Data rozpoczęcia szkolenia:
30.05.2022
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
Szkolenie uwzględnia między innymi:
- specyfikę działalności bankowości spółdzielczej oraz obsługiwanych klientów,
- funkcjonalność wykorzystywanych systemów informatycznych,
- interpretacji GIIF wydanych w formie Komunikatów oraz indywidualnych interpretacji.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy zgodnie z nowymi wymaganiami, nałożonymi na Członków Zarządów i Rad Nadzorczych podmiotów nadzorowanych wytycznymi EBA/GL/2021/06.
Adresaci: Szkolenie jest skierowane do Członków Zarządu, Członków Rady Nadzorczej oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
Trener: RYSZARD KOWALIK – praktyk w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu. Wieloletnie doświadczenie w sektorze finansowo- bankowym, realizował w instytucjach finansowych liczne projekty wdrożeniowe, między innymi koordynował wdrożenie program PPP i FT w Bankach Spółdzielczych zrzeszonych w Banku BPS S.A. Doświadczony wykładowca i wieloletni współpracownik FRBS.
CENA: 200 zł / osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 11.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU. SZKOLENIE REALIZUJEMY RÓWNIEŻ JAKO KURS E-LEARNINGOWY.
- Wyznaczenie osób odpowiedzialnych.
- Wprowadzenie i bieżąca aktualizacja procedur wewnętrznych.
- Rejestracja transakcji powyżej 15.000 EUR i przesyłanie ich do GIIF.
- Ocena ryzyka klientów.
- Stosowanie adekwatnych środków bezpieczeństwa finansowego.
- Bieżąca analiza transakcji klientowskich oraz typowanie i zgłaszanie do GIIF transakcji podejrzanych oraz transakcji spełniających przesłanki uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa prania pieniędzy.
- Ocena tzw. ryzyka instytucjonalnego i zarządzanie tym ryzykiem.
- Zapewnienie szkoleń pracowniczych z zakresu AML.
- Wprowadzenie skutecznej procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów lub nacisków lub gróźb kierowanych pod adresem osób realizujących obowiązki AML.
- Realizacja obowiązków związanych ze stosowaniem szczególnych środków ograniczających.
- Archiwizacja dokumentacji związanej z realizacją zastosowanych środków bezpieczeństwa finansowego oraz realizowanych transakcji klientów.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.