Data rozpoczęcia szkolenia:
20.03.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
12:30
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Celem warsztatów jest zapoznanie się z praktycznymi aspektami rozpatrywania reklamacji w banku spółdzielczym po dniu 28 czerwca 2025 roku, nabycie umiejętności odróżnienia reklamacji od innych zgłoszeń klientów oraz umiejętności merytorycznego, zrozumiałego dla konsumenta ustosunkowania się do zgłoszonego żądania – zgodnie z wymogami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Szczególną uwagę zwrócimy na nową formę zgłoszeń klientów wynikającą z wchodzącej w życie z dniem 28 czerwca 2025 roku ustawy oraz konieczność opracowania zasad rozpatrywania skarg dotyczących niezapewnienia wymogu dostępności przez bank, opracowania pouczenia dla konsumentów (nota prawna) i ustalenia organów nadzorczych.
ADRESACI: zarząd banku, audytorzy, prawnicy, działy compliance i kontroli wewnętrznej, dyrektorzy placówek
PROWADZĄCA: KATARZYNA MARCZYŃSKA – radca prawny, Arbiter Bankowy przy ZBP, były Sędzia Sądu Okręgowego, Główny Specjalista w Departamencie Sądów i Notariatu Ministerstwa Sprawiedliwości, Naczelnik Wydziału Nadzoru Merytorycznego w Biurze do Spraw Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego, doświadczony wykładowca i stały współpracownik FRBS.
CENA: 280 zł/osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
I. Przepisy prawa związane z procesem reklamacyjnym i skargowym dotyczącym usług finansowych od dnia 28 czerwca 2025 roku.
II. Zasady składania reklamacji przez klientów banku spółdzielczego:
1. Pojęcie reklamacji – analiza pisma klienta pod kątem spełnienia przesłanek reklamacji:
2. Uzupełnianie „braków” reklamacji a bieg terminu do rozpatrzenia reklamacji.
3. Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania.
4. Terminy rozpatrywania reklamacji wprowadzone przez ustawę o usługach płatniczych.
5. Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. akt III CZP 113/17 – konsekwencje naruszenia terminu udzielenia odpowiedzi.
6. Treść odpowiedzi na reklamację w przypadku jej uznania – analiza przypadków.
7. Treść odpowiedzi na reklamację w przypadku jej nieuznania – analiza przypadków.
8. Treść pouczeń prawnych.
III. Zasady składania skarg na niezapewnienie dostępności przez bank:
1. Skargi składane w trybie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze – przygotowanie nowej procedury czy modyfikacja dotychczasowej?
2. Pojęcie skargi – jak ją odróżnić od innych zgłoszeń?
3. Problematyk zgłoszeń „mieszanych” – jak je kwalifikować i udzielać odpowiedzi?
4. Problematyka zgłoszeń dotyczących produktów nie będących własnością banku, z których konsument korzysta w związku z oferowana przez bank usługą.
5. Sposoby składania skarg – co oznacza termin „pozostawienie skargi bez rozpatrzenia”?.
6. Terminy rozpatrzenia – czy uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. akt III CZP 113/17 znajdzie tu rozwiązanie?
7. Zakres rozpoznania skargi i treść odpowiedzi.
8. Pouczenia prawne – czy i do kogo konsument może się odwołać?
9. Rzecznik Finansowy, Prezes PFRON, Prezes UKE jako organy nadzorcze- zasady współpracy.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .