Data rozpoczęcia szkolenia:
13.12.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- Zapoznać się z nowymi wymaganiami przepisów prawa i ich wpływem na funkcjonowanie Bank Spółdzielczego w 2022/2023 roku i latach kolejnych
- Rozpoznać obszary wymagające szczególnego ujęcia w planach Banku i przeglądach zarządczych
- Uzyskać przykłady regulacji wewnętrznych oraz sprawozdań
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego
- Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Banku
ADRESACI:
1. Członkowie Zarządu
2. Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz
3. Pracownicy odpowiedzialni za przeglądy zarządcze i BION
4. Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności)
5. Pracownicy stanowisk kontroli wewnętrznej, audytorzy wewnętrzni
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Nowe przepisy w 2024 i luka zgodności
1) Dyrektywa CRD VI
2) Rozporządzenie CRR 3
3) Rozporządzenie w sprawie operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego – DORA
4) Zmiany w Ustawie Prawo bankowe
5) Zmiany w ustawie o nadzorze nad rynkiem finansowym
6) Zmiany w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa
7) Zmiana Rekomendacji G KNF
8) Ustawa o doręczeniach elektronicznych
9) Nowe przepisy dotyczące stosowania sztucznej inteligencji (np. Chat GPT)
2. Organizacja i zasady dokonywania przeglądu
3. Przegląd strategii zarządzania ryzykiem i polityk/zasad
1) Instrukcja sporządzania i przeglądów strategii – mechanizm kontrolny wymagany przez KNF
2) Zawartość strategii zarządzania ryzykiem – DORA, CRD VI, Rekomendacja Z KNF, Rozp. MFFiPR, Wytyczne EBA
3) Limity strategiczne
4) Sprawozdania z oceny efektywności polityk/zasad dla Zarządu i Rady nadzorczej (Rek. B, C, D, G, M, P, S, T, U)
5) Roczny przegląd i ocena adekwatności i skuteczności systemu zarządzania ryzykiem – sprawozdanie, rekomendacja KA, uchwała RN
4. Polityka zarządzania ryzykiem reputacji i polityka zarządzania conduct risk – Rozp. MFFiPR
5. Przegląd struktur organizacyjnej, regulaminu organizacyjnego, regulaminu Zarządu, podziału zadań, kluczowych funkcji
1) Przegląd struktury organizacyjnej, przegląd regulaminu Zarządu, podział zadań w Zarządzie (również w kontekście DORA, AMLRO)
2) Organizacja systemu zarządzania – III Linie obrony, stałe lub nowe problemy: komórka ds. bezpieczeństwa (komórka ds. ryzyka ICT), komórk IT, AMLRO, zastępca AMLRO, analitycy AML
3) Przegląd procesów wewnętrznych i funkcji banku (Rekomendacja M.4, DORA)
4) Kryteria identyfikowania procesów kluczowych, krytycznych, funkcji krytycznych lub istotnych wg DORA, procesów istotnych wg Rekomendacji H KNF
5) Identyfikacja kluczowych funkcji i plany sukcesji (Rekomendacja Z 6, DORA) AMLRO, komórka ds. bezpieczeństwa
6) Sprawozdanie z przeglądu zarządczego struktury organizacyjnej, kompetencji kluczowych pracowników, a także przeglądu procesów
6. Przegląd zasad zapobiegania konfliktowi interesów
1) Polityka zarządzania ryzykiem konfliktu interesów
2) Rejestr konfliktu interesów
3) Sprawozdania dot. konfliktu interesów dla ZA,RN
7. Przegląd strategii/polityki zarządzania kapitałami/kapitałowej
1) Segmentacja aktywów wg CRR3
2) Sprawozdanie z przeglądu zasad/instrukcji zarządzania kapitałami i procesu ICAAP
8. Ocena (przegląd) przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego i Ładu Wewnętrznego
1) Zasady oceny przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego
2) Sprawozdanie z oceny przestrzegania Zasad Ładu Korporacyjnego
3) Zasady weryfikacji i oceny Ładu Wewnętrznego
4) Sprawozdanie z weryfikacji i oceny Ładu Wewnętrznego
9. Ocena stosowania zasad etyki
1) Zasady etyki
2) Sprawozdanie z oceny przestrzegania zasad etyki
10. Ocena polityki wynagradzania
1) Zasady polityki wynagrodzeń
2) Identyfikacja osób objętych polityką (zmiana podejścia KNF) – stanowiska kluczowe, ALMRO
3) Sprawozdanie ze stosowania polityki wynagrodzeń
11. Ocena procedury anonimowego informowania o naruszeniu przepisów prawa
1) Wymagania wobec procedury anonimowego informowania
2) Sprawozdanie z oceny procedury anonimowego informowania
12. Przegląd polityki informacyjnej
1) Ujawnienia zgodnie z CRR3, Rekomendacją Z KNF i innymi przepisami
2) Sprawozdanie z przeglądu polityki informacyjnej i instrukcji dotyczącej sporządzania ujawnień
13. Podsumowanie
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .