Data rozpoczęcia szkolenia:

15.11.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

  1. Zapoznać się z zasadami zarządzania ryzykiem operacyjnym, a także nowymi obszarami zarządzania ryzykiem wynikającymi ze zmian przepisów
  2. Rozpoznać obszary wymagające szczególnej uwagi i ujęcia w organizacji Banku, przeglądach zarządczych, kontroli, audycie wewnętrznym
  3. Uzyskać przykłady regulacji wewnętrznych oraz sprawozdań

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego
  2. Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Banku

ADRESACI:

  1. Członkowie Zarządu
  2. Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz
  3. Pracownicy odpowiedzialni za przeglądy zarządcze i BION
  4. Audytorzy wewnętrzni, pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej

PROWADZĄCY: WOJCIECH  IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej  Rady  Spółdzielczej,  współpracownik  Związku  Rewizyjnego  Banków  Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.

CENA: 290 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1) Przepisy prawne i nadzorcze w zakresie zarządzania ryzykiem outsourcingu
a. Ustawa Prawo bankowe
b. Rozporządzenie DORA i przepisy wykonawcze do DORA
c. Wytyczne w sprawie outsourcingu – EBA/GL/2019/02
d. Komunikat chmurowy KNF
e. Rekomendacja M KNF, Rekomendacja D KNF
f. Rekomendacja Z KNF
g. Metodyka BION w 2024
h. Ankieta KNF dotycząca IT
2) Rozporządzenie DORA i nowe przepisy dotyczące outsourcingu
3) Pojęcie funkcji Banku
4) Funkcje krytyczne lub istotne wg DORA i Wytycznych EBA
5) Klasyfikacja umów z dostawcami usług
a. Powierzenie czynności wg prawa bankowego
b. Umowa z dostawcą usług wg EBA, wyłączenia z zakresu outsourcingu
c. Umowy z zewnętrznymi dostawcami usług ICT wg DORA
d. Umowy z dostawcami usług chmurowych – wg komunikatu chmurowego KNF
e. Umowy dotyczące innych dostawców – pkt. 33 Wytycznych EBA
6) Organizacja zarządzania outsourcingiem wg Wytycznych EBA oraz DORA
7) Proces zarządzanie ryzykiem outsourcingu (wg EBA i DORA) – etapy
a. Planowanie zawarcia umowy, w tym ocena ryzyka
b. Wymagania wobec umów
c. Zgłoszenie zamiaru zawarcia umowy do KNF
d. Wdrażanie i monitorowanie funkcjonowania umów
e. Dokumentacja umów i prowadzenie rejestrów
f. Strategie wyjścia i procesy związane z wypowiedzeniem umów
8) Udział organów Banku i komórek organizacyjnych w procesie zarządzania
9) Planowanie zawarcia umów i ocena ryzyka
a. Analiza czy umowa dotyczy funkcji krytycznej lub istotnej
b. Ocena ryzyka ex-ante
c. Rodzaje analizowanego ryzyka wg EBA i DORA
d. Ocena koncentracji
e. Należyta staranność (due-dilligence wg EBA)
f. Ocena konfliktu interesów
10) Zgłoszenie zamiaru zawarcia umowy outsourcingu do KNF wg nowych przepisów
11) Wymagania wobec treści umów
a. Wymagania wobec treści umów wg DORA art. 30 oraz Wytycznych EBA
b. Standard Związku Banków Polskich dotyczący umów z dostawcami usług ICT
12) Wdrażanie i monitorowanie umów
a. Wymagania umowne zapewniające skuteczność monitorowania
b. Nadzór nad jakością realizacji umowy w trakcie jej trwania
c. Środki i kluczowe wskaźniki służące bieżącemu monitorowaniu umów
d. Określenie działań naprawczych w przypadku niedociągnięć dostawcy
13) Problemy zarządzania outsorcingiem chmurowym wg Komunikatu chmurowego KNF
14) Dokumentowanie umów outsourcingu wg EBA i DORA
a. Rejestr umów wg Wytycznych EBA
b. Dokumentowanie umów wg DORA – rejestr informacji
15) Strategie wyjścia i procesy związane z wypowiedzeniem umów
a. Wymagania EBA i DORA
b. Zmiany wymagań w Prawie bankowym
16) Outsourcing, a powierzenie przetwarzania wg RODO
17) Raportowanie o ryzyku outsourcingu
18) Kontrola wewnętrzna – wymagania inspekcyjne KNF

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .