Data rozpoczęcia szkolenia:

26.10.2020

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

11:00

Opis szkolenia:

Zakres tematyczny programu obejmuje wiedzę niezbędną w codziennej pracy w obszarze zarządzania ryzykiem koncentracji w obszarze ryzyka kredytowego. Szkolenie uwzględnia aktualne przepisy i uwarunkowania nadzorcze.

Cele szkolenia:

Szkolenie umożliwi zdobycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy w zakresie:

  • stosowanych narzędzi zarządzania ryzykiem koncentracji kredytowej,
  • wymogów zewnętrznych nakładanych na banki spółdzielcze w tym obszarze,
  • wdrożenia kompleksowego systemu zarządzania ryzykiem koncentracji kredytowej.

Korzyści ze szkolenia:

  • poprawa świadomości ryzyka kredytowego w banku spółdzielczym i możliwość ograniczenia strat wynikających z nadmiernej koncentracji kredytowej,
  • zdobycie wiedzy i umiejętności umożliwiających przegląd i modyfikację istniejących w banku dokumentów w celu pełniejszego wypełnienia oczekiwań zewnętrznych w obszarze zarządzania ryzykiem koncentracji kredytowej,
  • nabycie, poszerzenie lub usystematyzowanie wiedzy w obszarze zarządzania ryzykiem koncentracji kredytowej.
  • uczestnicy w ramach szkolenia otrzymają również szablon dokumentu „Polityka zarządzania ryzykiem koncentracji kredytowej w banku spółdzielczym”.

Adresaci:

Szkolenie kierowane jest do pracowników różnego szczebla: Rady Nadzorczej, Zarządu oraz dyrektorów/ kierowników i specjalistów pracujących w obszarze ryzyka kredytowego, a także pracowników audytu i kontroli wewnętrznej.

Trener: PIOTR NYCZ – manager, ekspert, trener. Absolwent matematyki finansowej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w jednostkach ryzyka, zarówno w sektorze komercyjnym, jak i spółdzielczym. Zdobyte wiedza i doświadczenie  pozwalają  na  pełniejsze  dostosowanie  rozwiązań  omawianych na szkoleniach do specyfiki sektora spółdzielczego.

CENA: 120 zł

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 11.00 – 13.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

 I. Wprowadzenie
1. Uwarunkowania regulacyjne
2. Podstawowe pojęcia w obszarze ryzyka koncentracji
3. Rodzaje koncentracji
4. Powiązanie ryzyka koncentracji w ramach różnych rodzajów ryzyka
5. Ryzyko koncentracji w procesie ICAAP
II. Wymagania nadzorcze
1. Wymogi KNF
2. Wymogi CEBS
III. Rola Zarządu i Rady Nadzorczej
1. Opracowanie i wdrożenie regulacji
1.1. Polityka zarządzania ryzykiem koncentracji
1.2. Procedury zarządzania ryzykiem koncentracji
2. Ocena przyjętej polityki zarządzania ryzykiem koncentracji
3. Nadzorowanie realizacji polityki zarządzania ryzykiem koncentracji
4. Właściwa struktura organizacyjna
5. Komitet zarządzania ryzykiem; rola Zarządu i Rady Nadzorczej w przypadku istnienia Komitetu
IV. Role i zadania pozostałych jednostek oraz pracowników
1. Jednostka ryzyka
2. Jednostka analityków kredytowych i Komitetu Kredytowego
3. Jednostka kontroli wewnętrznej
V. Przykładowe miary ryzyka koncentracji
VI. Analiza portfela kredytowego
VII. Testy warunków skrajnych w obszarze ryzyka koncentracji kredytowej
1. Cel przeprowadzania testów warunków skrajnych
2. Rodzaje testów warunków skrajnych
• Analiza scenariuszowa
• Analiza wrażliwości
3. Przykładowe scenariusze testowe
4. Wymagania nadzorcze w obszarze testów warunków skrajnych
VIII. Limity koncentracji kredytowej
1. Cele ustanawiania limitów koncentracji kredytowej
2. Wyznaczanie limitów
3. Monitorowanie limitów koncentracji kredytowej
4. Raportowanie limitów koncentracji kredytowej
5. Wskaźniki wczesnego ostrzegania (WWO)
6. Przegląd i modyfikacja limitów koncentracji kredytowej
7. Działania w przypadku przekroczenia limitów koncentracji kredytowej
8. Uwzględnienie testów warunków skrajnych do weryfikacji siatki limitów
IX. Apetyt na ryzyko koncentracji i profil ryzyka koncentracji
X. Audyt w obszarze ryzyka koncentracji kredytowej

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




Zapisz się na szkolenie

Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych

Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

    1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
    2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
      • 512 KB/sek dla dźwięku,
      • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
    3. Wymagania sprzętowe:
      • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
      • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
    4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane.
      Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
    5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com  z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
    6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
    7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład:


Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym

Zgłoszenie na szkolenie zdalne

Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

Realizacja szkolenia zdalnego

Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

Odwołanie szkolenia zdalnego

W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

Rezygnacja ze szkolenia zdalnego

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.

Zasady odpłatności

Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.