Data rozpoczęcia szkolenia:
19.08.2022
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EBA) przygotował wytyczne w sprawie zdalnego onboardingu klientów. Wytyczne te mają ujednolicić zasady dotyczące identyfikacji i weryfikacji klientów sektora finansowego poprzez kanały zdalne, co ma istotne znaczenie z perspektywy obowiązków instytucji obowiązanych (miedzy innymi na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu lub EUROFATCA itp.).
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest wskazanie najważniejszych założeń Wytycznych EBA w sprawie zdalnego onboardingu klientów, szczególnie w kontekście przepisów prawa takich jak Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, Ustawa o usługach płatniczych, Ustawa o doręczeniach elektronicznych itp.).
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uczestnicy szkolenia zapoznają się z najważniejszymi założeniami Wytycznych EBA w sprawie zdalnego onboardingu klientów,
- W trakcie szkolenia zostaną zdiagnozowane najważniejsze zagadnienia z zakresu np. ochrony danych, klauzul informacyjnych związane ze zdalnym onboardingiem klientów,
- Otrzymają propozycję harmonogramu działań w celu wdrożenia ww. Wytycznych
Adresaci: Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem Członka Zarządu ds. handlowych oraz Członka Zarządu nadzorującego ryzyko prania pieniędzy, koordynatora i analityka prania, pracowników komórek handlowych, pracowników komórki ds. zgodności, IOD, informatyków oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
TRENER: RENATA SZOSTAK – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC), wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.
CENA: 240 zł / osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Podstawowe prawne,
- Definicja kanałów dystrybucji produktów i usług przez Bank,
- Identyfikacja kanałów komunikacji z klientami oraz potencjalnymi klientami Banku,
- Zbieżność Wytycznych w zakresie portfeli elektronicznych z usługa Moje ID i Profil Zaufany,
- Systematyka informacji gromadzonych oraz przekazywanych na etapie nawiązywania stosunków z klientami (wprowadzanie danych klienta do systemu IT),
- Podstawowe założenia zdalnego onboardingu klientów zawarte w Wytycznych,
- Przykład procedury identyfikacji klienta na odległość,
- Wykaz możliwych kanałów onboardingu,
- Wymagania techniczne i programowe,
- Wymagania odnośnie bezpieczeństwa danych klientów,
- Wytyczne Generalnego Inspektora Informacji Finansowej w sprawie identyfikacji klienta instytucji obowiązanej i weryfikacji jego tożsamości w sytuacji braku jego fizycznej obecności,
- Stanowisko UKNF dotyczące identyfikacji klienta i weryfikacji jego tożsamości w bankach oraz oddziałach instytucji kredytowych w oparciu o metodę wideoweryfikacji,
- Podział zadań w zakresie wdrożenia wymagań Wytycznych,
- Przygotowanie harmonogramu działań w celu wdrożenia Wytycznych.
- Obowiązki szkoleniowe,
- System kontroli wewnętrznej.
- Pytania i odpowiedzi.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres webinary@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia
Liczba miejsc jest ograniczona. O możliwości udziału decydować będzie kolejność zgłoszeń. Ze względu na ograniczenia techniczne, obowiązuje limit: jeden Pracownik Banku na jedno szkolenie w formie webinaru.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej e-mailem na adres webinary@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. W przypadku gdy pracownik Banku zapisze się na szkolenie, a następnie nie weźmie udziału w webinarze, Fundacja obciąży Bank kwotą 50 zł.