Data rozpoczęcia szkolenia:

03.02.2025

Godzina rozpoczęcia szkolenia:

10:00

Opis szkolenia:

CELE SZKOLENIA:

  • przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy w zakresie podatków;
  • w trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnej i prawidłowej realizacji obowiązków wynikających rozliczania podatków

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • pełny zakres wiedzy teoretycznej;
  • pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
  • możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
  • możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
  • szeroki zakres materiałów szkoleniowych.

ADRESACI: Księgowi, główni księgowi, pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.

PROWADZĄCA: MIRELA CHOMONT-WOLAK – radca prawny, doradca podatkowy, absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko-księgowych, były pracownik organów administracji skarbowej. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń.

CENA: 290 zł/os brutto

Plan szkolenia:

Szkolenie przewidziane jest w godzinach 10.00 – 15.00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

1. Duża nowelizacja ustawy o podatkach i opłatach lokalnych od 1 stycznia 2025r.
a) znaczenie wyroku TK z dnia 4 lipca 2023 r. o sygn. akt: SK 14/21 oraz wyroku NSA 13 lutego 2024 r. o sygn. akt: II FSK 4345/21 i uchwały 7 Sędziów NSA o sygn. akt III FPS 1/22, w świetle zasad opodatkowania,
b) nowa, podatkowa, definicja pojęć ,,budynek” i ,,budowla” – zmiana zasad przedmiotu opodatkowania, jak nowe definicje wpłyną na dotychczasową kwalifikacje i wysokość podatku?
c) uregulowaniu opodatkowania obiektów kompleksowych i niejednorodnych,
d) Infrastruktura kolejowa wchodząca w skład terminala towarowego – zmiany w zakresie zwolnienia z opodatkowania,
e) nowe zasady opodatkowania gruntów, budynków i budowli na obszarze części lotniczych lotnisk publicznego,
f) ograniczenie zwolnienia z opodatkowania podatkiem od nieruchomości Instytutów Badawczych – jak poprawnie od 2025 r. należy interpretować zajęcie obiektów na realizację działań podstawowych?
g) nowe korzystne zmiany zasad opodatkowania garaży wielostanowiskowych w budynkach mieszkalnych.
2. Korzystne zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych od 1 stycznia 2025 – kasowy PIT
a) Warunki stosowania kasowego PIT
– forma prawna prowadzenia działalności gospodarczej:
a. JDG
b. spółki cywilne
c. spółki jawne, partnerskie
– preferencja dla nowych podatników
– próg przychodowy (kurs z 01 października)
– próg przychodowy dla przedsiębiorstw w spadku
– rodzaj ewidencji podatkowej
b) Zasady i terminy wyboru kasowego PIT
– dla nowo rozpoczynających działalność gospodarczą
– dla funkcjonujących podatników,
– kasowy PIT a podatnicy po okresie zawieszenia/likwidacji w danym roku podatkowym
– oświadczenie na piśmie – zasady składania
– termin rezygnacji z kasowego gpIT
c) Moment powstania przychodu w kasowym PIT
– aktywny podatnik
– likwidacja działalności gospodarczej
– krąg odbiorców dla kasowego PIT
a. typ odbiorcy a zwykły PIT, czyli kto nie jest przedsiębiorcą
b. typ odbiorcy a kasowy PIT
c. typ transakcji a kasowy PIT o częściowe uregulowanie należności o zaliczka/przedpłata/zadatek
d) Przychody poza kasowym PIT
– podmioty powiązane
– podmioty z rajów podatkowych
– zbycie środków trwałych/wartości niematerialnych i prawnych
e) Dodatkowe obowiązki dokumentacyjne
f) Kasowy PIT a składka zdrowotna
g) Kasowy PIT a ulga na złe długi
h) Przepisy przejściowe, czyli przełom lat 2024 i 2025 przy wyborze kasowego PIT

3. Zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych od 1 stycznia 2025r.
a) JPK-CIT – nowy obowiązek sprawozdawczy od 2025 r.
b) minimalny podatek dochodowy – pierwsze rozliczenie w 2025 r. za rok 2024

4. Zmiany w podatku VAT od 1 stycznia 2025:
a) mali podatnicy VAT w UE– procedura SME od 2025 r.
b) zmiana zasada opodatkowania imprez wirtualnych (tj. streamingu),
c) przygotowanie do zmian w zakresie obowiązkowego KseF od 2026 r. – zapowiedź kolejnej nowelizacji ustawy o KSEF
d) system kaucyjny – od kiedy będzie obowiązkowy?
5. Zmiany w ustawie o rachunkowości od 1 stycznia 2025r.
a) podstawy prawne zmian – ustawa z dnia 6 grudnia 2024r. o zmianie ustawy o rachunkowości, ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz niektórych innych ustaw (ustawa wdraża do polskiego porządku prawnego unijną dyrektywę dotyczącą sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju)
b) Zmiana limitów przychodów dla prowadzenia pełnej księgowości
c) Wyższe progi dla obowiązku badania sprawozdań finansowych
d) Nowe definicje jednostek mikro, małych i średnich
e) Obowiązek raportowania ESG – krok w stronę zrównoważonego rozwoju
6. Zmiany w zakresie składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r.
a) ustawa z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
b) likwidacja składki od przychodów (dochodów) ze zbycia środków trwałych
c) Obniżenie wysokości minimalnej podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacanej przez przedsiębiorców opodatkowanych według skali podatkowej lub podatkiem liniowym
7. Pytania i odpowiedzi

Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie




    Zapisz się na szkolenie

    Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line

    Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać: 

      1. Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
      2. Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
        • 512 KB/sek dla dźwięku,
        • 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
      3. Wymagania sprzętowe:
        • Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
        • 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
      4. W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
      5. W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
      6. Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
      7. Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

    Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

    W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego  odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem  na szkolenie. Poniżej przykład: 

    Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line

    Zgłoszenie na szkolenie on-line

    Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

    Realizacja szkolenia on-line

    Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

    Odwołanie szkolenia on-line

    W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

    Rezygnacja ze szkolenia on-line

    Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .