Data rozpoczęcia szkolenia:
21.10.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
Przedmiotem szkolenia jest omówienie zasad działania i sposobu reprezentacji podmiotów, z którymi banki nawiązują relacje umowne. Prawidłowe ustalenie formy prawnej klienta oraz osób upoważnionych do zawierania w jego imieniu umów umożliwia realizację szeregu obowiązków banku, a także zabezpieczenia go przed ryzykiem powstania negatywnych konsekwencji.
Bank wchodzą w stosunki prawne z szeregiem różnorodnych podmiotów, które różnią się w zakresie swojej organizacji, wymaganej dokumentacji oraz sposobu działania w obrocie cywilnoprawnym.
CELE SZKOLENIA:
- Szkolenie ma na celu zapoznanie jego uczestników z zasadami działania klientów, zakresem wymaganej dokumentacji do analizy oraz zasadami działania rejestrów i ewidencji publicznych i prywatnych, jako narzędzi wspomagających codzienną pracę.
- Właściwe ustalenie formy i statusu prawnego klienta ma znaczenie dla zachowania prawidłowości danych w systemie wyliczania, prowadzonego dla potrzeb ustawy o gwarantowaniu depozytów.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Uczestnicy szkolenia zostaną zaznajomieni z obowiązującymi i nowymi przepisami prawnymi w przedmiotowym zakresie, ujętymi w kontekście konkretnych przykładów.
ADRESACI:
Szkolenie ma charakter ogólny i skierowane jest zarówno do pracowników zajmujących się działalności depozytową, jak i zajmujących się działalnością kredytową. Ponadto szkolenie przydatne będzie dla osób, który zawierają umowy w imieniu banku spoza zakresu działalności bankowej.
PROWADZĄCY: JACEK KWIECIEŃ – radca prawny, dyplomowany pracownik banku w ramach programu standaryzacji Związku Banków Polskich, wykładowca w ramach studiów podyplomowych organizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, członek zarządu spółki zajmującej się windykacją i obrotem wierzytelnościami, pełnił funkcję dyrektora ds. wierzytelności trudnych w jednej z instytucji finansowych.
CENA: 280 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 250zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 12.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Uwagi ogólne, omówienie kwestii organizacyjnych.
- Podmiotowość prawna – osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne mające podmiotowość prawną, jednostki organizacyjne nie mające podmiotowości prawnej.
- Ustalenie formy i statusu prawnego klienta, analiza dokumentacji klienta.
- Rejestry i ewidencje publiczne i prywatne będące źródłem informacji o kliencie:
- Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej;
- Krajowy rejestr urzędowy podmiotów gospodarki narodowej (REGON);
- Krajowy Rejestr Sądowy;
- Krajowy Rejestr Zadłużonych;
- Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych;
- Rejestr podatników VAT;
- Rejestr szkół i placówek oświatowych;
- Krajowy Rejestr Kół Gospodyń Wiejskich;
- Pozostałe rejestry i ewidencje przydatne w działalności banku.
- Reprezentacja klienta przez przedstawiciela – pełnomocnika, przedstawiciela ustawowego, syndyka, zarządcę sukcesyjnego, kuratora.
- Spółki cywilne – zasady zawierania umów i reprezentacji, zmiana wspólnika w spółce cywilnej.
- Spółki osobowe:
- prowadzenie spraw i reprezentacja, zawierania umów ze spółkami osobowymi,
- przegląd dokumentów organizacyjnych,
- zmiana wspólnika w spółce osobowej.
- Spółki kapitałowe – zasady reprezentacji, zawierania umów, ustalanie sposobu reprezentacji.
- Nietypowi posiadacze rachunków bankowych – rada rodziców, szkolna kasa oszczędnościowa, kasa zapomogowo – pożyczkowa – zasady i sposób reprezentacji, dokumentacja organizacyjna.
- Wspólny mieszkaniowe – zasady i sposób reprezentacji, modele zarządzania wspólnotą mieszkaniową, dokumentacja organizacyjna.
- Jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki pomocnicze i organizacyjne wchodzące w skład struktury JST i nie wchodzące w skład struktury JST.
- Pozostałe osoby prawne – zasady działania i sposób reprezentacji:
- stowarzyszenia,
- fundacje,
- związki zawodowe,
- spółdzielnie,.
- organizacja zawodowe i branżowe,
- inne osoby prawne
- Jednostki organizacyjne nie posiadające podmiotowości prawnej.
- Skutki wadliwej reprezentacji i działania naprawcze.
- Skutki działania przez niewłaściwie umocowanego pełnomocnika.
- Pytanie uczestników szkolenia.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .