informacji o zasadach wdrożenia Komunikatu Chmurowego KNF i doskonalenia jego stosowania w Banku Spółdzielczym.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego;
  • Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Banku – po przeglądzie.

ADRESACI: Członkowie Zarządu nadzorujący IT; Pracownicy pełniący funkcję Inspektora Ochrony Danych; Pracownicy pełniący obowiązki Administratora/Stanowiska ds. bezpieczeństwa; Pracownicy banku odpowiedzialni za ryzyko braku zgodności (compliance); Pracownicy komórek ds. kontroli wewnętrznej.

PROWADZĄCY: WOJCIECH  IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej  Rady  Spółdzielczej,  współpracownik  Związku  Rewizyjnego  Banków  Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.

CENA: 290 zł osoba/brutto

Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Identyfikacja przetwarzania w chmurze obliczeniowej
2. Rodzaje outsourcingu chmurowego
3. Klasyfikacja i ocena informacji zgodnie z Komunikatem Chmurowym KNF
4. Identyfikacja obowiązku stosowania Komunikatu Chmurowego KNF
5. Minimalne wymagania techniczne i organizacyjne dla przetwarzania informacji w chmurze obliczeniowej w Banku
6. Dokumentacja przetwarzania w chmurze
7. Ankieta dla dostawcy przed zawarciem umowy
8. Ocena ryzyka przetwarzania w chmurze obliczeniowej
9. Oszacowanie spełnienia wymagań przez dostawcę usługi
1) Wymagania wobec systemu zarządzania bezpieczeństwem u dostawcy
2) Wymagania wobec infrastruktury dostawcy
3) Szyfrowanie informacji
4) Mechanizmy kontroli dostępu
5) Ocena łańcucha outsourcingowego
6) Audyty dokonane u dostawcy / certyfikaty u dostawcy
10. Umowa z dostawcą
11. Plan przetwarzania
12. Plan wyjścia (exit plan)
13. Monitorowanie bieżące dostawcy usług chmurowych
14. Zarządzanie incydentami bezpieczeństwa
15. Testy exit planu
16. Zasady audytowania dostawcy usług chmurowych
17. Monitorowanie przetwarzania w chmurze (weryfikacja roczna)
18. Zasady informowania UKNF o zamiarze przetwarzania lub przetwarzaniu informacji w chmurze obliczeniowej
19. Podsumowanie

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .