Data rozpoczęcia szkolenia:
07.12.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- zapoznanie uczestników z nowymi wymaganiami przepisów prawa i ich wpływem na funkcjonowanie Bank Spółdzielczego w 2022/2023 roku i latach kolejnych;
- rozpoznanie obszarów wymagających szczególnego ujęcia w planach Banku i przeglądach zarządczych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego;
- Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Bank.
ADRESACI: Członkowie Zarządu; Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz; Pracownicy odpowiedzialni za przeglądy zarządcze i BION; Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności); Pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej, audytorzy wewnętrzni
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260 zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Nowe przepisy w 2023 i luka zgodności
- Rozporządzenie w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego – DORA
- Zmiana metodyki oceny odpowiedniości m.in. Ocena w zakresie ryzyka ESG, AML, zmiany w formularzach
- Zmiana Rekomendacji J KNF
- Zmiana Rekomendacji U KNF
- Ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości
- Ustawa o doręczeniach elektronicznych
- Organizacja i zasady dokonywania przeglądu
- Przegląd strategii zarządzania ryzykiem i polityk/zasad
- Zawartość strategii zarządzania ryzykiem – Rekomendacja Z KNF, Rozp. MFFiPR – ryzyko reputacji, Wytyczne EBA – ryzyko ESG, ryzyko ML/FT, ryzyko ICT, ryzyko prowadzenia działalności
- Komitet audytu w systemie zarządzania ryzykiem
- Sprawozdania z oceny efektywności polityk/zasad dla Zarządu i Rady Nadzorczej (Rek. B, C, D, M, P, S, T, U)
- Roczny przegląd i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem – sprawozdanie, rekomendacja KA, uchwała RN
- Polityka zarządzania ryzykiem reputacji – Rozp. MFFiPR
- Przegląd struktur organizacyjnej, regulaminu organizacyjnego, regulaminu Zarządu, podziału zadań, kluczowych funkcji
- Przegląd struktury organizacyjnej, przegląd regulaminu Zarządu, podział zadań w Zarządzie (również w kontekście AMLRO)
- Organizacja systemu zarządzania – III Linie obrony, stałe lub nowe problemy: AMLRO, komórka ds. bezpieczeństwa
- Przegląd procesów wewnętrznych (Rekomendacja M.4)
- Roczna ocena przebiegu zgodności procesów z opisem (Rekomendacja M.4)
- Identyfikacja kluczowych funkcji i plany sukcesji (kluczowe funkcje, AMLRO)
- Kryteria identyfikowania procesów kluczowych, krytycznych, istotnych
- Sprawozdanie z przeglądu zarządczego struktury organizacyjnej, kompetencji kluczowych pracowników, a także przeglądu procesów
- Przegląd zasad zapobiegania konfliktowi interesów
- Polityka zarządzania ryzykiem konfliktu interesów
- Rejestr konfliktu interesów
- Sprawozdania dot. konfliktu interesów dla ZA,RN
- Przegląd strategii/polityki zarządzania kapitałami/kapitałowej
- Sprawozdanie z przeglądu zasad/instrukcji wyznaczania wymogu na poszczególne rodzaje ryzyka – ryzyko ESG (brak istotności), ryzyko ML/FT, ryzyko ICT, ryzyko prowadzenia działalności
- Sprawozdanie z przeglądu zasad/instrukcji zarządzania kapitałami i procesu ICAAP
- Ocena (przegląd) przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego i Ładu Wewnętrznego
- Zasady oceny przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego
- Sprawozdanie z oceny przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego
- Zasady weryfikacji i oceny Ładu Wewnętrznego
- Sprawozdanie z weryfikacji i oceny Ładu Wewnętrznego
- Ocena stosowania zasad etyki
- Zasady etyki
- Sprawozdanie z oceny przestrzegania zasad etyki
- Ocena polityki wynagradzania
- Zasady polityki wynagrodzeń
- Identyfikacja osób objętych polityką (zmiana podejścia KNF)
- Neutralność wynagradzania wg płci
- Sprawozdanie ze stosowania polityki wynagrodzeń
- Ocena procedury anonimowego informowania o naruszeniu przepisów prawa
- Wymagania wobec procedury anonimowego informowania
- Sprawozdanie z oceny procedury anonimowego informowania
- Przegląd polityki informacyjnej
- Ujawnienia zgodnie z Rekomendacją Z KNF (Prawo bankowe, CRR2 oraz w tym Rek. H,M,P, Z), ujawnienia dotyczące MREL
- Sprawozdanie z przeglądu polityki informacyjnej i instrukcji dotyczącej sporządzania ujawnień
- Podsumowanie
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .