Data rozpoczęcia szkolenia:
26.03.2021
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Rachunek przepływów pieniężnych (zwany także sprawozdaniem z przepływów pieniężnych lub cash-flow) jest jednym z elementów sprawozdania finansowego i pozwala bardzo skutecznie ocenić bieżący stan oraz potencjał konkretnego podmiotu. Obowiązek jego sporządzania regulują przepisy.
W Polsce podlegają mu wszystkie jednostki, których sprawozdanie finansowe podlega badaniu.
Cele i korzyści ze szkolenia:
- Omówienie zasad oraz metod sporządzania i analizy rachunku przepływów pieniężnych –
– cash-flow. - Omówienie znaczenia wyników tej analizy przy ocenie zdolności kredytowej podmiotów prowadzących działalność gospodarczą – kredytobiorców Banku.
- Szkolenie usystematyzuje i pogłębi wiedzę dotyczącą budowy i interpretacji analitycznej tej części sprawozdania finansowego.
- Wskaże jak „czytać” dane rachunku przepływów pieniężnych.
Adresaci:
Pracownicy Banków Spółdzielczych zatrudnieni w obszarze wymagającym dokonywania oceny zdolności kredytowej i/lub analizy monitoringowej sytuacji finansowej klientów instytucjonalnych – potrzebujący praktycznej wiedzy dotyczącej rachunku cash flow stanowiącego jeden z filarów analizy bieżącej i przyszłej kondycji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych i ich realnej wypłacalności.
Trener: JOLANTA TOMCZYK– doświadczony praktyk bankowy w obszarze analizy, identyfikacji i zarządzania ryzykiem kredytowym, indywidualnym i portfelowym, wieloletni pracownik Departamentu Zarządzania Ryzykiem Kredytowym w Centrali Banku BPS S.A. z doświadczeniem w kierowaniu zespołami analityków kredytowych, w tym w Banku Spółdzielczym z Grupy BPS. Trener – wykładowca z długoletnim doświadczeniem w przekazywaniu wiedzy opartej na praktyce płynącej z bieżącej pracy zawodowej, stały współpracownik FRBS.
CENA: 160 zł
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Istota i znaczenie rachunku przepływów pieniężnych w analizie kondycji finansowej przedsiębiorstw;
- Podstawy prawne sporządzania rachunku przepływów pieniężnych przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz ich obowiązki sprawozdawcze;
- O czym informuje rachunek cash flow analityka kredytowego;
- Wykorzystanie rachunku przepływów pieniężnych w ocenie bieżącej i prognozowanej sytuacji finansowej kredytobiorcy – ocena dynamiczna płynności finansowej;
- Metody sporządzania rachunku przepływów pieniężnych:
- metoda bezpośrednia,
- metoda pośrednia,
- różnice w metodach prezentacji danych przepływów gotówkowych – zasady dokonywania korekt wyniku finansowego w działalności operacyjnej,
- znaczenie relacji między wynikiem finansowym netto a operacyjnymi przepływami pieniężnymi;
- Kategorie cash flow – elementy i charakterystyka sald przepływów pieniężnych z poszczególnych segmentów działalności firmy, oraz ich wykorzystanie do oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa:
- przepływy pieniężne z działalności operacyjnej,
- przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej,
- przepływy pieniężne z działalności finansowej;
- Pozycje podsumowujące w cash flow i ich znaczenie w analizie:
- przepływy pieniężne netto,
- bilansowa zmiana stanu środków pieniężnych,
- środki pieniężne na początek okresu,
- środki pieniężne na koniec okresu,
- wnioskowanie z danych;
- Kombinacje kierunków przepływów pieniężnych z różnych sfer działalności przedsiębiorstwa i ich ocena;
- Rola analizy cash folw w ocenie zdolności kredytowej klientów banku:
- dla kredytów inwestycyjnych (w tym udzielanych dla SPV „pod projekt”),
- dla innych produktów średnio- i długoterminowych, obarczonych ryzykiem kredytowym.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.