Data rozpoczęcia szkolenia:
26.10.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
Nowa Rekomendacja U dotycząca dobrych praktyk w zakresie bancassurance musi zostać wdrożona przez banki spółdzielcze nie później, niż do dnia 1 lipca 2024 r.
CELE SZKOLENIA:
- Celem szkolenia jest omówienie takiego sposobu wdrożenia rekomendacji, który zagwarantuje najlepsze wykonanie jej celu oraz zapewni odpowiednią wartość produktów ubezpieczeniowych, oferowanych w ramach bancassurance dla klientów, w tym w ubezpieczeniach spłaty kredytu lub pożyczki (tzw. produkty CPI), ochronę szczególnych praw klientów banków.
- Uczestnicy zajmą się również tematem relacji poszczególnych rekomendacji do przepisów najważniejszych ustaw dotyczących ubezpieczeń, chroniących klientów.
- Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną założenia Dobrych Praktyk Polskiej Izby Ubezpieczeniowej i Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki i ich wpływ na współpracę banków z ubezpieczycielami.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Uczestnicy szkolenia zostaną zaznajomieni z obowiązującymi przepisami prawnymi w przedmiotowym zakresie, ujętymi w kontekście konkretnych przykładów i w oparciu o aktualne orzecznictwo.
ADRESACI: Zarządy banków, dyrektorzy placówek, audytorzy, pracownicy oferujący produkty ubezpieczeniowe w banku i obsługa prawna.
PROWADZĄCA: KATARZYNA MARCZYŃSKA – radca prawny, Arbiter Bankowy przy ZBP, były Sędzia Sądu Okręgowego, Główny Specjalista w Departamencie Sądów i Notariatu Ministerstwa Sprawiedliwości, Naczelnik Wydziału Nadzoru Merytorycznego w Biurze do Spraw Wydawania Monitora Sądowego i Gospodarczego, doświadczony wykładowca i stały współpracownik FRBS.
CENA: 260 zł osoba/brutto
Każda kolejna osoba z banku – 230zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 12.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
I. Cel nowej Rekomendacji U KNF dotyczącej dobrych praktyk w zakresie bancassurance:
1. Termin wejścia w życie.
2. Zasad proporcjonalności.
3. Słowniczek najważniejszych pojęć.
II. Stosunek nowej regulacji do przepisów dotyczących ubezpieczeń:
1. Prawo bankowe,
2. Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń,
3. Ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
4. Ustawa z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających,
5. Ustawa o rachunkowości,
6. Regulacje Unii Europejskiej.
III. Zarządzanie ryzykami związanymi z działalnością w obszarze bancassurance – rola zarządu i rady nadzorczej banku:
1. Przegląd dotychczasowych procedur,
2. System kontroli wewnętrznej w zakresie bancassurance.
3. Odpowiedzialność odszkodowawcza banku jako dystrybutora ubezpieczeń.
4. Odpowiedzialność banku za jakość dystrybułowanych umów ubezpieczenia.
IV. Pozycja banku spółdzielczych w stosunkach ubezpieczenia z udziałem klientów:
1. bank jako pośrednik ubezpieczeniowy – agent i multiagent,
2. bank jako pośrednik ubezpieczeniowy i dostawca własnych usług finansowych,
3. bank jako ubezpieczający,
4. bank jako ubezpieczony i ubezpieczający.
V. Obowiązki banku wobec klientów:
1. Obowiązek zapewnienia odpowiedniej wartości dla klienta produktów ubezpieczeniowych, oferowanych w ramach bancassurance, w tym w ubezpieczeniach spłaty kredytu lub pożyczki (tzw. produkty CPI),
2. Obowiązki informacyjne:
a. forma i treść,
b. czas dostarczenia informacji,
c. skutki nienależytego wykonania obowiązku informacyjnego.
3. Analiza wymagań i potrzeb klienta przez dystrybutora ubezpieczeń.
4. Zasady przystępowania klientów do grupowego ubezpieczenia kredytobiorców.
5. Adekwatność umowy ubezpieczenia.
6. Zasady finansowania składek ubezpieczeniowych.
VI. Dobre Praktyki Polskiej Izby Ubezpieczeniowej i Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki:
1. Cel regulacji i jej stosunek do Rekomendacji U.
2. Zakres związania banków i ubezpieczycieli Dobrymi Praktykami.
3. Wpływ Dobrych Praktyk na dotychczasowe umowy.
4. Najważniejsze postanowienia Dobrych Praktyk – omówienie.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .