Data rozpoczęcia szkolenia:

26.05.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

Tematyka szkolenia obejmuje zagadnienia związane z ewidencją wierzytelności tak zwanych trudnych oraz rezerw tworzonych na te wierzytelności w aspekcie bilansowym i podatkowym.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

Omawiane będą kwestie kwalifikacji rezerw do kosztów uzyskania przychodów, kwalifikacji wierzytelności odpisanych i wierzytelności sprzedanych oraz  wierzytelności przedawnionych.

ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest dla osób zatrudnionych w służbach księgowych.

PROWADZĄCA: LIDIA SZAJNOWSKA – ekonomista, posiada wiedzę i wieloletnie doświadczenie praktyczne w bankowości spółdzielczej, jak i w innych sektorach gospodarki. Doświadczony analityk w dziedzinie rachunkowości i ogólnego prawa podatkowego, w tym m.in. problemów wynikających ze styku prawa bilansowego z prawem podatkowym. Doświadczony wykładowca, nauczyciel akademicki w szkołach wyższych oraz prowadzący szkolenia z dziedzin rachunkowości i podatków.

CENA: 320 zł/osoba brutto 

Plan szkolenia:

GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: 09:00-14:00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

I . Wierzytelności a należności .
1. Rodzaje wierzytelności bankowych
2. Kwalifikacja rezerw na wierzytelności bankowe w zależności od rodzaju wierzytelności
II. Spisanie, odpisanie i umorzenie wszelkich należności banku
1.Uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności kredytowych
a) przesłanki uprawdopodobnienia
b) rodzaje rezerw będących kosztem podatkowym bez konieczności uprawdopodobnienia nieściągalności.
2.Wierzytelności nieściągalne- przesłanki uznania za koszt podatkowy
a) wierzytelności kredytowe odpisane jako nieściągalne
b) udokumentowanie nieściągalności
c) rozliczenie wierzytelności odpisanych w podatku CIT i PIT
3.Pozostałe należności ( opłaty, prowizje , gwarancje) i ich :
a) przesłanki uznania za koszt podatkowy
b) okoliczności stosowania protokołu o nieściągalności
c) załączniki do protokołu o nieściągalności
4.Umorzenie wierzytelności – skutki podatkowe w CIT i PIT
III. Sprzedaż wierzytelności ( w tym sekurytyzacja )
a) ewidencja procesu sprzedaży
b) skutki podatkowe w zależności od trybu sprzedaży
c) kiedy strata ze sprzedaży będzie kosztem podatkowym
d) korzyści ekonomiczne transakcji sprzedaży
e) jak rozliczyć cenę uzyskaną ze sprzedaży.
f) sprzedaż wierzytelności z ewidencji bilansowej i pozabilansowej – różnice.
g) rozliczenia podatkowe transakcji sprzedaży
IV. Przedawnienie roszczeń wierzyciela
a) definicja przedawnienia
b) skutki podatkowe przedawnienia wierzytelności w CIT i PIT
c) pozycja wierzyciela i dłużnika po upływie terminu przedawnienia

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .