Data rozpoczęcia szkolenia:
30.08.2022
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- uzyskanie kompetencji w zakresie rozpoznawania typowych usterek, braków, błędów w operatach szacunkowych,
- rozpoznanie zasad analizy rynku nieruchomości,
- przybliżenie metod wyceny na potrzeby zabezpieczenia wierzytelności kredytodawcy oraz źródeł danych przydatnych w monitoringu wartości rynkowej nieruchomości,
- wzrost poziomu wiedzy i kompetencji w zakresie zarządzania ryzykiem kredytowym, związanym z nieruchomościami stanowiącymi zabezpieczenie wierzytelności Kredytodawcy.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- rozpoznanie nowej sytuacji wyceny nieruchomości w związku ze zmianą ustawową definicji wartości rynkowej od dn. 01.09.2017 r. oraz w świetle zmiany Krajowego Standardu Wyceny „Wartość rynkowa” Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych obowiązującej z dn. 01.10.2017 r.
- opanowanie specjalistycznej wiedzy o strukturze i zasadach sporządzania operatu szacunkowego,
- nabycie umiejętności weryfikacji poprawności i kompletności postępowania rzeczoznawcy majątkowego w procedurze sporządzania operatu szacunkowego,
- zapoznanie się z metodami analizy rynku nieruchomości,
- opanowanie podstaw metodyki określania wartości rynkowej nieruchomości, w tym ustalania kluczowych parametrów rynkowych wpływających na wartość nieruchomości w różnych podejściach, metodach i technikach wyceny,
- przygotowanie do pełniejszego zrozumienia procesu wyceny nieruchomości, celem nabycia umiejętności trafnej oceny operatów i weryfikacji wartości nieruchomości,
- przygotowanie do sporządzenia (uzupełnienia) wewnętrznych wytycznych dotyczących wymogów w zakresie sporządzania operatów szacunkowych.
ADRESACI: Szkolenie jest adresowane do dwóch grup pracowników:
- pracowników banków na stanowiskach menedżerskich, zajmujących się formułowaniem polityki bezpieczeństwa banku wobec ryzyka udzielenia chybionych kredytów, kierunków rozwoju banków w perspektywie znacznego wzrostu koniunktury na rynku nieruchomości (w tym na tle silnego wzrostu ryzyka popełnienia błędów),
- pracowników banków na stanowiskach kredytowych, zajmujących się formalną i merytoryczną weryfikacją poprawności operatów szacunkowych, odpowiedzialnych za monitoring wartości nieruchomości stanowiących przedmiot zabezpieczenia ekspozycji kredytowych.
PROWADZĄCY: DR HAB. SŁAWOMIR PALICKI – doktor habilitowany w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, wieloletni wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Autor i wykonawca około 70 edycji szkoleń z zakresu weryfikacji poprawności operatów szacunkowych w zarządzaniu ryzykiem kredytowym, wyceny wartości rynkowej nieruchomości i analizy rynku nieruchomości, także indywidualnie dla bankowości spółdzielczej oraz na specjalistycznych kursach, studiach podyplomowych, odczytach (m.in. dla Narodowego Banku Polskiego). Autor licznych ekspertyz z zakresu praktyki gospodarczej, doświadczony wykładowca i stały współpracownik FRBS.
CENA: 260 zł /osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Analiza rynku nieruchomości w operacie szacunkowym – badanie źródeł i analiza danych stanowiących podstawę analizy rynku.
- Źródła danych w procesie wyceny nieruchomości i sposoby pozyskiwania informacji o rynku nieruchomości służące weryfikacji operatu.
- Metodyka określania wartości rynkowej nieruchomości.
- Struktura i zawartość operatu szacunkowego.
- Analiza przypadków – prezentacja i weryfikacja operatów szacunkowych i określanych w nich wartości nieruchomości, wskazanie możliwości uchybień, błędów w operacie, analiza krytycznych dla poprawności wyceny fragmentów operatu.
- Wyznaczanie i weryfikacja parametrów rynku nieruchomości wpływających na wartość nieruchomości określaną w operacie szacunkowym, analiza wrażliwości kluczowych parametrów ekonomicznych rynku nieruchomości kształtujących wartość nieruchomości (stopa dyskontowa, kapitalizacji).
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.