Data rozpoczęcia szkolenia:
26.05.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
Tematyka szkolenia obejmuje zagadnienia związane z ewidencją wierzytelności tak zwanych trudnych oraz rezerw tworzonych na te wierzytelności w aspekcie bilansowym i podatkowym.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Omawiane będą kwestie kwalifikacji rezerw do kosztów uzyskania przychodów, kwalifikacji wierzytelności odpisanych i wierzytelności sprzedanych oraz wierzytelności przedawnionych.
ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest dla osób zatrudnionych w służbach księgowych.
PROWADZĄCA: LIDIA SZAJNOWSKA – ekonomista, posiada wiedzę i wieloletnie doświadczenie praktyczne w bankowości spółdzielczej, jak i w innych sektorach gospodarki. Doświadczony analityk w dziedzinie rachunkowości i ogólnego prawa podatkowego, w tym m.in. problemów wynikających ze styku prawa bilansowego z prawem podatkowym. Doświadczony wykładowca, nauczyciel akademicki w szkołach wyższych oraz prowadzący szkolenia z dziedzin rachunkowości i podatków.
CENA: 320 zł/osoba brutto
Plan szkolenia:
GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: 09:00-14:00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
I . Wierzytelności a należności .
1. Rodzaje wierzytelności bankowych
2. Kwalifikacja rezerw na wierzytelności bankowe w zależności od rodzaju wierzytelności
II. Spisanie, odpisanie i umorzenie wszelkich należności banku
1.Uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności kredytowych
a) przesłanki uprawdopodobnienia
b) rodzaje rezerw będących kosztem podatkowym bez konieczności uprawdopodobnienia nieściągalności.
2.Wierzytelności nieściągalne- przesłanki uznania za koszt podatkowy
a) wierzytelności kredytowe odpisane jako nieściągalne
b) udokumentowanie nieściągalności
c) rozliczenie wierzytelności odpisanych w podatku CIT i PIT
3.Pozostałe należności ( opłaty, prowizje , gwarancje) i ich :
a) przesłanki uznania za koszt podatkowy
b) okoliczności stosowania protokołu o nieściągalności
c) załączniki do protokołu o nieściągalności
4.Umorzenie wierzytelności – skutki podatkowe w CIT i PIT
III. Sprzedaż wierzytelności ( w tym sekurytyzacja )
a) ewidencja procesu sprzedaży
b) skutki podatkowe w zależności od trybu sprzedaży
c) kiedy strata ze sprzedaży będzie kosztem podatkowym
d) korzyści ekonomiczne transakcji sprzedaży
e) jak rozliczyć cenę uzyskaną ze sprzedaży.
f) sprzedaż wierzytelności z ewidencji bilansowej i pozabilansowej – różnice.
g) rozliczenia podatkowe transakcji sprzedaży
IV. Przedawnienie roszczeń wierzyciela
a) definicja przedawnienia
b) skutki podatkowe przedawnienia wierzytelności w CIT i PIT
c) pozycja wierzyciela i dłużnika po upływie terminu przedawnienia
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .