Data rozpoczęcia szkolenia:
08.02.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Pozyskanie informacji o zasadach wdrożenia Rekomendacji D i doskonaleniu jej stosowania w typowym banku spółdzielczym, posiadającym niewielką komórkę ds. informatyki lub zewnętrzną obsługę.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego.
- Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Banku – po przeglądzie.
ADRESACI:
Członkowie Zarządu nadzorujący IT; Pracownicy pełniący funkcję Inspektora Ochrony Danych; Pracownicy pełniący obowiązki Administratora/Stanowiska ds. bezpieczeństwa; Pracownicy banku odpowiedzialni za ryzyko braku zgodności (compliance); Pracownicy komórek ds. kontroli wewnętrznej.
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 280 zł osoba/brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Zagrożenia cyberbezpieczeństwa
- Nadzór ze strony Rady Nadzorczej i Zarządu nad obszarem bezpieczeństwa informacji i ochroną danych osobowych
- Prawo bankowe
- Ustawa o usługach płatniczych
- Rozporządzenie DORA
- Przepisy RODO i rozliczalność w zakresie bezpieczeństwa
- Rekomendacja M i D KNF
- Rekomendacja KNF dot. ryzyka transakcji płatniczych w internecie
- Wytyczne EBA dot. ryzyka ICT
- Zagadnienia objęte badaniem BION pełny w 2022
- Struktura organizacyjna w zakresie nadzoru nad bezpieczeństwem informacji
- Struktura organizacyjna banku i model III linii obrony
- Umiejscowienie komórki ds. bezpieczeństwa wg przepisów bankowych
- Ankieta KNF dotycząca IT – kryteria zaliczenia komórki do komórek bezpieczeństwa
- Ryzyko konfliktu interesów – jakie komórki mogą pełnić funkcję ds. bezpieczeństwa?
- Rola i zadania Administratora/Specjalisty ds. bezpieczeństwa
- Zadania komórki wg Rekomendacji D KNF
- Zadania komórki wg Wytycznych EBA
- Zadania komórki wg Rekomendacji KNF dot. ryzyka transakcji płatniczych w internecie
- System zarządzania ryzykiem bezpieczeństwa (Ryzykiem IT) wg Rekomendacji D KNF
- Polityka bezpieczeństwa informacji
- Zawartość i aktualizacja polityki
- Wdrożenie polityki
- Klasyfikacja informacji i systemów
- Proces zarządzanie ryzykiem IT (ICT) wg Rekomendacji D KNF, Wytycznych EBA
- Metodyka identyfikacji i szacowania ryzyka
- Akceptacja ryzyka
- Plany postępowania z ryzykiem
- Raportowanie ryzyka
- Szkolenia i budowanie świadomości bezpieczeństwa
- Zakres szkoleń
- Częstotliwość szkoleń
- Nadzór nad przestrzeganiem polityki bezpieczeństwa
- Dokumentacja systemów
- Zarządzanie zmianami
- Nadzór nad przestrzeganiem zasad czystego biurka, ekranu, kosza, drukarki
- Przegląd uprawnień
- Nadzór nad działaniem użytkowników uprzywilejowanych
- Reakcja na incydenty bezpieczeństwa
- Identyfikacja incydentów związanych z bezpieczeństwem
- Incydenty w infrastrukturze klienta
- Klasyfikacja incydentów wg Ankiety KNF dot. IT (klasyfikacja ENISA)
- Reakcja na incydenty naruszenia ochrony danych osobowych i zgłaszanie do PUODO
- Zarządzanie architekturą danych (Rekomendacja D KNF)
- Przeglądy i testowanie bezpieczeństwa – analiza luki, testy podatności i testy penetracyjne, audyt ICT i jego częstotliwość
- Nadzór nad podmiotami zewnętrznymi i problemy chmury obliczeniowej
- Obszary i zakres raportowania do ZA i RN w zakresie bezpieczeństwa danych i informacji oraz bezpieczeństwa usług płatniczych
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia
Liczba miejsc jest ograniczona. O możliwości udziału decydować będzie kolejność zgłoszeń. Ze względu na ograniczenia techniczne, obowiązuje limit: jeden Pracownik Banku na jedno szkolenie w formie webinaru.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. W przypadku gdy pracownik Banku zapisze się na szkolenie, a następnie nie weźmie udziału w webinarze, Fundacja obciąży Bank kwotą 50 zł.