Data rozpoczęcia szkolenia:

13.12.2024

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

09:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

  1. Zapoznać się z nowymi wymaganiami przepisów prawa i ich wpływem na funkcjonowanie Bank Spółdzielczego w 2022/2023 roku i latach kolejnych
  2. Rozpoznać obszary wymagające szczególnego ujęcia w planach Banku i przeglądach zarządczych
  3. Uzyskać przykłady regulacji wewnętrznych oraz sprawozdań

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  1. Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego
  2. Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Banku

ADRESACI:

1. Członkowie Zarządu
2. Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz
3. Pracownicy odpowiedzialni za przeglądy zarządcze i BION
4. Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności)
5. Pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej, audytorzy wewnętrzni

PROWADZĄCY: WOJCIECH  IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej  Rady  Spółdzielczej,  współpracownik  Związku  Rewizyjnego  Banków  Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.

CENA: 290 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Nowe przepisy w 2024 i luka zgodności
1) Dyrektywa CRD VI
2) Rozporządzenie CRR 3
3) Rozporządzenie w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego – DORA
4) Zmiany w Ustawie Prawo bankowe
5) Zmiany w ustawie o nadzorze nad rynkiem finansowym
6) Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa
7) Zmiana Rekomendacji G KNF
8) Ustawa o doręczeniach elektronicznych
9) Nowe przepisy dotyczące stosowania sztucznej inteligencji (np. Chat GPT)
2. Organizacja i zasady dokonywania przeglądu
3. Przegląd strategii zarządzania ryzykiem i polityk/zasad
1) Instrukcja sporządzania i przeglądów strategii – mechanizm kontrolny wymagany przez KNF
2) Zawartość strategii zarządzania ryzykiem – DORA, CRD VI, Rekomendacja Z KNF, Rozp. MFFiPR, Wytyczne EBA
3) Limity strategiczne
4) Sprawozdania z oceny efektywności polityk/zasad dla Zarządu i Rady nadzorczej (Rek. B, C, D, G, M, P, S, T, U)
5) Roczny przegląd i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem – sprawozdanie, rekomendacja KA, uchwała RN
4. Polityka zarządzania ryzykiem reputacji i polityka zarządzania conduct risk – Rozp. MFFiPR
5. Przegląd struktur organizacyjnej, regulaminu organizacyjnego, regulaminu Zarządu, podziału zadań, kluczowych funkcji
1) Przegląd struktury organizacyjnej, przegląd regulaminu Zarządu, podział zadań w Zarządzie (również w kontekście DORA, AMLRO)
2) Organizacja systemu zarządzania – III Linie obrony, stałe lub nowe problemy: komórka ds. bezpieczeństwa (komórka ds. ryzyka ICT), komórk IT, AMLRO, zastępca AMLRO, analitycy AML
3) Przegląd procesów wewnętrznych i funkcji banku (Rekomendacja M.4, DORA)
4) Kryteria identyfikowania procesów kluczowych, krytycznych, funkcji krytycznych lub istotnych wg DORA, procesów istotnych wg Rekomendacji H KNF
5) Identyfikacja kluczowych funkcji i plany sukcesji (Rekomendacja Z 6, DORA) AMLRO, komórka ds. bezpieczeństwa
6) Sprawozdanie z przeglądu zarządczego struktury organizacyjnej, kompetencji kluczowych pracowników, a także przeglądu procesów
6. Przegląd zasad zapobiegania konfliktowi interesów
1) Polityka zarządzania ryzykiem konfliktu interesów
2) Rejestr konfliktu interesów
3) Sprawozdania dot. konfliktu interesów dla ZA,RN
7. Przegląd strategii/polityki zarządzania kapitałami/kapitałowej
1) Segmentacja aktywów wg CRR3
2) Sprawozdanie z przeglądu zasad/instrukcji zarządzania kapitałami i procesu ICAAP
8. Ocena (przegląd) przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego i Ładu Wewnętrznego
1) Zasady oceny przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego
2) Sprawozdanie z oceny przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego
3) Zasady weryfikacji i oceny Ładu Wewnętrznego
4) Sprawozdanie z weryfikacji i oceny Ładu Wewnętrznego
9. Ocena stosowania zasad etyki
1) Zasady etyki
2) Sprawozdanie z oceny przestrzegania zasad etyki
10. Ocena polityki wynagradzania
1) Zasady polityki wynagrodzeń
2) Identyfikacja osób objętych polityką (zmiana podejścia KNF) – stanowiska kluczowe, ALMRO
3) Sprawozdanie ze stosowania polityki wynagrodzeń
11. Ocena procedury anonimowego informowania o naruszeniu przepisów prawa
1) Wymagania wobec procedury anonimowego informowania
2) Sprawozdanie z oceny procedury anonimowego informowania
12. Przegląd polityki informacyjnej
1) Ujawnienia zgodnie z CRR3, Rekomendacją Z KNF i innymi przepisami
2) Sprawozdanie z przeglądu polityki informacyjnej i instrukcji dotyczącej sporządzania ujawnień
13. Podsumowanie

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .