Data rozpoczęcia szkolenia:

20.03.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

12:30

Opis szkolenia:

CEL SZKOLENIA:

Celem warsztatów jest zapoznanie się z praktycznymi aspektami rozpatrywania reklamacji w banku  spółdzielczym po dniu 28 czerwca 2025 roku, nabycie umiejętności odróżnienia reklamacji od innych zgłoszeń klientów oraz umiejętności merytorycznego, zrozumiałego dla konsumenta ustosunkowania się do zgłoszonego żądania – zgodnie z wymogami  ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

Szczególną uwagę zwrócimy na nową formę zgłoszeń klientów wynikającą z wchodzącej w życie z dniem 28 czerwca 2025 roku ustawy oraz konieczność opracowania zasad rozpatrywania skarg dotyczących niezapewnienia wymogu dostępności przez bank, opracowania pouczenia dla konsumentów (nota prawna) i ustalenia organów nadzorczych.

ADRESACI: zarząd banku, audytorzy, prawnicy, działy compliance i kontroli wewnętrznej, dyrektorzy placówek

PROWADZĄCA: KATARZYNA MARCZYŃSKA – radca prawny, Arbiter Bankowy przy ZBP, były Sędzia Sądu Okręgowego, Główny Specjalista w Departamencie Sądów i Notariatu Ministerstwa Sprawiedliwości, Naczelnik Wydziału Nadzoru Merytorycznego w Biurze do Spraw Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego, doświadczony wykładowca i stały współpracownik FRBS.

CENA: 280 zł/osoba brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.

I. Przepisy prawa związane z procesem reklamacyjnym i skargowym dotyczącym usług finansowych od dnia 28 czerwca 2025 roku.

II. Zasady składania reklamacji przez klientów banku spółdzielczego:
1. Pojęcie reklamacji – analiza pisma klienta pod kątem spełnienia przesłanek reklamacji:
2. Uzupełnianie „braków” reklamacji a bieg terminu do rozpatrzenia reklamacji.
3. Terminy rozpatrywania reklamacji i skutki ich niedochowania.
4. Terminy rozpatrywania reklamacji wprowadzone przez ustawę o usługach płatniczych.
5. Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. akt III CZP 113/17 – konsekwencje naruszenia terminu udzielenia odpowiedzi.
6. Treść odpowiedzi na reklamację w przypadku jej uznania – analiza przypadków.
7. Treść odpowiedzi na reklamację w przypadku jej nieuznania – analiza przypadków.
8. Treść pouczeń prawnych.

III. Zasady składania skarg na niezapewnienie dostępności przez bank:
1. Skargi składane w trybie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze – przygotowanie nowej procedury czy modyfikacja dotychczasowej?
2. Pojęcie skargi – jak ją odróżnić od innych zgłoszeń?
3. Problematyk zgłoszeń „mieszanych” – jak je kwalifikować i udzielać odpowiedzi?
4. Problematyka zgłoszeń dotyczących produktów nie będących własnością banku, z których konsument korzysta w związku z oferowana przez bank usługą.
5. Sposoby składania skarg – co oznacza termin „pozostawienie skargi bez rozpatrzenia”?.
6. Terminy rozpatrzenia – czy uchwała Sądu Najwyższego z dnia 13 czerwca 2018 r., sygn. akt III CZP 113/17 znajdzie tu rozwiązanie?
7. Zakres rozpoznania skargi i treść odpowiedzi.
8. Pouczenia prawne – czy i do kogo konsument może się odwołać?
9. Rzecznik Finansowy, Prezes PFRON, Prezes UKE jako organy nadzorcze- zasady współpracy.

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .